برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اجرای یک برنامه سینمایی توسط جهانگیر الماسی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اجرای یک برنامه سینمایی توسط جهانگیر الماسی

ايسنا/ مرتضي صداقت‌ گو درباره پوشش جشنواره‌هاي فجر امسال گفت: شبکه فرهنگ براي پوشش جشنواره‌هاي فجر هميشه برنامه ريزي داشت. امسال هم بر همين سياق حرکت و با دبيران و مسوولان روابط عمومي  جشنواره‌ها هماهنگي کرديم. اگر قطعي شد که جشنواره‌ها به ويژه جشنواره فيلم فجر بتواند نمايش عمومي داشته باشد و حضور عوامل رسانه ممکن باشد، راديو هم مثل سال‌هاي گذشته با قدرت و انرژي در خدمت جشنواره‌هاي انقلاب (فيلم، موسيقي، تئاتر و شعر فجر) خواهد بود. بر همين اساس هم افتتاحيه جشنواره شعر فجر با همکاري راديو فرهنگ به شکل زنده پوشش داديم.

مدير گروه ادب و هنر راديو فرهنگ در توضيح برنامه جديد اين شبکه راديويي با موضوع سينماي دفاع مقدس به ايسنا گفت: برنامه‌ي «سينما فرهنگ» با شعار سينما، ارتباطات و آينده توليد شده و قرار است در اين حوزه‌ها کار کند. اين برنامه به شکل متمرکز به معرفي، نقد و تبيين سينماي انقلاب و دفاع مقدس مي‌پردازد. 
او افزود: کساني که در برنامه حضور دارند، گوياي اين هستند که اين برنامه با برنامه‌هاي راديويي معمولي متفاوت است و به شکلي جدي درباره سينما و آينده سينما بحث مي‌کند. شاکله کلي برنامه اين است که ما بنا داريم تا افق پيش روي سينماي دفاع مقدس را براي مخاطبان عام و خاص راديو به شکل منسجم، متقن و مستند تبيين کنيم. در اين ميان قصد داريم تا با کارگردانان، بازيگران و عوامل مختلفي که در عرصه فيلم و سريال فعاليت دارند گفت‌و گو کنيم و نقطه نظراتشان را در حوزه دفاع مقدس بشنويم. مي‌خواهيم راديو با توجه به پتانسيلي که دارد انعکاس دهنده خوبي براي سينماي حوزه دفاع مقدس باشد.

صداقت گو عوامل برنامه را اينگونه معرفي کرد: دکتر حبيب‌الله مازندراني به عنوان مشاور و مسوول برنامه حضور دارد. آقاي جهانگير الماسي، بازيگر سينما و تلويزيون به عنوان کسي که دانش سينما دارد، در برنامه به عنوان کارشناس ـ مجري حضور دارد. 
مهدي عظيمي ميرآبادي رييس انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس، محمود سزاوار رييس سازمان هنري سينمايي دفاع مقدس، حبيب‌الله بهمني نويسنده و کارگردان سينما و دکتر مجيد رحيمي جعفري نويسنده و منتقد سينما، ديگر افرادي هستند که در برنامه «سينما فرهنگ» حضور دارند. همچنين خانم انسيه شاه حسيني، فيلم‌نامه نويس و کارگردان سينما هم در برنامه قرار است بخش آموزش فيلمنامه نويسي را براي مخاطبان برنامه تبيين کند.

برنامه راديويي «سينما فرهنگ» قرار است از اول بهمن ساعت ۲۰ از راديو فرهنگ پخش شود البته ممکن است زمان پخش تغيير کند.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar