نماد آخرین خبر

«جان‌دار»؛ جاندار، پُرخون و بی‌پایان!

منبع
بروزرسانی
سينما سينما/ "جان‌دار" موضوع تازه‌اي ندارد؛ قتل و قصاص. فيلم‌هاي زيادي از گدشته تا امروز در سينماي ايران يادمان هست که با اين موضوع ساخته شده‌اند. تفاوتشان اما در زاويه نگاهشان به ماجرا، پرداخت قصه و موقعيت‌هاي متفاوتي است که کاراکترهاي را در آن قرار مي‌دهند. نمونه خيلي خوب اين دست از فيلم‌ها، فيلم "انتهاي خيابان چهل و يکم" ساخته حميد قرباني است. "جان‌دار" توانسته با طرح يک موقعيت تازه و پيچيده، تاحد زيادي موقعيت را باورپذير کند و تماشاگر را با آدم‌ها همراه و با قصه، درگير کند. تم قضاوت، فهم متفاوت آدم‌ها از مفاهيمي چون وجدان، دروغ و حقيقت و تغيير مفهوم اين کلمات به هنگام رخ دادن موقعيت‌هايي که مستقيما با نفع و ضررشان سروکار دارد، افشاي حقيقت درون آدم‌ها به وقت گرفتاري و به چالش کشيدن مفهوم خانواده از مهم‌ترين نکاتي است که فيلم به طرح آنها نزديک مي‌شود. فيلم، خوش ساخت و پرخون است و بازي‌هاي خوب حامد بهداد و تا حدي فاطمه معتمدآريا و علي شادمان به فيلم کمک زيادي مي‌کند. اما پايان بندي فيلم، به شدت آزاردهنده است و داستانِ گسترش يافته و همدلي برانگيز را بي‌سامان و انجام، ناگهان رها مي‌کند. از آن پايان‌هاي بدِ مثالزدني. با همه اينها دو کارگردان جوان اين فيلم - پدرام پور اميري و حسين اميري دوماري- در اولين کار بلندشان اميدوارکننده ظاهر شدند، گرچه فرصت ساخت يک فيلم خيلي خوب را از دست دادند. کيوان کثيريان ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره