نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

کدام فیلم، رقیب «نهنگ عنبر 2» می‌شود؟

منبع
هفت صبح
بروزرسانی
هفت صبح/ ريز و درشت فيلم هايي که در ترکيب اکران دوم 96 قرار گرفته اند. ويژگي هاي هر کدام، ستاره هاي فيلم و سابقه کارگردان چيست؟ آنها مي توانند با «نهنگ عنبر» رقابت کنند؟ سال پيش ترکيب انتخاب شده از سوي شوراي صنفي نمايش براي اکران دوم 96 جواب نداد و باعث ايجاد وقفه اي کوتاه در فروش خيره کننده سينما شد. امسال اما با حضور «نهنگ عنبر: سلکشن رويا» ماجرا فرق مي کند و پيش بيني داغ بودن گيشه سينما سخت نيست. مي دانيم که موسم انتخابات است اما فراموش نمي کنيم «درباره الي...» در چنين شرايطي اکران شد و موفق بود. شرايط براي فيلم هاي ديگر اما سخت است و نمي توان براي شان پيش بيني فروش بالايي داشت، مگر آنکه بار ديگر اتفاق غيرمترقبه اي در سينما بيفتد. «امتحان نهايي» به پرده آمده و چند روز ديگر نوبت نمايش «نهنگ عنبر: سلکشن رويا» است. نهنگ عنبر 2 * کارگردان: سامان مقدم * ژانر فيلم: کمدي * قصه فيلم: ماجرا در ادامه قصه «نهنگ عنبر» اتفاق مي افتد و آن طور که اعلام شده در فصل دوم اين فيلم، بالاخره ارژنگ و رويا به هم مي رسند و خاطرات ديگري از زندگي شان را از دهه شصت مرور مي کنند. * ستاره ها: رضا عطاران، مهناز افشار و ويشکا آسايش در «نهنگ عنبر؛ سلکشن رويا» بازي کرده اند. در حال حاضر عطاران از مهم ترين ستاره هاي سينما است و طبيعتا حضورش در اين فيلم به رونق گيشه آن کمک مي کند. موفقيت «نهنگ عنبر»، تجربه موفقي بود تا سامان مقدم تصميم بگيرد که فصل دوم کار را با همين بازيگران بسازد. گريم دهه شصتي بازيگران به مذاق خيلي ها خوش آمد که به همراه قصه نوستالژيکش فيلم را واجد تحسين خاص و عام کرد. در ادامه، بازيگران برگ برنده فيلم سامان مقدم هستند. * کارنامه کارگردان: سامان مقدم کارگردان موفقي است. تنها اثر ضعيفش «يک عاشقانه ساده» بود که نه مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نه علاقمندان سينما؛ با اين حال هنوز هم خاطره فيلم هاي موفق سياوش، پارتي، مکس، کافه ستاره در ذهن پيگيران سينماي ايران مانده. اين کارگردان در ساخت سريال هم موفق بوده. سريال هاي «پريدخت»، «شمس العماره» و حالا هم «ديوار به ديوار» در دوره خودشان آثار موفقي بوده اند. تنها شکست سريال سازي مقدم در «قلب يخي 2» اتفاق افتاد که آن هم به دليل برخي دلايل در نيمه راه متوقف شد. * سابقه فيلم: «نهنگ عنبر 2» قرار بود در جشنواره فجر سي و پنجم حضور داشته باشد. حتي به دفتر جشنواره فرستاده شد و توسط هيات انتخاب هم ديده شد اما دو روز مانده به اعلام نهايي اسم فيلم ها، سامان مقدم آن را از رقابت بيرون کشيد. آنطور که شنيده مي شود به خاطر شوخي هاي سياسي که در فيلم وجود دارد، مقدم از ترس اين که حاشيه اي براي فيلمش به وجود بيايد از نمايش آن در جشنواره منصرف شد. حتي شنيده مي شود دبير جشنواره براي جلوگيري از حاشيه ها خواستار عدم حضور آن در جشنواره بود. * پيش بيني فروش: مي شود پيش بيني کرد که نهنگ عنبر 2» پرفروش ترين فيلم امسال است و احتمالا بالاي 15 ميليارد تومان مي فروشد. با اين حال يکسري مسائل وجود دارد که مي تواند روي فروش آن اثر بگذارد. فيلم درست در ايام انتخابات اکران مي شود و ممکن است آنطور که بايد ديده نشد. از طرف ديگر بخشي از اکران فيلم به ماه رمضان مي رسد. ويلايي ها * کارگردان: منير قيدي * ژانر فيلم: دفاع مقدس * قصه فيلم: در بحبوحه جنگ، همسران و فرزنداني از رزمندگان بنا بر شرايط، زندگي در خانه هاي ويلايي نزديک به مناطق جنگي را انتخاب مي کنند و در انتظار آنها به سر مي برند. اين انتخاب، شخصيت هاي داستان را در موقعيتي خلاف روال عادي زندگي قرار مي دهد. * ستاره ها: طناز طباطبايي، پريناز ايزديار، آناهيتا افشار، علي شادمان، ثريا قاسمي و صابر ابر بازيگران «ويلايي ها» هستند. براي طناز طباطبايي و پريناز ايزديار فرو رفتن در جلد همسراني که دور از شهر خود در نزديکي جبهه زندگي مي کنند و چشم انتظار همسران هستند، چالشي جذاب بوده. پريناز ايزديار در «ويلايي ها» سمت هم دارد و رتق و فتق امور و البته اعلام خبر شهادت به همسران به او محول شده است. طناز طباطبايي به دنبال همسرش به جنوب آمده و از شرايط ناراضي است. نقش پتانسيل زيادي دارد اما «ويلايي ها» در کارنامه طباطبايي و ايزديار ممتاز شده است. * کارنامه کارگردان: منير قيدي فعاليت هنري خود را به عنوان منشي صحنه در سال 1368 با فيلم «زير بام هاي شهر» ساخته اصغر هاشمي شروع کرد. قيدي قبل از ساخت بلندش با فيلمسازان مطرح زيادي در قالب منشي صحنه همکاري داشته و در دو فيلم سينمايي دستيار کارگردان بوده است (از جمله سيدرضا ميرکريمي در فيلم «خيلي دور خيلي نزديک»). فيلم هاي کوتاه «دختر، پسر، پيرمرد)، «در راه ويلا» و مستند «تهران، شهر چناران» از سوابق کاري قيدي است که جوايز مختلفي هم به دست آورده اند. * سابقه فيلم: در جشنواره سي و پنجم فيلم فجر جايزه استعداد درخشان بهترين فيلم اول به منير قيدي رسيد. ثريا قاسمي هم براي اين فيلم برنده سيمرغ بهترين بازيگر نقش مکمل زند شد. «ويلايي ها» در بخش هاي زيادي نامزد دريافت سيمرغ بود. منير قيدي و ارسلان اميري نامزد بهترين فيلمنامه، گيتي قاسمي نامزد سيمرغ بهترين بازيگر نقش مکمل، ايمان کرميان نامزد بهترين جلوه هاي ويژه ميداني، مه لقا ناقد نامزد بهترين طراحي لباس، ستار اورکي نامزد بهترين موسيقي متن و مهدي قاسمي نامزد بهترين جلوه هاي بصري. * پيش بيني فروش: منير قيدي سوژه نابي براي اولين فيلمش انتخاب کرده و به بخشي از دوران جنگ سرک کشيده که کسي سراغش نرفته بود. اگر درام قدري پرملات تر مي بود، حالا با يک فيلم شاخص طرف بوديم. به عنوان يک فيلم اول، «ويلايي ها» نمره قبولي مي گيرد اما روايت کند و داستان کم ملات آن به مذاق مخاطبان سينمارو خوش نمي آيد. در حالت خوشبينانه، «ويلايي ها» يک ميليارد و نيم فروش خواهد داشت. تيک آف * کارگردان: احسان عبدي پور * ژانر فيلم: اجتماعي * قصه فيلم: فائزه مسيح، آتنا و حمزه، روزهاي کسالت بار و خموده حالي 30 سالگي شان را پشت سر مي گذارند. ورود شيرزاد که پنج سال است زندگي اش را روي دريا و درون کشتي مي گذراند، همراه با يک کشتي فرانسوي، ريتم زندگي شان را عوض مي کند. * ستاره ها: مصطفي زماني، پگاه آهنگراني، رضا يزداني، سوگل قلاتيان و حمزه مقدم بازيگران اصلي فيلم هستند. نکته خاص در بازي شان اين است که با گويش بوشهري حرف مي زنند و شايد مهم ترين چالش آنها همين مسئله باشد. پگاه آهنگراني در مراسم رونمايي «تيک آف» به اين مسئله اشاره کرده و توضيح داده چطور از پس لهجه بر آمده است. مصطفي زماني که همزمان فيلم «يک روز بخصوص» را بر پرده دارد، اين بار عهده دار نقش متفاوتي شده است و اگر فيلم ديده شود اين تفاوت مي تواند به کارنامه نه چندان قابل دفاع سينمايي اش کمک کند. * کارنامه کارگردان: احسان عبدي پور تا پيش از ساخت «تيک آف» فيلم هاي تلويزيوني «افسانه 98»، «توريست» و «همسنگار» و فيلم هاي سينمايي «تنهاي تنها» و «پاپ» را کارگرداني کرده بود. سال پيش هم کارگرداني يکي از اپيزودهاي سريال «چرخ فلک» را بر عهده داشت. «تنهاي تنهاي تنها» در جشنواره سي و يکم فجر رونمايي شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت اما در جشنواره جايزه اي به دست نياورد. عبدي پور جايزه خلاقيت و استعداد درخشان ويژه فيلمسازان اول را از جشن منتقدان سينماي ايران براي فيلم «تنهاي تنهاي تنها» دريافت کرد. * سابقه فيلم: فيلم تازه احسان عبدي پور که ابتدا با نام «آه اي عبدالحليم» شناخته مي شد با پيشنهاد وزارت ارشاد به «تيک آف» تغيير نام داد که به گفته عوامل با توجه به مضمون فيلم، نام درخوري است. «تيک آف» دو سال پيش ساخته شد اما هيات انتخاب آن را واجد حضور در بخش مسابقه ندانستند. با گذشت زمان مشخص شد فيلم هايي که هيات انتخاب جشنواره سي و چهارم کنار گذاشتند، شايسته حضور در بخش مسابقه نبوده اند. با استناد به اين اتفاق مي توان به کيفيت «تيک آف» شک کرد؟ بعد از جشنواره چندين مرتبه در نوبت اکران قرار گرفت تا اين که از امروز به سينماها آمد. * پيش بيني فروش: «تنهاي تنهاي تنها» ستاره نداشت و به رغم داستان جذاب و تحسين منتقدان در اکران توفيقي به دست نياورد. احسان عبدي پور براي ساخت «تيک آف» سراغ بازيگران حرفه اي و شناخته شده رفت اما ترکيب بازيگران «تيک آف» قدرت کشاندن مخاطب به سالن را ندارند، مگر آن که فيلم گل کند و نامش سر زبان ها بيفتد. شرايط پيش رو مي گويد فيلم احسان عبدي پور حدود يک ميليارد فروش خواهد داشت. امتحان نهايي * کارگردان: عادل يراقي * ژانر فيلم: اجتماعي * قصه فيلم: «امتحان نهايي» داستان معلمي است که براي تدريس درس رياضي به يک پسربچه به خانه آنها رفت و آمد دارد و همين امر باعث آشنايي او با مادر بچه مي شود. اين آشنايي در نهايت بين آنها ايجاد علاقه مي کند اما پسر به اقتضاي سنش واکنش منفي دارد. * ستاره ها: ستاره اصلي فيلم عباس کيارستمي است که اين بار هم فيلمنامه اي ساده اما پر از جزئيات نوشته. شهاب حسيني و ليلا زارع نقش هاي اصلي را بر عهده دارند. حسيني دبير رياضي درستکاري است که دلباخته مادر شاگردش شده است. آنچه براي حسيني به عنوان چالشي مهم مطرح است، دلدادگي در عين پاکدامني است. بازي اش ساده است و به خوبي از پس اين نقش بر آمده. ليلا زارع به خوبي نقش زني شکست خورده در زندگي، مادر نگراني و معشوقي اميدوار را به باور مخاطب نشانده. * کارنامه کارگردان: پيگيران سينما نام عادل يراقي را به خاطر ساخت «آشنايي با ليلا» مي شناسند. فيلمي که فيلمنامه اش را عباس کيارستمي نوشته بود و برقي و ليلا حاتمي بازيگرانش بودند. فيلم به عنوان يک کار اول نمره قبولي مي گيرد. برخي منتقدان داخلي دوستش داشتند و در چند جشنواره خراجي جوايزي به دست آورد. يراقي فارغ التحصيل سينما از دانشگاه هاي «LMU» و «UCLA» آمريکاست. قبل از ساخت اولين فيلم بلندش در کارگاه هاي فيلمسازي عباس کيارستمي و فيلمنامه نويسي ناصر تقوايي حضور داشته و بعدها چند فيلم کوتاه مي سازد. * سابقه فيلم: «امتحان نهايي» سال 94 ساخته شد و قرار بود در جشنواره فيلم فجر حضور داشته باشد اما به دليل نداشتن پروانه فرصت رقابت را از دست داد. سال پيش هم در جشنواره غيبت داشت که به گفته کارگردان، تلاشش براي مجاب کردن مسئولان جشنواره نتيجه اي نداشته است. يراقي در آن زمان مصاحبه کرد و گفت مسئولان جشنواره دليل عجيبي دارند که «به علت حجم زياد فيلم هاي امسال، فيلم سينمايي «امتحان نهايي» را در جشنواره فيلم فجر شرکت نمي دهند!» فيلم از سي ام فروردين به سينماها آمده و سازندگان اميد زيادي به توفيق آن دارند. * پيش بيني فروش: فيلم به رغم داشتن تنها 10 سالن، در روز اول و دوم شروع بدي نداشت. روز چهارشنبه 10 ميليون و پنجشنبه 21 ميليون فروش حاصل گيشه آن در روزهاي سي ام و سي و يکم فروردين بوده است. در ادامه اما فروش «امتحان نهايي» جهش چشمگيري نداشته است و شايد با اتکا به نام شهاب حسيني، عباس کيارستمي و تبليغات تلويزيوني به فروش يک ميلياردي برسد. برادرم خسرو * کارگردان: احسان بيگلري * ژانر فيلم: اجتماعي – روانشناختي * قصه فيلم: در مرکز داستان شخصي به نام خسرو وجود دارد که به اختلال دوقطبي مبتلاست و به دلايلي مجبور شده مدتي در منزل برادرش ناصر (ناصر هاشمي) زندگي کند. * ستاره ها: آنچه «برادرم خسرو» را واجد تماشا مي کند، بازي درخشان شهاب حسيني و ناصر هاشمي است. حسيني در نقش يک انسان دوقطبي چنان رفتار مي کند که تو گاهي احساس مي کني در حال تماشاي يک خسرو مستند هستي. بازي خويشتندارانه و تحسين شده ناصر هاشمي مکملي است بر بازي شهاب. «برادرم خسرو» علاوه بر داستان مستحکم و ريتم تند، مبتني بر اصول روانشناسي است که برگ برنده ديگري براي آن به حساب مي آيد. * کارنامه کارگردان: احسان بيگلري فعاليت سينمايي اش را با دستيار کارگرداني شروع کرد. او سال 1394 اولين فيلم بلند سينمايي اش را ساخت. «برادرم خسرو» مورد توجه منتقدان و اصحاب رسانه قرار گرفت اما در داوري زورش به «ابد و يک روز» و «ايستاده در غبار» نرسيد. بيگلري در همين جشنواره با «نقطه کور» به عنوان نويسنده در جشنواره حضور داشت. بعد از آن «آذر» را نوشت که يک سال بعد در جشنواره رونمايي شد. اين دو آثار قابل دفاعي در کارنامه اش نيستند. * سابقه فيلم: «برادرم خسرو» در بخش نگاه نو سي و چهارمين دوره جشنواره فيلم فجر حضور داشت و با وجود اين که مورد تحسين منتقدان قرار گرفت، تنها براي بهترين کارگرداني نامزد دريافت جايزه شد. اين فيلم دو رقيب گردن کلفت به نام «ابد و يک روز» و «ايستاده در غبار» داشت که جوايز را درو کردند. احسان بيگلري در جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي در بخش جايزه خلاقيت و استعداد درخشان، ديپلم افتخار کسب کرد. * پيش بيني فروش: «برادرم خسرو» به امتياز نام شهاب حسيني مي تواند مخاطب را به سينما بکشاند. اگر اين اتفاق رخ دهد، کمتر کسي ناراضي از سالن خارج مي شود و تبليغات دهان به دهان به کمکش خواهد آمد. با اين حال نمي توان انتظار فروش خارق العاده از آن داشت. پيش بيني اين است که «برادرم خسرو» حدود سه ميليارد فروش داشته باشد. نقطه کور * کارگردان: مهدي گلستانه * ژانر فيلم: درام اجتماعي * قصه فيلم: خط کلي داستان درباره شک مرد به زنش است. درام فيلم بر پايه کشمکش هاي او با زنش و جار و جنجال هايي است که وقت و بي وقت راه مي اندازد و براي اين کار هم هيچ حد و مرزي ندارد حتي وسط تولد دخترش. * ستاره ها: محمدرضا فروتن و هانيه توسلي بازيگران اصلي فيلم هستند. فروتن نقشش در اين فيلم شباهت زيادي به شاه نقش او در فيلم «قرمز»دارد. با همان عصبانيت ها و داد و بيدادها. هانيه توسلي هم نقش زن او را بازي مي کند. زن مظلومي که در معرض شک قرار مي گيرد و آبرويش بي خود و بي جهت جلوي فک و فاميلش ريخته مي شود. به اين جمع محسن کيايي را هم اضافه کنيد که در اوج تنش هاي اين دو نفر، به عنوان نمک فيلم کمي از تلخي قصه مي کاهد. * کارنامه کارگردان: «نقطه کور» فيلم چندان درخشاني نيست اما در کارنامه کاري مهدي گلستانه يک گام به جلوست. کارگرداني که تا پيش از اين براي دفتر پويافيلم و حسين فرحبخش فيلم هايي مثل «نازنين» و «دردسر بزرگ» را ساخته بود. نقطه کور با حضور تيم بازيگرانش اثر قابل قبولي است. حالا بايد منتظر ماند و ديد که اين فيلم براي گلستانه موفقيتي در گيشه به ارمغان مي آورد و او در همين مسير ادامه مي دهد يا اين که بار ديگر راهش را به سمت کارهايي از جنس دردسر بزرگ کج مي کند. * سابقه فيلم: اين فيلم در جشنواره سي و چهارم يکي از آثار راه يافته به بخش مسابقه بود. فيلم با وجود آثار گردن کلفتي که در بخش مسابقه به نمايش درآمد نتوانست توفيقي به دست بياورد. البته همين که توانسته بود به اين جمع مدعي راه پيدا کند و با آنها به رقابت بپردازد برايش يک امتياز بزرگ محسوب مي شد. اين تيم با وجود ترکيب خوب بازيگرانش بعد از جشنواره يک سال در نوبت اکران ماند تا اين که بالاخره ارديبهشت امسال طلسم اکران نشدنش شکست. * پيش بيني فروش: فيلم هاي قبلي محمدرضا فروتن و هانيه توسلي فروش چندان خوبي نداشتند. البته فيلم هم فضاي تلخي دارد و همين هم روي فروش تاثيرگذار خواهد بود. صرف نظر از اين دو عامل، همزماني با اکران «نهنگ عنبر» هم قطعا اتفاق خوبي براي «نقطه کور» نخواهد بود. البته باز هم همه چيز در همان زمان اکران مشخص مي شود و نمي توان با قاطعيت گفت که فيلم گيشه پرفروشي نخواهد داشت. آشوب * کارگردان: کاظم راست گفتار * ژانر فيلم: ملودرام * قصه فيلم: قصه در دهه 20 روايت مي شود. حال و هواي آن سال ها با يک قصه عاشقانه. داستان درباره يک خواننده لاله زاري است که براي خودش نام مستعاري به نام «آشوب» را انتخاب کرده و شهرتي به هم زده است. * ستاره ها: کلي بازيگر تلويزيوني در اين فيلم بازي دارند و در مجموع مي توان گفت فيلم ستاره خاصي ندارد. بازيگر اصلي مردش کورش تهامي است. او مدت هاست که در عرصه خوانندگي فعاليت دارد و در اين فيلم هم ترانه هاي قديمي زيادي را بازخواني کرده است. در کنار او يکتا ناصر و ليلا اوتادي هم در اين فيلم بازي دارند که رأس هاي اين مثلث عشقي را تشکيل مي دهند. فرهاد آئيش، محمدرضا شريفي نيا، آشا محرابي، محمدرضا هدايتي، رامين ناصر نصير و ... هم ديگر بازيگران فيلم هستند. * کارنامه کارگردان: کاظم راست گفتار کارنامه متوسط رو به پاييني دارد. قطعا بهترين فيلم کارنامه اش فيلم «نقاب» است که البته اگر توسط کارگردان ديگري غير از او ساخته مي شد، فيلم به مراتب تاثيرگذارتري از کار در مي آمد. به غير از نقاب، تعدادي فيلم کمدي گيشه اي مثل پسر تهروني، عروس خوشقدم و مردان مريخي و زنان ونوسي کارنامه کاري اين کارگردان را پر کرده است. البته فيلم ماقبل آخر او يعني «چک» نسبت به اين چند فيلم که نام برده شد کار بهتر و آبرومندتري است. * سابقه فيلم: «آشوب» را هنوز کسي نديده است. فيلم را راست گفتار دو سال قبل ساخته و حتي به هيات انتخاب جشنواره سي و چهارم هم آن را ارائه داد اما پذيرفته نشد، تا بعد از آن شانسش را براي اکران عمومي امتحان کند. البته براي رفتن روي پرده يک سالي منتظر ماند. آنچه که از آنونس ها و تيزرهاي فيلم منتشر شده نشان مي دهد که فيلم سرخوشي است که کلي آوازخواني و دايره و تنبک دارد. کلا برآيند فيلم نشان مي دهد که با يک فيلمفارسي دهه نودي مواجه خواهيم بود. * پيش بيني فروش: ترکيب بازيگران مخاطب را براي کشاندن به سالن سينما ترغيب نمي کند. کارگردان هم کارنامه درخشاني ندارد که بگوييم عاملي است براي جلب مخاطبان. پس همه چيز به خود فيلم و قصه اش معطوف مي شود. اگر قصه گيرايي داشته باشد، قطعا تماشاگر براي ديدنش به سينما مي رود. اما در شرايط کنوني و با در نظر گرفتن يک قصه معمولي براي فيلم، بايد گفت که آشوب فروش خارق العاده اي نخواهد داشت. فلامينگو شماره 13 * کارگردان: حميدرضا عليقليان * ژانر فيلم: اجتماعي * قصه فيلم: فيلم به زندگي انسان هايي اشاره مي کند که از خود و زندگي روزمره تبعيد شده اند و در يک تبعيدگاه زندگي مي کنند. سليمان يکي از آنهاست که گندمزاران را به آتش کشيده و متهم به قتل يک نفر است. * ستاره ها: نکته اساسي اين فيلم که شايد طيف وسيعي را براي تماشاي آن ترغيب کند، بازي دو چهره سرشناس شعر در ميان بازيگران است. شمس لنگرودي و رسول يونان، بازيگران اصلي فيلم هستند و حضورشان به اين اثر رنگ و بوي خاصي مي دهد. لنگرودي پيش از اين در فيلم هاي «پنج تا پنج» و «احتمال بارش باران اسيدي» بازيگري را تجربه کرده بود اما اين اولين تجربه بازيگري رسول يونان است. احتمالا به اين دليل پذيرفته در فيلمي بازي کند که خودش فيلمنامه آن را نوشته است. * کارنامه کارگردان: «فلامينگو شماره 13» اولين فيلم بلند حميدرضا عليقليان است که آن را در فضايي شاعرانه ساخته و يک جورهايي افسانه و واقعيت را در آن تلفيق کرده است. در کارنامه فيلمسازي اين کارگردان، ساخت 18 فيلم کوتاه، مستندهاي تبليغاتي، تيزرهاي تلويزيوني و چند انيميشن به چشم مي خورد. عليقليان براي «فلامينگو شماره 13» جايزه قرقاول نقره اي براي بهترين کارگرداني از جشنواره بين المللي کرالا هندوستان شده است. * سابقه فيلم: اين فيلم در سال 1389 ساخته شده اما از آن زمان تا حالا يعني در مدت هفت سال اجازه اکران پيدا نکرده. خود کارگردان هم معتقد است که فيلمش از اين توقيف ضربه خورده و کاهش همان زمان اکران مي شد. تجربه ثابت کرده که فيلم هاي گروه «هنر و تجربه» زياد نمي توانند به فروش در گيشه اميدوار باشند. به هر حال تعداد مخاطباني که به چنين فيلم هاي معناگرايي اقبال نشان مي دهند زياد نيست. * پيش بيني فروش: اشاره کرديم فيلم هاي هنر و تجربه شانس فروش بالا ندارند؛ مخصوصا «فلامينگوي شماره 13» که فضايي شاعرانه دارد و در مرز ميان افسانه و واقعيت حرکت مي کند. مگر اين که حضور اين شاعران و محبوبيتي که نزد علاقه مندان به ادبيات دارند تا حدي روي فروش اثر بگذارد که البته در اين شرايط هم بعيد به نظر مي رسد فروش فيلم از يک حداقلي بالاتر رود. با کانال تلگرامي «با ما باش» همراه شويد