ايسنا/ در حالي که ابوالفضل پورعرب بازيگر سينماي ايران در برنامه اخير «هفت» گفته است که "من از دهه ۷۰ وارد سينما شده ام اما يک عکس از من در موزه سينما نيست!"
 اين اظهارات واکنش غير رسمي موزه سينما را به همراه داشته است و اين موزه در خبري که امروز منتشر کرده است، تاکيد داشته است که ماکت ابوالفضل پورعرب  بازيگر سينماي ايران از دهه ۷۰ در بخش نام آوران موزه سينماي ايران در معرض ديد براي عموم علاقمندان قرار گرفته است. "
آن طور که روابط عمومي موزه سينما بدون اشاره مستقيم به برنامه اخير "هفت" اعلام کرده است: «ابوافضل پورعرب» بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در سلسله گفتگوهاي تاريخ شفاهي موزه سينما حضور پيدا کرد. تاريخ شفاهي «ابوالفضل پورعرب» که شامل دوران کودکي، نوجواني، نحوه آشنايي و ورود به سينما و خاطرات نقش آفريني‌ها در سريال‌ها و فيلم‌هاي سينمايي است، در گفتگو با هوشنگ گلمکاني ۱۴ دي ماه ۱۳۹۹ ضبط شد.  ماکت «ابوالفضل پورعرب» بازيگر سينماي ايران از دهه ۷۰ در بخش نام آوران موزه سينماي ايران در معرض ديد براي عموم علاقمندان قرار گرفته است.


پورعرب فارغ‌التحصيل بازيگري و کارگرداني تئاتر از دانشسراي هنر است. نخستين کار حرفه‌اي اين هنرمند در سينما دستيار کارگرداني فيلم «دزد و نويسنده» در سال ۱۳۶۴ است و در سال ۱۳۶۹ با بازي در فيلم «عروس» به شکل حرفه‌اي وارد سينما شد و به عنوان چهره اول فيلم‌هاي دهه ۷۰ نقش‌هاي زيادي بازي کرد.
وي براي فيلم «مردي شبيه باران» در پانزدهمين دوره جشنواره فيلم فجر برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد و همچنين براي فيلم «عروس» در جشنواره بين‌المللي فيلم پيونگ يانگ برنده بهترين بازيگر نقش اول مرد شده است.
عروس، قرباني، نرگس، آواز تهران، مهاجران، دو روي سکه، نيش، چهره، بهشت پنهان، در کمال خونسردي، بي قرار، مردي شبيه باران، غريبانه، حماسه قهرمان، جواني، مردي از جنس بلور، دست هاي آلوده، تو را دوست دارم، عشق کافي نيست، مجنون ليلي، سايه هاي موازي، به وقت خماري، روزهاي بي قراري، شرم، مسافر، تنهاترين سردار، زيرزمين، انتهاي جاده، شهرزاد و ... از جمله فيلم ها و سريال هايي است که پورعرب در آن نقش آفريني داشته است.



گفتگوهاي تاريخ شفاهي موزه سينماي ايران با هدف شناخت بيشتر علاقمندان ازسينما به ويژه جوانان و نسل هاي آينده با تاريخ و رويدادهاي سينماي ايران  و آشنايي و بهره مندي از سير زندگي هنري پيشکسوتان  و هنرمندان شاخص  تهيه مي شود  و تاکنون تعداد زيادي از هنرمندان جلوي دوربين موزه سينماي ايران قرار گرفته اند و تاريخ شفاهي «ابوالفضل پورعرب» به صورت تصويري به زودي منتشر خواهد شد.
اين بازيگر سينما امسال با فيلم «غيبت موجه» در سي و نهمين جشنواره فيلم فجر حضور دارد. اين بازيگر سينما امسال با فيلم «غيبت موجه» در سي و نهمين جشنواره فيلم فجر حضور دارد.
ابوالفضل پورعرب شامگاه گذشته در برنامه "هفت" حاضر شد و در سخناني که متن آن در کانال اين برنامه منتشر شده است، گفته است:
"سوپراستار و هاليوود شوخي است. واژه ي سلبريتي مضحک است و براي کساني استفاده مي شود که درست نيست. من سي سال شمال رفتم شنا نکردم که مبادا در حال شنا کردن کسي از من عکس بگيرد. خيلي چيزها به خيلي چيزها نمي خورد. همه فيلم هاي ما فاخر است. هنرمندان هم همينگونه است. جايي رد مي شدم، ديدم نوشتند "پورعرب" دستگير شد با دست بند عکس گذاشته بودند که براي يک فيلم بود، به همين راحتي با يک تيتر آبروي هنرمند مي رود. کسي به سمت بازيگران درجه دو و سه نمي رود. دولت بايد به اين افراد کمک کند.
سنديکاها اصلا چگونه تشکيل مي شود؟ چرا بايد يک آدمي که چندين سال در سينما و تلويزيون کار کرده است چون سنش بالا رفته، کنار گذاشته شود؟ به نظر شما ديگر لبخندي وجود خواهد داشت؟  
بازيگر به دنبال احترام و ادب است. جايزه "پيونيانگ" من گم مي شود و به من تحويل داده نشده خوب بايد به چه کسي گفت؟ کسي که دستمزد بالا مي گيرد مثل من قرباني ميشود، قاعدتا من از خوب زندگي کردن بچه ها خوشحال مي شوم. يک سري شايعه ها باعث افزايش دستمزد مي شود. کاش اين بالا رفتن دستمزدها باعث ساختن زندگي بازيگرها شود. بودجه هاي فيلم ها از قبل تقسيم شده است اين سخت است نه دستمزد بازيگرها.  
ظهور و بروز بازيگرها جديد زياد نبوده آن  چند نفر هم انقدر اذيت مي شوند که باعث از بين رفتن آن ها مي شود. بچه ها بايد يک سري ملاحظاتي در فضاي مجازي داشته باشند.  

وقتي کسي در ۲۵ سالگي استار مي شود بايد معلم داشته باشد تا به بيراهه نرود. دروغ هاي ما در دنياي مجازي است. من وقتي با شهاب حسيني کار مي کردم، لذت مي بردم از بازيگري. نويد محمدزاده وقتي بازي مي کند، در واقع فکر مي کند و بازي مي کند و مي توان به او گفت باريکلا.  اما کاش از اين سرمايه ها مراقبت کنيم. من اين دو را سرمايه ميدانم ولي کاش بقيه هم قدر اين افراد را بدانند. برخي از اين ها براي فروش فقط استفاده مي شوند. بايد بشينيم با هم صحبت کنيم. من از دهه ۷۰ وارد سينما شدم ولي يک عکس از من در موزه سينما نيست. من تا کي سوار موتور شم و بروم خواستگاري بايد نسل جديد وارد شوند. "

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar