نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

تهیه کننده «دیدن این فیلم جرم است»: از ارشاد شکایت می‌کنیم!

منبع
مهر
بروزرسانی
تهیه کننده «دیدن این فیلم جرم است»: از ارشاد شکایت می‌کنیم!

مهر/ محمدرضا شفاه تهيه‌کننده فيلم سينمايي «ديدن اين فيلم جرم است» عنوان کرد که براي قاچاق اين فيلم اراده‌اي وجود داشت.
محمدرضا شفاه تهيه‌کننده فيلم سينمايي «ديدن اين فيلم جرم است» به کارگرداني رضا زهتابچيان درباره انتشار نسخه غيرقانوني اين فيلم در فضاي مجازي گفت: نسخه قاچاق شده همانطور که از عنوان درج‌شده بر روي آن مشخص است، نسخه بازبيني «جشنواره جهاني فيلم فجر» است که البته به لحاظ فني، نواقص متعددي داشته و تفاوت‌هاي بسياري با نسخه نهايي که اکنون روي پرده سينماها است، دارد. با اين اتفاق خستگي به جان همه ما ماند. ما و حوزه هنري به عنوان مالکان اين فيلم قطعاً از وزارت ارشاد بابت اين موضوع نزد مراجع قضايي شکايت خواهيم کرد.
 البته من فکر مي‌کنم اراده‌اي بوده که چنين اتفاقي با اين وسعت رخ بدهد و اين اتفاقات را چندان تصادفي نمي‌دانم. بالاخره اين فيلم همان فيلمي است که يک سال توسط ارشاد به‌طور غيرقانوني توقيف شده بوده. فيلم همان فيلم است و اين وزارت ارشادي که فيلم از آن لو رفته هم همان وزارت ارشادي است که فيلم را توقيف کرده بود. بنابراين ما وظيفه وزارت ارشاد مي‌دانيم که ضرري که به اين فيلم وارد شده است را جبران کند.
اين تهيه کننده بيان کرد: اين اولين بار نيست که يک فيلم قاچاق مي‌شود، ولي قاچاق شدن فيلمي که هنوز به اکران آنلاين درنيامده و فقط روي پرده سينماست، آن‌هم با پيشينه‌اي که عرض کردم، اتفاق منحصر به فردي است که درباره فيلم ما رخ داده است.
 طبيعتاً همه عوامل فيلم به ويژه بنده و کارگردان کار از اين اتفاق ناراحت هستيم. ما بعد از دو سال بلاتکليفي و در شرايطي خاص تصميم به اکران سينمايي فيلم گرفتيم و اميدوار بوديم اين اتفاق باعث بشود خستگي عوامل بعد از اين ۲ سال بلاتکليفي در برود. ولي حالا شاهد اين هستيم که در سايه اهمال برخي دوستان در جشنواره جهاني فيلم فجر يک نسخه پر نقص و ايراد دارد به‌طور غيرقانوني دست به دست مي‌شود.متأسفانه بار اولي نيست که در وزارت ارشاد چنين اتفاقي رخ مي‌دهد و پيش از اين نيز در مورد چند فيلم اين اتفاق افتاده است.
وي در پايان گفت: چنين اتفاقاتي رمق ادامه فعاليت را از افراد مي‌گيرد. در حالي که ارشاد مهمترين وظيفه را در دفاع از حقوق هنرمندان در اين موضوعات دارد شاهديم دقيقاً در نقطه مقابل، از يکي از جشنواره‌هاي زيرمجموعه خودش نسخه فيلم لو مي‌رود و قاچاق مي‌شود و ارشاد به جاي تلاش براي حل مشکلاتش در برابر پذيرش اصل موضوع مقاومت کرده و شانه از زير بار مسئوليت خالي مي‌کند.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar