نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

شانس‌های اصلی اسکار کدام فیلم‌ها هستند؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
شانس‌های اصلی اسکار کدام فیلم‌ها هستند؟

تسنيم/ اما و اگرها براي برگزاري جشن سينمايي اسکار زياد است و معلوم نيست که اين جشن سينمايي امسال برگزار شود يا خير و در صورت برگزاري به چه صورت خواهد بود؟

اما در هر حال هر سال از ميان تقريباً هزار فيلمي که در هاليوود ساخته مي‌شود فيلم‌هاي زيادي وجود دارد که شانس حضور در اسکار را پيدا مي‌کنند و برخي از اين بين نيز برنده جوايز مي‌شوند.

اسکار از اين نظر داراي اهميت است که خط و جهت به فيلمسازي مي‌دهد و بدنه سينماي حرفه‌اي آمريکا را با همين جوايز و سياست‌ها شکل داده است. 

امسال نيز مانند سال‌هاي قبل فيلم‌هايي اکران شدند يا به زودي اکران مي‌شوند و بدون شک براي حضور در اسکار وارد عمل خواهند شد. فيلم‌هايي که با وجود کرونا براي حضور در مراسم اسکار ساخته شدند تا چراغ جشن سينماي هاليوود روشن بماند هرچند که در گيشه‌ها يا حضور موفقي  نداشتند يا با حضور در بسترهاي اينترنتي گيشه‌ها را ترک کردند.

در ادامه به معرفي عناوين اصلي و مهمي که شانس حضور و برنده شدن اسکار را دارند اشاره مي‌کني:

1- عقيده ساخته کريستوفر نولان

بعد از آغاز دوران کرونا و تعطيلي سينماهاي جهان، اصلي‌ترين شانس نجات سينماها روي دوش اين فيلم قرار داشت. فيلمي که با بودجه 200 ميليون دلاري ساخته شده بود و توسط کارگرداني توليد شده بود که آثاري مانند اينسپشن و بتمن را در کارنامه خود داشت. 

تنت يا همان عقيده، يک درام حماسي جاسوسي است که توانست در گيشه سرمايه را برگرداند اگرچه که سود مورد انتظار را به دست نياورد.

سينما , فيلم , جايزه اسکار ,

2- مانک ساخته ديويد فينچر

ديويد فينچر نشان داده است که در انتخاب گزينه‌هاي فيلمسازي‌اش، بسيار عجيب عمل مي‌کند، از انتخاب سوژه‌هايي مانند «هفت» گرفته تا «مورد عجيب بنجامين باتن» و «باشگاه مشت‌زني».

اين بار او نيز در فيلم جديدش موضوعي را انتخاب کرده است که شايد در وهله اول چندان جالب به نظر نرسد اما تجربه نشان داه است که فيلم‌هاي فينچر هم در گيشه موفق بوده‌اند و هم در جشنواره‌هاي سينمايي گوناگون.

او در فيلم جديد خود که سياه و سفيد است، ماجراي ساختن فيلم مطرح تاريخ سينما يعني «همشهري کين» ساخته اورن ولز را به تصوير کشيده است. فيلمي با بازي گري اولدمن که اين طور که رسانه‌هاي هاليوودي مي‌گويند فيلم خاصي از آب بيرون خواهد آمد.

سينما , فيلم , جايزه اسکار ,

نمايي از مانک فينچر

3- اخبار دنيا ساخته  پل گرينگرس

تام هنکس عموماً هم خود اقبال خوبي در اسکار داشته است و هم در آوردن فيلم‌ها به مرز اسکار نيز نقش مهمي داشته است. او برنده اسکار براي بازي در فيلم «فارست گامپ» بود.

فيلم «اخبار دنيا» که به تازگي تيزر آن رونمايي شده است، يکي ديگر از شانس‌هاي اسکار است. فيلمي وفادار به فضا و فرهنگ وسترن آمريکايي با داستاني جالب و متفاوت که به توجه به حضور بازيگر نوجوان دختر فيلم به نظر مي‌رسد که براي نوجوانان نيز جذابيت داشته باشد.

سينما , فيلم , جايزه اسکار ,

اخبار دنيا

4- سرزمين آواره‌ها ساخته کلويي ژائو

فيلم‌هاي که در جوايز سينمايي حضور موفقي را داشتند مي‌توان از شانس‌هاي اصلي اسکار دانست. امسال نيز فيلم نومدلند توانست در مراسم جشن سينمايي ونيز عنوان بهترين فيلم را از آن خود کند.

کلويي ژائو با اين فيلم در بخش‌هاي مختلف نامزد شد و توانست جايزه اصلي را از آن خود کند.

فيلم Nomadland داستان زني به‌نام Fern با نقش‌آفريني «فرانسيس مک‌دورمند» را روايت مي‌کند که بعد از بحران اقتصادي تمام دارايي‌اش را از دست مي‌دهد و تصميم مي‌گيرد راهي يک سفر به غرب آمريکا شود.

سينما , فيلم , جايزه اسکار ,

نومدلند

5- شرلي به کارگرداني جوسفين دکر

فيلم شرلي با بازي اليزابت موس يکي از شانس‌هاي اصلي جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن در اسکار است. البته «فرانسيس مک‌دورمند»نيز با بازي در فيلم «سرزمين آواره‌ها» نيز از ديگر شانس‌هاي اسکار است.

ناگفته نماند که اليزابت موس براي بازي در سريال سرگذشت نديمه در امي جايزه گرفت و اين موضوع مسير گرفتن جايزه اسکار را مي‌تواند براي او تسهيل کند. همينطور برنده شدن اسکار براي فيلم«سه بيلبورد خارج از ابينگ» توسط  «فرانسيس مک‌دورمند» نيز شانس برنده شدن اسکار ماس را نيز افزايش مي‌دهد.

سينما , فيلم , جايزه اسکار ,

شرلي

فيلم‌هاي ديگري مانند به پايان دنيا فکر مي‌کنم، مرد نامرئي، انيميشن به پيش، 5 قطره خون، قطعه‌هاي يک زن، آمونيت و... نيز از ديگر فيلم‌هايي‌اند که احتمال موفقيت در مراسم اسکار را دارند.

نماينده ايران براي مراسم اسکار نيز بايد تا قبل از 1 دسامبر نماينده ايران را معرفي کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره