logo

پایان کار یکی از مشهورترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
پایان کار یکی از مشهورترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما

خبرآنلاين/  مجموعه فيلم‌هاي «سريع و خشمگين» با ساخت فيلم يازدهم به کارگرداني جاستين لي به پايان مي‌رسد.

فيلم يازدهم از مجموعه «سريع و خشمگين» آخرين فيلم از اين مجموعه خواهد بود. به اين ترتيب مجموعه فيلم‌هاي «سريع و خشمگين» دو فيلم دهم و يازدهم را نيز در راه خواهد داشت.

جاستين لين که فيلم‌هاي سوم، چهارم، پنجم، ششم و نهم اين مجموعه را کارگرداني کرده براي کارگرداني دو فيلم نهايي اين مجموعه که پر از صحنه‌هاي رانندگي است برمي‌گردد تا اين مجموعه را پس از حضوري دو دهه‌اي در سينماها به پايان ببرد.

البته اين به معني پايان يافتن جهان سينمايي اين مجموعه نيست و اسپين‌آف‌هايي برمبناي شخصيت‌ها و فضاي کلي اين مجموعه در کمپاني يونيورسال ادامه پيدا مي‌کند.

اولين فيلم از اسپين‌آف‌هاي اين مجموعه «سريع و خشمگين» ارايه مي‌کند: هابز و شاو» بود که با بازي دواين جانسون و جيسون استتام ساخته شده و سال ۲۰۱۹ فروشي ۷۵۹ ميليون دلاري را ثبت کرد و از اين ميان تنها ۱۷۴ ميليون از فروش در آمريکاي شمالي به دست آمد.

پرفروش‌ترين فيلم از مجموعه «سريع و خشمگين» فيلم «خشمگين ۷» در سال ۲۰۱۵ بود که ۱.۱۶ ميليارد دلار در سراسر جهان فروش کرد و بيشترين فروش را در چين با فروشي بيش از ۳۹۰ ميليون دلار کسب کرد. در آمريکا فروش اين فيلم ۳۵۳ ميليون دلار بود.

جديدترين فيلم از اين مجموعه که با عنوان «اف ۹» از آن ياد شده قرار بود اوايل سال اکران شود اما يونيورسال آن را  تا سال ۲۰۲۱ به تعويق انداخت.

اولين فيلم از اين مجموعه سال ۲۰۰۱ با بازي پل واکر فقيد و وين ديزل اکران شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar