برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعلام حمایت نهادهای سینمایی فلسطینی از جشنواره فیلم مقاومت

منبع
فارس
بروزرسانی
اعلام حمایت نهادهای سینمایی فلسطینی از جشنواره فیلم مقاومت

فارس/ «مفيد ابو شماله» مدير دومين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند غزه و سردبير روزنامه فلسطين از حمايت نهادهاي سينمايي فلسطيني از شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت را خبر داد.

 «مفيد ابو شماله» سردبير روزنامه روزانه فلسطين که در نوار غزه منتشر مي‌شود در نامه‌اي خطاب به سيد احد ميکائيل‌زاده؛ معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت، ضمن قدرداني از اهتمام اين رويداد سينمايي در توسعه سينماي مقاومت در سطح بين‌المللي، پيشنهاداتي درخصوص امضاي تفاهم‌نامه همکاري سينمايي ميان فلسطين و جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت ارائه داد.

مشارکت در توليد و نمايش آثار سينمايي، امضاي تفاهم نامه مشترک ميان روزنامه فلسطين و جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت، تقويت روابط ميان جشنواره‌ها، انتشار اخبار اين رويداد سينمايي در فلسطين و تشويق مشارکت فعال هنرمندان ايران و فلسطين در جشنواره‌ها و برگزاري همزمان شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت در غزه از پيشنهادات مدير دومين جشنواره بين المللي فيلم مستند غزه در سال 2010 ميلادي در اين نامه به شمار مي‌رود.

در همين راستا، در يک ويدوئو کنفرانس با حضور مفيد ابوشماله، مدير دومين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند غزه و سردبير روزنامه فلسطين، ابراهيم مسلم؛ مدير جشنواره فيلم «العودة»(بازگشت) و احد ميکائيل‌زاده؛ معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت، بر حمايت همه جانبه نهادهاي سينمايي فلسطيني از شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت تاکيد و ضرورت بيان واقعيت مقاومت درمواجهه با افکار و جريان‌هاي انحرافي در منطقه و جهان مورد بررسي قرار گرفت.

امضاي يک تفاهم‌نامه در حوزه همکاري‌هاي سينمايي و فرهنگي ميان  فلسطين و ايران، شامل برگزاري شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت در فلسطين، توليد فيلم هاي مستند با محوريت مصائب، مظلوميت و مقاومت مردم منطقه و فلسطين، در برابر محور عربي-عبري و حمايت ايران از مقاومت مردم فلسطين در برابر اشغالگران اسرائيلي از  ديگر موضوعات مورد بحث در اين کنفرانس بود.

همچنين در اين کنفرانس ابراهيم مسلم؛ مدير جشنواره فيلم «العوده»، تهيه کننده و کارگردان فلسطيني به اهميت و نقش جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت در تثبيت مفهوم مقاومت و ايستادگي و واکنش به عادي سازي روابط شرم آور سياسي اخير ميان برخي از کشورهاي عربي و اشغالگران اسرائيل، اشاره کرد و از آمادگي همکاري با جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت در سطوح مختلف خبر داد.

شايان ذکر است، دومين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مستند غزه در سال 2010 با شعار «آزادي سرزمين و انسان» و با هدف بيان شيوه‌هاي مقاومت مردم فلسطين در برابر اشغالگران اسرائيلي با حضور 76 فيلم (16 فيلم از کشورهاي عربي و خارجي) زير نظر دولت فلسطين و به مديريت موفيد ابوشماله برگزار شد. 
همچنين نخستين دوره جشنواره فيلم «بازگشت» فلسطين در نوار غزه با مديريت ابراهيم مسلم و با هدف شفاف‌سازي مبارزات مردم فلسطين، راهپيمايي هاي بازگشت شکستن محاصره، افشاي جنايات اشغالگران و مستند کردن تلاش و مبارزه مردم فلسطين برگزار مي شود.

شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت در دو زمان 31 شهريور تا 6 مهرماه مقارن با هفته دفاع مقد.س در بخش‌هاي «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانيِ بخش «فيلمسازان بسيجي» و يکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسيج در بخش‌هاي «سينماي ايران و جهان»، «سيدالشهداي مقاومت»، « روايت قلم»، «نقد و پژوهش تحليل» و انتخاب برگزيدگان ملي «فيلمسازان بسيجي» به دبيري مهدي عظيمي‌ميرآبادي برگزار مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar