نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سینما و چهره ها

چرا تیزرهای «خاله قورباغه» از ماهواره پخش شد؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چرا تیزرهای «خاله قورباغه» از ماهواره پخش شد؟
ايسنا/ فرشته طائرپور در اين متن که آن را در اختيار خبرگزاري ايسنا گذاشت،نوشت:با نااميدي مطلق از همه راه‌هاي رفته،مرسوم و مفيد (البته براي ازما بهتران)، حالا ديگر مي‌خواهم از هر فرصتي،هر موقعيتي،هر ابتکاري براي اطلاع‌رساني به بچه‌ها و خانواده‌ها استفاده کنم تا مردم برخلاف تمايل برخي جريان‌ها، گروه- گروه مطلع شوند که در اين وانفسا، جمعي از بهترين چهره‌هاي سينماي کودک - که دلواپسان واقعي بچه‌هاي ايران زمين هستند- با سه سال کار فشرده،يک فيلم شاد و موزيکال به اسم "خاله قورباغه" براي بچه‌ها ساخته‌اند که حالا در سينماهاي کشورمان اکران شده است. حتي اگر بلندگو دستي وانتي ميوه فروش يا ضايعات جمع کن کوچه مان هم به دستم بيافتد براي اهالي محله مان جار مي‌زنم تا خبردار شوند و بچه‌هايشان را براي تماشاي يک فيلم کودک ايراني به سينما ببرند. شايد اين راه حلي کودکانه براي تبليغ يک فيلم سينمايي باشد؛ باکي نيست. مگر کار ما اساسا توجه به راه حل‌هاي کودکانه نيست که در آن جدال بين حق و باطل و نيکي و بدي هميشه پابرجاست؟ وقتي براي خاله قورباغه‌ها و بچه‌ها، در راه حل‌هاي رسمي،حکومتي،رسانه‌اي و بزرگسالانه سهمي وجود ندارد، شايد روش‌هاي کودکانه بتوانند لااقل قصه‌اي براي فرداها و فردائيان بسازند. حالا کدام قانون، کدام دادگاه، کدام قاضي و کدام منطق مي‌خواهد چنگ زدن به چنين چاره‌هاي از سر ناچاري را براي يک فيلمساز کودک در کشوري اينچنين لبالب از استانداردهاي چندگانه، ممنوع کند؟ کدام اراده، سهم امثال مرا در رسانه ملي خودمان کمتر از توليدات برادراني رقم مي‌زند که حتي در هفدهمين هفته نمايش فيلمشان نيز همچنان مشمول حمايت‌هاي سخاوتمندانه تبليغاتي هستند؟ کدام عدالت، امنيت من توليد کننده فيلم ايراني را در استفاده از رسانه‌هاي جايگزين، کمتر از توليدکنندگان انواع رب گوجه و چيپس و اپليکشن و...تعيين و تامين مي‌کند؟ هر تهيه کننده‌اي به تجربه مي داند که هيچ روش تبليغي، به اندازه پخش ٢٠٠٠ تبليغ مجاني ٢-٣ دقيقه‌اي از کانال‌هاي سراسري تلويزيون ملي، تاثير در موفقيت يک فيلم سينمايي درحال اکران ندارد (به آمار اکران نوروز امسال مراجعه کنيد)؛ اما وقتي اين موهبت صرفا نصيب برخي از فيلمسازان- و نه فيلم ها- مي شود، چه بايد کرد؟ خوشبختانه ميزان استقبال بچه‌ها و خانواده‌ها از فيلم "خاله قورباغه" به لطف تبليغات مردمي و البته تابلوهاي شهري، هر روز از روز قبل بالاتر مي رود، اما بهرحال نمي شود ناديده گرفت که سرآغاز اکران اين فيلم با محروميت مطلق از تبليغات رسانه‌اي، آن هم همزمان با مسابقات جام جهاني، نقطه آغاز حرکت ما را غيرمنصفانه در جايي قرار داد که جبران آن براي هيچکس مقدور نيست؛والبته نماد تمام عياري هم شداز جفاي هدفمند تلويزيون کشورمان با اغلب توليدات سينماي کشورمان!. ضمنا ما که نفهميديم "سال حمايت از توليدات ملي" براي امثال ما دارد با چه اتفاقاتي تقويم مي‌شود!. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره