نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

اعصاب خرد کن‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اعصاب خرد کن‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما

باشگاه خبرنگاران/ گاهي فيلم‌ها در عين جذاب بودن باعث مي‌شوند که احساس بدي به شما دست بدهد و در مواقعي هم باعث اعصاب خردي مي‌شوند. برخي از ما گاهي تمايل داريم، اين حس و حال را تجربه کنيم.

عده زيادي هستند که کتاب‌هاي ترسناک مي‌خوانند و فيلم‌هاي ترسناک مي‌بينند. کساني هستند که دوست دارند فيلم‌هاي اعصاب خوردکن ببينند تا شرايط به تصوير کشيده شده در فيلم‌ها را حس کنند. تاکنون نيز فيلم‌هايي در سينما ساخته شده اند که مي‌توانند شما را عصبي کنند. فيلم‌هاي که در اينجا مي‌بينيد به دلايل مختلفي باعث خرد شدن اعصاب شما مي‌شوند.

شلاق «Whiplash»

اعصاب خرد کن‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما
اين فيلم مثل يک موسيقي جاز است. پرهرج و مرج، اما کنترل شده. فيلم سينمايي «شلاق» که شايد بهترين فيلم به کارگرداني ديمين شزل باشد، از همان سکانس ابتدايي آزموني براي صبر و شکيبايي مخاطب است. در اين فيلم مايلز تلر در نقش دانش‌آموزي بازي مي‌کند که نوازنده درام است و سعي دارد که استاد خودش را تحت تاثير قرار دهد. اين استاد فردي تند خوست که تلاش مي‌کند روحيه شاگردانش را تضعيف کند که از آن‌ها يک موسيقيدان بهتر بسازد.

مهلکه «The Hurt Locker»

اعصاب خرد کن‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما
در اين فيلم سينمايي به کارگرداني کاترين بيگلو، در مورد کسي است که بمب خنثي کردن مي‌کند. مخاطب فيلم هر بار که او بايد يک بمب را خنثي کند، خودش را ملزم به حدس زدن در مورد اتفاقي مي‌داند که در آينده مي‌افتد و همچنين براي آن‌ها آزمايش صبوري است. اين فيلم هرگز در عصباني کردن شما شکست نمي‌خورد، حتي اگر بدانيد که در ادامه فيلم چه اتفاقي خواهد افتاد.

سکوت بره‌ها «The Silence of the Lambs»

اعصاب خرد کن‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما
در اين فيلم شخصيت کلاريک استارلينگ به عنوان اولين پرونده مهم خود، بايد يک قاتل زنجيره‌اي به نام هانيبال را بگيرد. قاتلي که پوست قربانيان خود را از تن جدا مي‌کند. دليل اينکه اين فيلم به کارگرداني جاناتان دمي دربين پرتنش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما قرار دارد اين است که او به خوبي مي‌داند چگونه با مخاطبان خود بازي کند. درست همانطور که هانيبال مي‌داند چگونه با کساني که از او بازديد مي‌کنند، رفتار کند.

شب شکارچي «The Night of the Hunter»

اعصاب خرد کن‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما
فيلم چارلز لتون، از زمان خودش بسيار جلوتر بود. مضامين غير ارتدکسي اين فيلم به نوعي تنش تبديل مي‌شود که از فيلم‌هاي ژانر دلهره آور امروزي انتظار داريم. اين فيلم از ابتدا تا انتها عجيب و غريب است. فيلم لتون، داستان مردي است که به زندان مي‌افتد و قصد دارد محل اختفاي پول‌هاي دزديده شده را از يک زنداني ديگر بپرسد.

مرثيه‌اي بر يک رويا «Requiem for a Dream»

اعصاب خرد کن‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما
دارن آرونوفسکي، فيلم‌هاي موفق زيادي دارد، اما «مرثيه‌اي بري يک رويا» از دسته فيلم‌هايي است که کاملا مي‌تواند حال خوب شما را از بين ببرند و عصبانيت و استرس را جايگزين آن کند. داستان فيلم در مورد اعتياد است و ديدن اينکه افراد معتاد چگونه دارايي خود را از دست مي‌دهند، ناراحت کننده است.

شکارچي گوزن «The Deer Hunter»

اعصاب خرد کن‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما

براي شروع شدن داستان اصلي فيلم بايد حدود يک ساعت صبر کنيد. در ابتدا شاهد يک مراسم عروسي هستيم و بعد از آن هم يک سفر براي شکار را مي‌بينيم که شايد سرگرم کننده به نظر برسد، اما در ادامه داستان به نقطه اصلي مي‌رسد. داستان در جنگ ويتنام است و مخاطبان جسد‌هاي زيادي را مي‌بينند. شخصيت‌هاي فيلم نيز زنداني هستند و بايد بازي رولت روسي را انجام دهند.

شمال از شمال غربي «North by Northwest»

اعصاب خرد کن‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما
از آنجايي که آلفرد هيچکاک سلطان تعليق در فيلم هاست و مي‌تواند هر چيزي را تنش زا کند، انتخاب يکي از آثار او کار سختي است. فيلم شمال از شمال غربي او در مورد مردي است که ناخودآگاه خود را درگير ماجرايي جاسوسي و اتهاماتي که به وي وارد آمده مي‌بيند و زني که در اين ميان قصد کمک به او را دارد. اين فيلم دو ساعته روند کندي دارد و شايد به اين دليل است که شما ميزان استرس فيلم را احساس کنيد.

بيگانه «Alien»

اعصاب خرد کن‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما
اولين فيلم بيگانه به کارگرداني ريدلي اسکات، مخاطبان را به دنياي شگفت انگيزي مي‌برد. اين فيلم به نوعي يک فيلم جنايي در فضا است، اما قاتل مخفي نيست. سوال اصلي مخاطب اين است که چه کسي از اين مهلکه بيرون خواهد آمد. ابتدا تا انتهاي اين فيلم به لطف موسيقي و سکانس‌هاي تاريک و خون آلودش پر از استرس است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره