نماد آخرین خبر

عدم شفافیت داده‌های فروش «تنت» در گیشه باعث خشم استودیوها شد

منبع
مهر
بروزرسانی
عدم شفافیت داده‌های فروش «تنت» در گیشه باعث خشم استودیوها شد

مهر/ کمپاني سازنده «تنت» فيلم جديد کريستوفر نولان، در ارايه آمار فروش فيلم با شفافيت عمل نمي‌کند و اين موجب خشم دست‌اندرکاران سينما شده است.
 افرادي که ارقام درآمدهاي باکس آفيسي را تحليل مي‌کنند متوجه شده‌اند که به طور تعجب‌آوري هيچ شفافيتي در ارتباط با ارقام فروش فيلم علمي‌تخيلي ۲۰۰ ميليون دلاري کريستوفر نولان يعني «تنت» که آخر هفته قبلي در سينماهاي آمريکا روي پرده رفت، وجود ندارد.

از وقتي «تنت» نمايش داده شده، استوديوي سازنده آن يعني برادران وارنر با دقت مقدار کمي از داده‌هاي باکس آفيسي فيلم را به خبرنگاران و استوديوهاي رقيب داده است. اين در حالي است که استوديوها هميشه اطلاعات باکس آفيسي را به صورت روزانه و کامل منتشر مي‌کنند.

با وجود اينکه نمايش «تنت» از سوم سپتامبر آغاز شد، برادران وارنر تا ششم سپتامبر سعي کرد تا رسماً اعلام کند که اين فيلم در آخر هفته اول اکران خود ۲۰ ميليون دلار فروخته که نتيجه‌اي متوسط براي فيلمي با اين اندازه است.

ناظران صنعت فکر مي‌کنند استوديو منتظر است تا ارقامي بزرگ را براي کل آخر هفته منتشر کند و بعد از آن شروع به انتشار روزانه ارقام کند.

اما استوديو نگران است که خبرنگاران و رقبا نتايج را ناعادلانه تحليل کنند و بگويند «تنت» شکست خورده است. برادران وارنر از خبرنگاران خواسته پس‌زمينه ماجرا را هم توصيف کنند و بگويند به خاطر بسته بودن بازارهاي بزرگ از جمله نيويورک و لس‌آنجلس و به خاطر فعاليت بقيه سينماها با ظرفيت محدود، از ابتدا انتظار مي‌رفت اکران «تنت» ضعيف‌تر از حالت معمول باشد.

از طرف ديگر، با وجود اينکه عجيب است که استوديويي مانند برادران وارنر داده‌هاي فروش فيلم خود را به درستي براي پروژه‌اي که شايد عظيم‌ترين فيلم سال باشد اعلام نکند، بسياري از بازيگران هاليوودي خواستار موفقيت «تنت» هستند. استوديوهاي رقيب از نزديک عملکرد اين فيلم در دوران پاندمي را تماشا مي‌کنند چون نتيجه آن نشان مي‌دهد که در حال حاضر اکران ديگر فيلم‌هاي بلاک‌باستري عظيم مي‌تواند ايده خوبي باشد يا نه.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar