برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تولید تله تئاتری با موضوع شهید فخری‌زاده

منبع
مهر
بروزرسانی
تولید تله تئاتری با موضوع شهید فخری‌زاده

مهر/ کوروش زارعي مدير مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنري درباره برنامه‌هاي اين مرکز در زمينه توليد نمايشنامه و آثار نمايشي با موضوع شهداي ترور و به ويژه شهيد محسن فخري‌زاده، گفت: پرداختن به شهداي ترور و دانشمندان هسته‌اي جزو وظايف ذاتي و سازماني حوزه هنري است و ما در اين راستا اولين گام را از حدود ۷ ماه پيش برداشته‌ايم.

وي ادامه داد: استاد نصرالله قادري حدود ۷ ماه است که درگير نگارش پروژه‌اي با موضوع شهيد بهشتي و ديگر شهداي سرچشمه است و احتمالاً تا يک ماه ديگر نگارش اين اثر به پايان مي‌رسد. سعي‌مان اين است که هر چه زودتر اين اثر را چاپ و رونمايي کنيم.

زارعي در ادامه سخنان خود يادآور شد: از روز جمعه که خبر شهادت شهيد فخري‌زاده منتشر شد، با حضور رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي جلسه‌اي برگزار و ستادي تشکيل شد تا در حوزه‌هاي موسيقي، هنرهاي نمايشي، فيلم کوتاه، ادبيات و هنرهاي تجسمي آثاري براي شهداي ترور و به ويژه شهيد فخري‌زاده توليد کنيم.

مدير مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنري با اشاره به اينکه اطلاعات کاملي درباره شخصيت و زندگي شهيد محسن فخري‌زاده در دست نيست چون شخصيت پنهاني به لحاظ موقعيت کاري داشت، گفت: به همين دليل هنوز امکان توليد آثار بلند درباره ايشان را نداريم و اگر چنين کاري کنيم بيشتر احساسي خواهد بود. منتظريم تا اطلاعات کاملي درباره شهيد محسن فخري‌زاده به دست بياوريم تا به توليد آثار بلند نمايشي درباره شخصيت و زندگي ايشان بپردازيم. از اين رو فعلاً سفارش چند کار کوتاه را داده‌ايم.

وي توضيح داد: قصد داريم چند نمايشنامه کوتاه ۵ تا ۶ دقيقه‌اي با موضوع شهيد فخري‌زاده را در قالب تله تئاتر توليد کنيم. تا اين لحظه کار نگارش يک نمايشنامه به اتمام رسيده است. اين آثار در حد اطلاعاتي که داريم به معرفي شهيد محسن فخري‌زاده خواهند پرداخت.

زارعي درباره زمان و نحوه پخش تله تئاترهاي مذکور، اظهار کرد: با سازمان صداوسيما رايزني خواهيم کرد تا در صورت توافق اين تله‌تئاترها از شبکه‌هاي تلويزيوني پخش شوند در غير اين صورت در فضاي مجازي و از طريق پلتفرم‌ها اين آثار پخش خواهند شد.

مدير مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنري تأکيد کرد: اين اداي دين کوچکي است تا بعد بتوانيم اطلاعات بيشتري از اين شهيد و عملکرد علمي ايشان براي توليد آثار بلند نمايشي به دست بياوريم. طبق گفته دوستان شهيد فخري‌زاده ايشان علاوه بر داشتن جايگاه علمي، چهره‌اي فرهنگي و هنر دوست بود و سال‌ها در شب‌هاي شعر حوزه هنري شرکت مي‌کرد و علاوه بر آن با دوستان شاعر و اديب خود نيز محافل شعر برگزار مي‌کرد.

وي در پايان سخنان خود تصريح کرد: وظيفه ما است که در عرصه هنر و حوزه هنري به ابعاد بيشتري از شخصيت شهيد محسن فخري‌زاده بپردازيم که ابعاد بسيار جذابي هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar