«صحنهزنی» یک فیلم کنجکاویبرانگیز با نگاه متفاوت اجتماعی و بازیهای قابل تامل
فيلم نيوز/ يک فيلم کنجکاويبرانگيز با نگاه متفاوت اجتماعي و بازيهاي قابل تامل
مازيار فکريارشاد منتقد و مشاور سردبير مجله سينمايي ۲۴ با پرداختن به روايت، شخصيتها، بازيگران و نگاه اجتماعيِ متفاوت «صحنهزني» آن را يکي از فيلمهاي کنجکاويبرانگيز جشنواره فجر دانسته است که در ادامه بخشهايي از نقد اين منتقد را ميخوانيد.
اين بار صمدي به سراغ قصهاي سرراستتر، با تنشها و کنشهاي دراماتيک بيشتر رفته است. فيلمي که در عين مطرح کردن و برجستهسازي برشهايي از معضلات اجتماعي، ميکوشد شبيه جريان غالب فيلمهاي موسوم به سينماي اجتماعي ساليان اخير سينماي ايران نباشد.
به نظر ميرسد «صحنه زني» از جمله فيلمهاي کنجکاوي برانگيز و پرمخاطب جشنواره امسال باشد. فيلمي که به لحاظ تکنيک و روايت و در مقايسه با فيلم قبلي عليرضا صمدي، براي او گام بلندي رو به جلو محسوب مي شود.
از سوي ديگر مهتاب کرامتي که به دليل درگير شدن در يک سريال شبکه خانگي و البته فعاليت در حوزه تهيه کنندگي، مدتي از سينما دور بود، با نقشي تازه و البته تاثيرگذار در متن، در فيلم «صحنه زني» حضور دارد. «صحنه زني» براي کرامتي بازگشتي به سينما پس از سه سال ( آخرين بار در فيلم «جاده قديم» ساخته منيژه حکمت در سال ۱۳۹۶) را رقم زده است.
از جمله ويژگيهاي برجسته و قابل توجه فيلم «صحنه زني» مجموعه شخصيتها و ترکيب بازيگران آنهاست که جذابيتهاي ويژهاي دارد. بهرام افشاري براي نخستين بار در کارنامه سينمايي خود، در نقش اصلي يک فيلم قرار گرفته و با بهره گيري از ويژگيهاي فيزيکي و ميميک خاص چهره و نگاههايش، نقش آفرينيِ قابل توجهي ارائه داده است.
در «صحنه زني» مجيد صالحي با گريم و چهره پردازي متفاوت، نقشي را برعهده دارد که صرف نظر از چند تکيه کلام و متلکپرانيهاي گاه و بيگاه، جديتر و البته پيچيدهتر از هميشه است. بازي صالحي و چرخشهاي شخصيتي کاراکتر سبزواري در فيلم، از جمله غافلگيريهاي جذاب فيلم «صحنه زني» به شمار مي رود.
عکس: ارسلان آزرمي