logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

بدترین و بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بدترین و بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰

باشگاه خبرنگاران/ مجله اينترتينمنت ويکلي، در گزارشي ۱۰ فيلم سينمايي برتر سال ۲۰۲۰ و همينطور بدترين فيلم‌هاي سينمايي امسال را رتبه بندي کرده است.
  درست است که امسال فيلم‌هايي که انتظارشان را داشتيم اکران نشدند، اما سالي بدون جيمزباند، زنگ شگفت انگيز و تنها با کريستوفر نولان نيز خالي از لطف نبوده است. در شرايطي که فيلم‌هاي زيادي امسال اکران نشدند، مجله اينترتينمنت ويکلي، ۱۰ فيلم برتر امسال را به انتخاب خودش معرفي کرده است. جالب اينجاست که اين مجله تعدادي از فيلم‌هاي موفق مثل «او فردا مي‌ميرد» يا «جسد» در اين ليست قرار نداده است. اين مجله همچنين پنج فيلم را به عنوان بدترين‌هاي سال ۲۰۲۰ معرفي کرد.

۱۰ فيلم برتر سال ۲۰۲۰

۱۰) ديک جانسون مرده است
فيلم «ديک جانسون مرده است» محصول سال ۲۰۲۰ کشور آمريکا به کارگرداني کريستن جانسون است. داستان درباره فرد مبتلا به بيماري زوال عقل است که در کنار شوخ‌طبعي و تخيلات خيالي دخترش بازي مي‌کند.

نويسندگي اين فيلم را نلس بانگرتر و کرستن جانسون به طور مشترک برعهده داشته اند و افرادي، چون کريستن جانسون، ديک جانسون، مايکل هيلو، آنا هافمن، کوين لورک، وستي مومپوينت و مري پيج ننس در آن حضور داشته اند.

اين فيلم برنده جوايز متعددي از جشنواره‌هاي معتبر بين المللي شده و مورد توجه منتقدان زيادي قرار گرفته است.

بدترين و بهترين فيلم‌هاي سال ۲۰۲۰

۹) زن جوان نويد دهنده
فيلم «زن جوان نويد دهنده» يک فيلم درام جنايي هيجان انگيز و راز آلود آمريکايي محصول سال ۲۰۲۰ به کارگرداني امرالد فنل است. اين فيلم داستان زن جوانيست که در گذشته شکست عميقي خورده و دچار آسيب رواني شده است، اما اکنون به دنبال انتقام از افراديست که مسير زندگي‌اش را سد کردند.

کري موليگان، بو برنهام، کريستوفر مينتز پلاسه، اليسون بري، آدام برودي، جنيفر کوليج، کاني بريتون، آلفرد مولينا، لاورن کاکس، مکس گرينفيلد از بازيگران اين فيلم هستند.

۸) يک شب در ميامي
فيلم سينمايي «يک شب در ميامي» که اولين تجربه کارگرداني ريجنا کينگ است، روايتگر داستان يک شب باوردنکردني است که چهار چهره تاريخي شامل محمد علي کلي (با بازي الي گور d)، «جيم براون» (با بازي آلديس هاج)، سم کوک (با بازي لسلي اودوم) و مالکوم ايکس با نقش آفريني «کيزگزلي بن-ادير» پس از پيروزي محمد علي کلي در رقابت با «ساني ليستون» در فوريه ۱۹۸۴ گرد هم جمع مي‌شوند و درباره جنبش حقوق مدني دهه ۱۹۶۰ ميلادي با هم بحث و گفتگو مي‌کنند.

سايت سينمايي راتن تومينوز نمره کامل ۱۰۰ درصد را به فيلم «يک شب در ميامي» بر اساس شش نقد منتشر شده اختصاص داده است.

۷) کجيليونر
نويسندگي و کارگرداني فيلم «کجيليونر» بر عهده ميراندا ژوئيه بوده است. داستان فيلم درباره زندگي يک زن است که پس از اينکه پدر و مادر خلافکار او از يک غريبه براي همکاري در يک سرقت بزرگ درخواست کمک مي‌کنند، تغيير مي‌کند و...

يک خانواده سه‌نفره کلاهبردار از طبقه متوسط که در لس‌آنجلس زندگي مي‌کنند و مشغول شيادي‌شان هستند. زماني که رابرت (ريچارد جنکينز) و همسرش ترزا (دبرا وينگر) کشيک مي‌دهند، اُلد دوليو (ايوان ريچل وود) دختر ۲۶ ساله‌شان با چرخاندن بدن و انجام حرکات خاصي به صندوق‌هاي پست دسترسي پيدا کرده و چيز‌هايي سرقت مي‌کند. انعطاف بدن او براي دور ماندن از ديد دوربين‌هاي مداربسته طراحي شده و ظاهرش شبيه يک هنرمند پارکور خاص به‌نظر مي‌رسد که لباس‌هاي گشاد و مو‌هاي بسيار بلندي دارد. اين سه نفر هميشه به دنبال سرقت هر چيزي از هر کسي هستند و بيش از آنکه يک خانواده به نظر برسند، شبيه يک تيم تمرين‌کرده هستند که به صورت کوتاه با هم معاشرت مي‌کنند و هر کدام وظيفه‌اش را انجام مي‌دهد.

کجيليونر Kajillionaire با پيچيدن فقر و آسيب در حباب و نور، درباره صميميت و سهل‌انگاري، شستشوي مغز و استقلال حرف مي‌زند.

در اين فيلم ايوان ريچل وود، ريچارد جنکينز، دبرا وينگر، جينا رودريگز و مارک ايوانير به ايفاي نقش مي‌پردازند.

۶) اِما

فيلم «اِما» اقتباسي از کتاب، اما جين آستين است. از بازيگران آن مي‌توان به آنيا تيلور-جوي و بيل ناي اشاره کرد. داستان در دهه ۱۸۰۰ ميلادي رخ مي‌دهد و درباره جواني خودشيفته است که به معناي واقعي خوب است، اما کمي خودخواه است و در زندگي احساسي دوستانش دخالت مي‌کند.

بدترين و بهترين فيلم‌هاي سال ۲۰۲۰

اين فيلم که در ژانر درام و کمدي به کارگرداني Autumn de Wilde ساخته شده است محصول سال ۲۰۲۰ کشور انگلستان است و امتياز ۶٫۷ را از ۱۹،۶۱۱ راي در سايت IMDB دريافت کرد.

۵) ببر سفيد
فيلم سينمايي «ببر سفيد» به کارگردان رامين بحراني، سفر حماسي يک راننده فقير هندي را روايت مي‎کند که بايد از هوش و زيرکي‌اش براي آزادي از رعيتي اربابان ثروتمندش استفاده کند و به مردي آزاد تبديل شود.

۴) اولين گاو

«اولين گاو»، فيلمي درام، محصول سال ۲۰۱۹ کشور آمريکا به کارگرداني کلي رايکارد است و نويسندگي آن را جاناتان ريموند و کلي رايکارد به طور مشترک برعهده داشته اند و بازيگراني، چون جان ماگارو، اوريون لي، رنه اوبرژونوا، توبي جونز، ايون برمنر، اسکات شپرد، گري فارمر و ليلي گلدستون در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.

شخصي به همراه يک سگ، استخوان‌هايي را پيدا مي‌کند که داستاني در پس آن‌ها نهفته است. اين داستان، روايتي از نخستين روز‌هاي صاحبان استخوان‌هاست تا روزي که آن‌ها را در خاک مي‌گذارند؛ دو اسکلت به‌گونه‌اي در خاک آرميده‌اند که انگار هنوز هم جان دارند!

رايکارد «اولين گاو» را با برداشتي از آخرين رُمان جاناتان ريموند، به نام «نيمۀ عمر» ساخته و مورد توجه منتقدان زيادي قرار گرفته است. اين داستان، به بررسي دقيق و در عين حال، ملايم نقص‌هاي موجود در سيستم سرمايه‌داري (کاپيتاليسم) يا در واقع، همان «رؤياي آمريکايي» مي‌پردازد.


۳) روح
انيميشن «روح» را پيت داکتر کارگرداني کرده است؛ داکتر هنرمند مشهوري است که داستان تعدادي از برترين انيميشن‌هاي معاصر همچون «کارخانه هيولاها» (Monsters,Inc)، «داستان اسباب‌بازي» (Toy Story) و «وال-ئي» (WALL·E) را به رشته تحرير درآورده است. داکتر کارگردان «بالا» (Up) و «درون و بيرون» (Inside Out) هم بوده؛ دو فيلمي که جايزه اسکار بهترين انيميشن را در سال‌هاي ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ دريافت کرده‌اند.

روح يک فيلم پويانمايي رايانه‌اي در ژانر ماجراجويي، فانتزي، و کمدي–درام به کارگرداني پيت داکتر ساختهٔ مشترک پيکسار و والت ديزني پيکچرز است. از بازيگران آن مي‌توان به جيمي فاکس و تينا في اشاره کرد.

بدترين و بهترين فيلم‌هاي سال ۲۰۲۰

داستان انيميشن «روح»، درباره جو گاردنر (جيمي فاکس)، معلم نوازندگي يک گروه موسيقي در دبيرستان است. جو که هميشه سوداي اجراي موسيقي جاز بر صحنه را در سر مي‌پرورانده، با تحت تاثير قرار دادن ديگر موسيقي دانان جاز، در يک تمرين آزاد در Half Note club, اين فرصت نصيبش مي‌شود و خود را براي دست يافتن به آرزوهايش آماده مي‌کند. اما در ادامه حادثه‌اي باعث مي‌شود که روح گاردنر از بدنش جدا شود و به سمينار "You" منتقل شود. مرکزي که در آن روح‌ها رشد مي‌کنند و قبل از انتقال به کالبد نوزادان تازه متولد شده، شور و اشتياق براي زندگي پيدا مي‌کنند! گاردنر براي بازگشت به زمين بايد بر روي ۲۲ (نام يکي از روح‌هاي سمينار You) کار کند. غافل از اينکه ۲۲ (تينا في)، پس از سال‌ها ماندن در آن جا، ديدش نسبت به زندگي عوض شده و درکي از مفاهيم زندگي ندارد! اين درحالي است که جو تنها راه نجات خود را تحول ۲۲ ميداند...

۲) ميناري
فيلم ميناري يک مهاجر کره‌اي به نام جيکوب به همراه خانواده اش در دهه ۱۹۸۰ زندگي تازه‌اي در يک مزرعه آغاز مي‌کند. اين فيلم با الهام از دوران کودکي کارگردان يعني ايزاک چانگ ساخته شده و همان فيلم مستقل خوبي است که شايد به دنبال آن بوديد. استيون يئون بازيگر اصلي ميناري است که از سوي برخي مدعي جايزه بهترين بازيگري اسکار است.

۱) عشاير
فيلم عشاير به کارگرداني کلويي ژائو که فاتح شير طلايي جشنواره ونيز بود داستان يک زن بيوه با بازي فرانسيس مک دورمند را روايت مي‌کند که در يک ون زندگي مي‌کند.

فيلم سينمايي «عشاير» بعد از فتح شير طلايي جشنواره فيلم ونيز، جايزه اصلي جشنواره فيلم کمرايميج را نيز دريافت کرد.

بدترين و بهترين فيلم‌هاي سال ۲۰۲۰

داستان اين فيلم سقوط اقتصادي شرکتي در حومه نوادا را به تصوير مي‌کشد. فرانسيس مک دورمند در اين فيلم نقش شخصيت اصلي فيلم به نام فرن را بازي مي‌کند. او سابقه بردن دو جايزه اسکار را در کارنامه دارد.

بدترين فيلم‌هاي سال ۲۰۲۰

کاپون «Capone»
فيلم «کاپون» داستان يکي از بدنام‌ترين گانگستر‌هاي جهان را به تصوير مي‌کشد و تام هاردي در آن نقش اول آن بازي مي‌کند. به گفته منتقدان تنها نکته مثبتي که ميتوان در اين فيلم به آن اشاره کرد بازي تام هاردي بوده است.

بدترين و بهترين فيلم‌هاي سال ۲۰۲۰

مرثيه هيلبيلي «Hillbilly Elegy»
دي. ونس يک دانشجوي حقوق اهل جنوب اوهايو است و وقتي در آستانه‌ي به دست آوردن شغل رؤيايي‌اش قرار مي‌گيرد، يک بحران خانوادگي او را وادار مي‌کند به خانه‌اي بازگردد که هميشه سعي مي‌کرد فراموشش کند. ران هاوارد کارگردان اين فيلم است.

سر سخت «Irresistible»
جان استوارت اين فيلم را کارگرداني کرده که يک کمدي سياسي است و استيو کارل به همراه رز بيرن در آن نقش آفريني مي‌کنند. داستان فيلم از اين قرار است که يک استراتژيست قصد دارد به کهنه کاري جنگي کمک کند تا بتواند به عنوان شهردار انتخاب شود.

آخرين چيزي که او مي‌خواست «The Last Thing He Wanted»

فيلم سينمايي «آخرين چيزي که او مي‌خواست» که از يک رمان به نوشته خوان ديديون اقتباس شده به دست دي ريس کارگرداني شده و ستارگاني مثل آن هاتوي و بن افلک در آن بازي مي‌کنند. آخرين چيزي که او مي‌خواست داستان روزنامه نگاري است که به طور ناخواسته وارد ماجراي گروه‌هاي قاچاق اسلحه مي‌شود.

بدترين و بهترين فيلم‌هاي سال ۲۰۲۰

جادوگران «The Witches»

«جادوگران»  يک فيلم سينمايي آمريکايي در ژانر فانتزي تاريک و کمدي به کارگرداني رابرت زمکيس است که در اکتبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد. فيلمنامهٔ اين فيلم توسط زميکس، کنيا باريس و گي‌يرمو دل تورو بر اساس رماني به همين نام اثر رولد دال و محصول سال ۱۹۸۳ به رشتهٔ تحرير درآمده است.

از بازيگران آن مي‌توان به ان هتوي، اکتاويا اسپنسر، استنلي توچي، کريستن چنووس و کريس راک اشاره کرد.

فيلم جادوگران، داستان يک پسر جوان است که با مادربزرگش زندگي ميکند و او و مادربزرگش در تلاش هستند تا از دست يک عده جادوگر و رهبرشان فرار کنند و…

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar