نماد آخرین خبر

اسکورسیزی: سینما مثل یک جور غذای دم دستی شده است

منبع
مهر
بروزرسانی
اسکورسیزی: سینما مثل یک جور غذای دم دستی شده است

مهر/ مارتين اسکورسيزي با سخنراني در جشنواره بين‌المللي فيلم تورنتو درباره سينما هشدار داد و گفت در طي پاندمي کرونا، سينما مثل يک جور غذاي دم‌دستي، به حاشيه رانده شد.
در حالي که اسکورسيزي پس از اظهار نظر پارسالش درباره فيلم‌هاي محبوب ابرقهرماني که گفته بود آنها سينما نيستند با جنجال و سروصدا بيگانه نيست، وي بار ديگر درباره اهميت سينما حرف زد.

اين کارگردان در حالي درباره ضرورت سينما صحبت کرد که هنوز در لس‌آنجلس و نيويورک سينماها بازگشايي نشده‌اند.
تورنتو که بزرگ‌ترين فستيوال فيلم آمريکاي شمالي محسوب مي‌شود امسال با برگزاري معدودي نمايش فيزيکي و چند نمايش درايو-اين، به صورت مجازي در حال برگزار شدن است.

در يک سخنراني کوتاه اسکورسيزي ابتدا از اين جشنواره تجليل کرد و گفت: اين واقعيت که جشنواره‌هاي سينمايي دارند به کارشان ادامه مي‌دهند، حالا چه به صورت بداهه، اقتباسي و با انجام کارها به اشکال مختلف، براي من خيلي هيجان‌انگيز است.

اين کارگردان اسکاري افزود: از آنجا که در فرهنگ عامه و رسانه‌اي آنچه اتفاق مي‌افتد اهميت دارد… ديگر متاسفانه دارد عادي مي‌شود که ببيني سينما دارد به حاشيه رانده و بي‌ارزش محسوب مي‌شود و در اين شرايط پاندمي، به نوعي با آن به عنوان يک جور غذاي دم‌دستي برخورد مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه ميليون‌ها نفر در شرايط چند ماه گذشته در خانه نشستند و از اتاق نشيمن خود به تماشاي فيلم و تلويزيون پرداختند، گفت بزرگداشت وجود سينما، از هر چيزي مهم‌تر و ضروري‌تر است.
اسکورسيزي که چندي پيش با انتشار يادداشتي در نيويورک تايمز تاکيد کرده بود سينماها جايي هستند که فيلمساز مي‌خواد فيلمش آنجا ديده شود، در تورنتو تاکيد کرد که اين شکل هنري هميشه چيزي بيش از يک تفريح صرف بوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar