logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

ارباب حلقه ها؛ چه بر سر دشمنان «فرودو بگینز» آمد؟!

منبع
بروزرسانی
ارباب حلقه ها؛ چه بر سر دشمنان «فرودو بگینز» آمد؟!

 فيلم مترجم/ بعد از سائورون و نابودي حلقه يگانه چه بر سر نازگول ها در ارباب حلقه ها آمد؟ سائورون شرور بي چون و چراي مشهورترين ماجراجويي سرزمين ميانه نوشته جي آر آر تالکين است که اتفاقات را از فراز برج باراد-دور سازماندهي مي کرد. افسوس که سائورون چيزي بيش از چشم بي کالبد و معلق آتش نيست. ارباب هنگامي که در اين فرم خود بود، اما براي انجام کارهايش نياز به ارتشي از خدمتکاران و کوتوله ها داشت. در اين ميان، نازگول ها، يا به عبارتي اشباح حلقه، خدمتکاران اصلي هستند. ريشه اين شرورها نيز تقريبا به اندازه لباس هايشان تاريک است. در دوران دوم، سائورون تلاش کرد تا الف ها، دورف ها و انسان ها را با اهداي حلقه قدرت به دام بيندازد. طبيعتا انسان ها آسيب پذيري بيشتري از خود نشان دادند، و ۹ پادشاه به دام سائورون افتادند و به تدريج به نازگول هاي ترسناک و فناناپذير تبديل شدند. 

نازگول ها در ياران حلقه بيشترين حضور را داشتند و اين ۹ نفر فرودو و همراهانش را در سرزمين ميانه دنبال مي کنند تا حلقه اي که قدرت کامل ارباب‌شان را برمي گرداند پس گيرند. گرچه حضور نازگول ها در ارباب حلقه ها بعد از اينکه در رود بروآينن در نزديکي ريوندل گرفتار شدند کمتر شد، اما تمام آنان جان سالم به در بردند و براي مبارزه نهايي برگشتند. يکي از نازگول ها به نام پادشاه جادوگر آنگماربه دست آئووين و با کمک مري شکست داده شد، ولي سرنوشت ۸ اشباح حلقه باقيمانده ابهام بيشتري دارد. بعد از افتادن حلقه يگانه در آتش کوه نابودي و از بين رفتن سائورون، چه بر سر ترسناک ترين خدمتکارانش آمد؟

براي پي بردن به سرنوشت نازگول ها، بررسي ارتباط آنها با سائورون اهميت دارد. ارباب تاريکي از حلقه يگانه براي فريب دادن ۹ پادشاهي که حلقه قدرت سائورون را قبول کردند استفاده کرد. با اينکه اين حلقه باعث فناناپذيري پادشاهان شد، اما نازگول ها در اصل به ارباب خود وابسته هستند. زماني که سائورون در ضعيف ترين حالت خود بود، نازگول ها نيز غيرفعال بودند، اما زماني که قدرت سائورون دوباره افزايش يافت، نازگول ها نيز همراه با او به قدرت رسيدند. قاعدتا، اين امر يعني بعد از اينکه حلقه يگانه در نهايت توسط فرودو و سم نابود شد، ديگر نازگولي وجود نداشت. ديگر چيزي براي ارتباط اين ارواح شبح مانند با قلمروي زندگان وجود نداشت – جادو شکسته شده بود.

خود سائورون در واقع همزمان با نابودي حلقه کشته نشده است. تالکين اينگونه شرح مي دهد که قدرت اين شرور به اندازه اي از بين رفته است که هيچکس نمي تواند ظهور دوباره آن را پيش بيني کند، اما اين احتمال وجود دارد که روح سائورون در فرمي کوچک هنوز زنده است. نازگول ها زياد خوش شانس نيستند. ذوب شدن حلقه يگانه نه تنها باعث نابودي خود حلقه شد، بلکه هر چيزي که با استفاده از قدرت آن ساخته شده بود را نيز از بين برد و در نتيجه ارتباط نازگول ها را با دنياي زندگان قطع کرد. گرچه اشباح حلقه در اولين شکست سائورون به دست ايسيلدور زنده ماندند، اما حلقه هنوز در آن دوران وجود داشت، به همين دليل نازگول ها قادر بودند در «ياران حلقه» به همراه ارباب خود برگردند.     سرنوشت نازگول ها در کتاب بازگشت پادشاه بيشتر مشخص است تا نسخه فيلم، ساخته پيتر جکسون که برنده جايزه اسکار نيز شد. بعد از برخورد حلقه با مواد مذاب در فيلم، بينندگان تنها شاهد صحنه کوتاهي از برخورد فِل بيست هاي نازگول ها با آوار ناشي از موردور در حال فرو ريختن هستند، اما هيچ نشانه اي دال بر زنده يا مرده بودن آنها وجود ندارد. در رمان تالکين، نازگول ها در حقيقت با طبيعت در حال فرو ريختن برخورد مي کنند. نويسنده در کتاب مي نويسد که اشباح حلقه «در خرابه هاي آتشين گير مي افتند»، و اينگونه ادامه مي دهد که نازگول ها «ترک مي خورند، پژمرده مي شوند و از بين مي روند.». اين متن به سرنوشت اين اشباح در ارباب حلقه ها پاسخ قطعي تري مي دهد.  

ارائه شده در وبسايت فيلم مترجم

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar