برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جورج لوکاس، مارک همیل و دیگران در سوگ دیوید پراوز نوشتند

منبع
مهر
بروزرسانی
جورج لوکاس، مارک همیل و دیگران در سوگ دیوید پراوز نوشتند

مهر/ کارگردان و بازيگران مجموعه «جنگ ستارگان» ياد بازيگر نقش دارث ويدر که ديروز درگذشت را گرامي داشتند.
بعد از اينکه ديروز اين خبر منتشر شد که ديويد پراوز بازيگري که همواره با لباس دارث ويدر در مجموعه اصلي فيلم‌هاي «جنگ ستارگان» ظاهر مي‌شد از دنيا رفته، اعضاي اين مجموعه عظيم در گراميداشت او کنار هم آمدند.

پراوز يکشنبه در ۸۵ سالگي به خاطر بيماري از دنيا رفت. با وجود اينکه جيمز ارل جونز صداپيشه اين شخصيت منفي معروف بود، پراوز بازيگري بود که نقش را به صورت فيزيکي ايفا مي‌کرد.

جورج لوکاس در متني که در سايت «جنگ ستارگان» منتشر کرد، ياد و خاطر پراوز را گرامي داشت.

لوکاس گفت: ديويد يک خاصيت فيزيکي به دارث ويدر داد که براي شخصيت وي ضروري بود. او باعث شد ويدر از روي صفحه‌ها برخيزد و روي پرده بزرگ برود، آن هم با هيبتي عظيم و جنبشي که هم تراز جديت و ابهت حضور ويدر بود. ديويد هر کاري مي‌کرد و در موفقيت چيزي نقش داشت که تبديل به شخصيتي به يادماندني و تراژيک شد.

مارک هميل که در نقش شخصيت لوک اسکاي‌واکر در بسياري از صحنه‌ها با پراوز شريک بود، به توئيتر رفت تا درباره اين بازيگر فقيد صحبت کند.

وي نوشت: خيلي ناراحت شدم که شنيدم ديويد پراوز درگذشت. او مردي مهربان و بسيار بيشتر از دارث ويدر بود. او يک بازيگر، همسر، پدر، سه بار قهرمان وزنه‌برداري بريتانيا و نماد ايمني گرين کراس بود. او همان مقدار که هواداران دوستش داشتند آن‌ها را دوست داشت.

الايژا وود بازيگر مجموعه فيلم‌هاي «ارباب حلقه‌ها» از ديگر بازيگراني بود که از پراوز ياد کرد و با تکرار شعار معروف «جنگ ستارگان» در توئيتر خود نوشت: «اميدوارم نيرو با تو باشد ديويد پراوز.»

جان برومن بازيگر هم گفت که پراوز او را براي نقش «ماتادور» آماده کرد و در بدن‌سازي کمکش کرد. او نوشت: «او مردي مهربان و دوست‌داشتني بود که زندگي، خانواده، آمادگي بدني و هوادارانش را دوست داشت.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar