نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سینما و چهره ها

همه انصرافی‌های جشنواره فیلم فجر؛ از «بابا سیبیلو» تا «پسر دلفینی»

منبع
مهر
بروزرسانی
همه انصرافی‌های جشنواره فیلم فجر؛ از «بابا سیبیلو» تا «پسر دلفینی»

مهر/ «ترانه‌هاي پدري»، «روشنايي»، «لاک‌پشت و حلزون»، «بانک‌زده‌ها»، «بابا سيبيلو»، «کوسه» و «موافقت اصولي»، فيلم‌هايي هستند که تا اين لحظه انصراف خود را از حضور در جشنواره فيلم فجر اعلام کرده‌اند. در حالي که کمتر از دو هفته به برپايي سي و نهمين جشنواره فيلم فجر زمان باقي مانده است و در حالي که مهلت ارسال نسخه نهايي فيلم‌ها به دبيرخانه جشنواره پايان يافته، اما همچنان برخي فيلم‌ها از حضور در بزرگترين رويداد سينمايي ايران انصراف مي‌دهند.

در ادامه، به فهرست انصرافي‌ها اشاره مي‌کنيم.

* «موافقت اصولي»
کمدي «موافقت اصولي» به کارگرداني امير پورکيان سال گذشته مقابل دوربين رفت و امسال آماده نمايش شده و پروانه هم گرفته است، اما سيدضياء هاشمي تهيه‌کننده آن اعلام کرد: قصد ندارم که هيچکدام از اين آثار را براي حضور در جشنواره فيلم فجر آماده کنم، چرا که هدف ما مردم هستند تا بتوانيم لحظات خوبي را براي آن‌ها به خصوص در سينما فراهم کنيم.

* «کوسه»
فيلم سينمايي «کوسه» به کارگرداني علي عطشاني و تهيه‌کنندگي سيدمحمد احمدي، مردادماه به پايان رسيد، اما اين فيلم در جشنواره فيلم فجر حضور ندارد؛ فيلمي که براي گيشه ساخته شده است و احتمالاً در صورت حضور هم شانسي براي جلب نظر داوران نداشت. چون جشنواره فيلم فجر طي سال‌هاي اخير نشان داده که نسبت به کمدي‌ها، بي‌تفاوت است.


* «بابا سيبيلو»
«بابا سيبيلو» که نخستين فيلم سينمايي ادوين خاچيکيان (فرزند ساموئل خاچيکيان) محسوب مي‌شود، در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است. احمد احمدي تهيه‌کننده اين فيلم سينمايي اعلام کرده که به علت حجم بالاي ويژوال‌ها و جلوه‌هاي ويژه فيلم که با حساسيت زيادي اجرا مي‌شود، نمي‌توانند نسخه نهايي آن را به جشنواره ملي فيلم فجر برسانند و از حضور در آن انصراف داده‌اند.

* «بانک‌زده‌ها»
فيلم «بانک‌زده‌ها» به نويسندگي و کارگرداني جواد اردکاني، ابتدا براي حضور در جشنواره فجر سال ۹۹ ثبت‌نام کرد، اما سپس از حضور در اين جشنواره انصراف داد و اعلام کرد: بانک‌زده‌ها يک فيلم مردمي است و براي عوامل اجرايي جشنواره و زحماتي که در خصوص برگزاري آن کشيده‌اند، احترام قائل هستيم؛ اما با وجود تلاش عوامل، فيلم به جشنواره امسال نخواهد رسيد و در اين جشنواره نمايش داده نخواهد شد.


* «لاک‌پشت و حلزون»
فيلم سينمايي «لاک‌پشت و حلزون» به کارگرداني رضا حماسي و تهيه‌کنندگي مشترک شهرام گيل‌آبادي و هوشنگ نورالهي، تصويربرداري را ديرتر از زمان برنامه‌ريزي شده آغاز کرد و به دليل آماده‌نشدن نسخه نهايي، از حضور در سي و نهمين جشنواره فجر انصراف دهند.


البته دست‌اندرکاران اين فيلم، تغيير در روند انتخاب و داوري اين دوره از جشنواره فيلم فجر را ديگر دليل انصراف از جشنواره اعلام کرده و براي همه سينماگراني که در اين رقابت ملي شرکت مي‌کنند، آرزوي موفقيت کرده‌اند.


* «پسر دلفيني»
انيميشن سينمايي «پسر دلفيني» جديدترين فيلمي است که تا زمان انتشار اين گزارش از حضور در جشنواره فيلم فجر انصراف داده است.
اين پويانمايي به کارگرداني محمد خيرانديش و تهيه‌کنندگي محمدامين همداني که تازه‌ترين محصول سازمان هنري رسانه‌اي اوج محسوب مي‌شود، اعلام کرده:  با توجه به اينکه «پسر دلفيني» تنها انيميشن حاضر در جشنواره سي و نهم فيلم فجر است و طبق آيين نامه جشنواره طبيعتاً در رقابت و مسابقه قرار نمي‌گيرد، با احترام به هيأت داوران و اعضاي جشنواره از شرکت در اين جشنواره انصراف مي‌دهد.

* «ترانه‌هاي پدري»
فيلم سينمايي «ترانه‌هاي پدري» به کارگرداني محمد بصيري که يک سال پيش توليد شده است، گويا همچنان براي نمايش آماده نيست. علي ژکان تهيه‌کننده فيلم درباره علت انصراف خود گفته است:کارهاي فني اين فيلم هنوز شروع نشده است. در زمان فراخوان جشنواره تصور ما بر اين بود که شايد شرايط فراهم شد و فيلم به جشنواره رسيد اما اين اتفاق رخ نداد.
فيلم سينمايي «روشنايي» کامشاد کوشان هم ديگر فيلمي است که به دليل آماده‌نشدن از حضور در سي‌ونهمين جشنواره فيلم فجر انصراف داده است.
در اين دوره از جشنواره فيلم‌هايي هم غايب هستند که عبارتند از: «قهرمان» اصغر فرهادي، «لامينور» داريوش مهرجويي، «شب، داخلي، ديوار» وحيد جليلوند، «جنايت بي دقت» شهرام مکري، «مجبوريم» رضا درميشيان، «دشت خاموش» احمد بهرامي، «بندربند» منيژه حکمت، «اورکا» سحر مصيبي و «جوجه تيغي» مستانه مهاجر.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره