نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سینما و چهره ها

بازی‌سازان نادیده گرفته شده در جشنواره فیلم فجر

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی

فيلم نيوز/ در دوره‌ سي و چهارم با توجه به هيأت داوران کاملا سينمايي انتظارات براي داوري دقيق بسيار بالا بود. اولين بازي خوبي که در اين دوره ديده نشد، بازي پدرام شريفي در نقش سرگرد امير فخراي «سيانور» بود. مأموري که ميان وظيفه و عشق  گير کرده است و در نهايت جانب عشقش را مي‌گيرد. بازي استاندارد و کم نقص شريفي مي‌توانست ديده شود. بازيگري که چندين سال متوالي زحمت کشيده بود و هر بار ديده نمي‌شد.

سحر دولتشاهي در «وارونگي» نقش زني به نام نيلوفر را بازي مي‌کند که شرايط زندگي او را درگير کرده و ناگهان ورود عشق سابقش او را با بحران هويت روبرو مي‌کند. ترديد و شک به گذشته کليد اين شخصيت است. اين سرگرداني به خوبي در بازي دولتشاهي نمود پيدا کرد. ميل فروخورده و بازي در سکوت و چشمهايي که اين بار سنگين را بر دوش مي‌کشند ، اين بازي را به يک اجراي ريزبافت تبديل کرده بود. اما اجراهاي استاندارد و تميز کمتر مورد توجه جشنواره‌ي فجر قرار مي‌گيرند.

حامد بهداد «نيمه شب اتفاق افتاد» هم مشمول قاعده‌ فوق شد. صميميت بازيگر بزرگ سينماي ايران در ايفاي نقش مردي عاشق‌ پيشه که مي‌خواهد با زني بزرگتر از خودش ازدواج کند، در ياد مردم ماند. بازيگران بزرگ نقشها را از فيلتر درون خود مي‌گذرانند و طعم روحشان را در نقش مي‌ريزند. بهداد در نقش حسين نيمه شب اتفاق افتاد همه‌ي اين ويژگي‌ها را داشت و براي دومين سال متوالي ديده نشد.

از طرف ديگر امير جديدي جوان در نقشي کاملا سينماتيک با استايل و پوششي جذاب در فيلم به يادماندني «اژدها وارد مي‌شود» بسيار به قاعده و درست بود. اجراي اين نقش در جهان سوررئال فيلم بايد باورپذير مي‌شد تا تماشاگر آن را بپذيرد. جديدي به خوبي از پس اين مهم برآمد. بازي او مانند فيلم کنار گذاشته شد. فيلمي که از مهمترين فيلمهاي دهه‌ ۹۰ سينماي ايران است، هيچ جايزه‌اي از جشنواره‌ سي و چهارم دريافت نکرد!

و بالاخره محسن کيايي «بارکد» هم که بازي بسيار بامزه‌اي داشت، ديده نشد. دو نفره‌هاي او و بهرام رادان از عوامل موفقيت فيلم بودند. بيشتر لحظات بازي او در اين فيلم بسيار خنده‌دار و جذاب بود و نشان داد که او چه بازيگر خلاقي براي ايجاد لحظه و مود است. اما جشنواره در نديدن بازيگران جوان سابقه‌ زيادي داشت و اين بار هم يک بازي خوب را نديد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar