برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برنامه رادیویی «شب‌های ایران» همراه با شما

منبع
جام جم
بروزرسانی
برنامه رادیویی «شب‌های ایران» همراه با شما

جام جم/ برنامه راديويي «شب هاي ايران» که چند هفته اي است علاوه بر راديوهاي استاني از شبکه استاني سيماي مرکز توليدکننده نيز پخش مي شود، همزمان با عيد قربان از شبکه سراسري «شما» هم روي آنتن رفت.

پخش همزمان يا ضبطي يک برنامه راديويي از تلويزيون، تجربه اي درعين حال ديدني و شنيدني براي مخاطباني است که هم با راديو خاطره دارند و هم نمي توانند از تلويزيون دل بکنند. درواقع مخاطباني که نه سن وسال پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را دارند که صدا کفايت شان کند و نه آن قدر کوچک که شيفته جعبه جادو باشند و به جز تصوير، عامل ديگري ذهن شان را درگير نکند. البته فقط اين گروه از مخاطبان پاي ثابت برنامه هاي راديويي- تلويزيوني نيستند ولي شايد گروه هدف اين برنامه ها، همين دست افراد باشند.

هرچه هست برنامه هاي راديويي- تلويزيوني به قدر کافي جذابيت ايجاد کرده اند که بتوان به تجربه هاي جديد در اين زمينه دست يافت؛ تجربه هايي از جنس راديوهاي استاني روي شبکه هاي سراسري.

«شب هاي ايران» عنوان برنامه اي است راديويي که در صداي مراکز توليد و پخش مي شود. اين برنامه هر شب توسط يکي از راديوهاي استاني توليد و همزمان از تمام راديوهاي استاني، محلي و شهري (غير از تهران) پخش مي شود و حالا همزمان با عيد قربان از شبکه سراسري «شما» هم روي آنتن رفته است.

زمان پخش اين برنامه از ۳۰ دقيقه بامداد تا ۲ بامداد هر شب است.

کمک به تعميق مهر و محبت عمومي مردم به يکديگر، تقويت و تحکيم وحدت بين اقوام مختلف، معرفي تاريخ، فرهنگ و جاذبه هاي گردشگري و طبيعي هر استان، معرفي و پخش موسيقي هاي ارزشمند و فاخر اقوام، تقويت زمينه ها و عوامل همبستگي فرهنگي در جامعه، معرفي زيباترين و غني ترين نمونه ها از آثار فرهنگي و هنري، معرفي و ترويج آداب و سنن صحيح فرهنگ بومي و محلي، معرفي شخصيت ها و مفاخر ملي، ارائه تصويري بکر از زيبايي هاي خرده فرهنگ هاي داخلي، ايجاد و گسترش آرامش خاطر و سرور در جامعه و افزايش تعامل با مخاطبان، ازجمله اهداف توليد اين برنامه به شمار مي روند.

در نخستين شب از پخش اين برنامه از شبکه «شما»، نوبت پخش مربوط به «راديومازندران» بود اما نوبت به ساير مراکز هم مي رسد چراکه مقرر شد از اين پس اين برنامه به طور مرتب هر شب از شبکه «شما» نيز پخش شود.

پخش سراسري اين برنامه از شبکه «شما» ايده جديدي است که با اهداف مختلف اجرايي شده است. نخست اين که برنامه سازان راديويي هريک از مراکز استان ها، هرماه يک بار فرصت ديده شدن و عرضه هنر خود را از طريق اين شبکه سراسري به دست آورند و به نوعي در رقابت فشرده و درعين حال سازنده قرار بگيرند. ديگر اين که تعامل ميان مخاطبان و مراکز به واسطه ديده شدن در سراسر کشور، وارد فاز تازه اي شود و فصل نويني از ارتباط با مخاطبان و بهره گيري از ظرفيت هاي مردمي در توليد و پخش برنامه رقم بخورد؛ علاوه بر اين ماهيت پخش سراسري، عاملي شتاب دهنده در راستاي ارتقاي کيفي توليدات مراکز هم به شمارمي رود.

بر اساس جدولي که در شبکه «شما» براي پخش اين برنامه درنظرگرفته شده، شنبه يازدهم مردادماه، صداوسيماي مراکز چهارمحال وبختياري، کردستان و سمنان اجراي اين برنامه را بر عهده داشتند، امشب استان هاي همدان، خوزستان و خراسان جنوبي، سه شنبه ۱۴مرداد مراکز اردبيل، گلستان و لرستان، چهارشنبه ۱۵مرداد استان هاي يزد، آذربايجان غربي و قم، پنجشنبه شانزدهم مرداد راديوي مراکز سمنان، خليج فارس و قزوين، جمعه هفدهم مراکز آذربايجان شرقي، کردستان و البرز و شنبه هجدهم مردادماه، مراکز بوشهر، اردبيل و مازندران، آنتن اين شبکه سراسري را براي پخش برنامه در اختيار خواهند داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره