نماد آخرین خبر

بازیگر جوان تئاتر: هیچ کس ما را دوست ندارد!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بازیگر جوان تئاتر: هیچ کس ما را دوست ندارد!

ايسنا/ محمد هادي عطايي بازيگر جوان تئاتر هرچند دست به کار اجراي نمايش تازه‌اي است ولي مي‌گويد تئاتر در يک خواب زمستاني فرو رفته است.

اين بازيگر و کارگردان جوان درباره وضعيت تئاتر در دوران کرونايي مي‌گويد: انگار همه در يک خواب زمستاني فرو رفته‌ايم يا کسي شهامت کار ندارد؛ که اين به دليل کمبود بودجه و نبود تماشاگر است يا اينکه افسرده شده‌ايم و ايمان آورده‌ايم کسي ما را دوست ندارد و بود و نبود تئاتر براي هيچ کس مهم نيست.

او ادامه مي‌دهد: از اول سال گفتند حق بيمه سه ماه اول سال را مي‌پردازند. تازه برج پنج اين اتفاق افتاده است. مسئولان دولتي درباره همه چيز صحبت کردند به جز تئاتر. به همين دليل است که فکر مي‌کنيم اين هنر براي کسي، اهميتي ندارد.

هادي عطايي که بيشتر به عنوان بازيگر فعال است، اضافه مي‌کند: بعد از 8 ماه دوري از صحنه، تصميم گرفتم خودم نمايشي را کارگرداني کنم و حالا هم مشغول تمرين نمايش «فرياد خاموش» هستم و آن را براي اجرا در بخش دانشجويي هفدهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت اماده مي‌کنم.

او با اشاره به تغيير زمان برگزاري برنامه‌هاي مختلف فرهنگي به دليل گسترش کرونا گفت: اميدوارم اين جشنواره در موعد مقرر خود برگزار شود، هرچند شرايط آنقدر عجيب و پيچيده است که اگر برگزار هم نشود، نبايد تعجب کنيم.

بازيگر نمايش‌هاي «ماهي سياه کوچولو» و «از کجا اومديم» درباره نمايش «فرياد خاموش» توضيح داد: اين نمايش کاري از گروه تئاتر «نقاب» است که کارگرداني آن با من است و محسن سالاري و محسن زرآبادي، ديگر بازيگران اين نمايش هستند که همراه با خود من در آن بازي مي‌کنيم.

به گفته او، اين نمايش روايتي از سرگذشت سه رزمنده است که سال‌ها بعد از جنگ، به مرور خاطرات خود درباره دوران جنگ مي‌پردازند و مشکلات اين روزهاي خود را بازگو مي‌کنند.

هادي عطايي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: در اين روزهاي غريب، هنرمندان با سابقه و پيشکوت تئاتر خود را کنار کشيده‌اند. آنان يا نگران سلامتي خود هستند و يا دلواپس موقعيت‌شان و جوانان با وجود همه بلاتکليفي‌ها، چراغ صحنه را روشن نگه داشته‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar