نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

رونمایی از تیزر «زالاوا» همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر

منبع
ايلنا
بروزرسانی

ايلنا/ تيزر فيلم سينمايي «زالاوا» به کارگرداني ارسلان اميري همزمان با آغاز سي و نهمين جشنواره فيلم فجر منتشر شد. 
تيزر اين فيلم سينمايي را مسعود رفيع زاده ساخته است. 
روح‌الله و سميرا برادري تهيه‌کنندگي اين فيلم دوزبانه فارسي و کُردي را برعهده دارند که نويد پورفرج، هدي زين العابدين و پوريا رحيمي سام در آن به ايفاي نقش مي‌پردازند. باسط رضايي، شاهو رستمي، فريدون حامدي، صالح رحيمي، زاهد زندي و بيش از ده نفر از بازيگران فعال و پيشکسوت تلويزيون و تئاتر استان کردستان نيز ديگر بازيگران «زالاوا» هستند. 
«زالاوا» در دهه پنجاه شمسي مي‌گذرد و راوي اتفاقي است که باعث ترس مردم شده و رئيس پاسگاه تلاش مي‌کند تا امنيت را به روستا بازگرداند. «زالاوا» ماجرايي خيالي است در سرزميني خيالي با مردماني خيالي، که واقعي مي‌نمايد. ‎
طرح و فيلم‌نامه‌ي اين پروژه سينمايي، در سال ۲۰۱۹ در بازار آسيايي فيلم هنگ‌کنگ از ميان آثار منتخب از بيست و يک‌کشور جهان در مرحله‌ي داوري نهايي قرار گرفت و موفق شد جايزه‌ي حمايت HAF را که از سوي Kofic (خانه‌ي فيلم کره‌جنوبي) اهدا مي‌شود، دريافت نمايد. 
«زالاوا» نخستين تجربه سينمايي ارسلان اميري در مقام کارگردان است. او پيش‌از اين به عنوان فيلم‌نامه‌نويس، تدوين‌گر و مستندساز در سينما و تلويزيون فعاليت داشته و در يک‌سال گذشته فيلم‌نامه‌هاي سينمايي «تي‌تي» (با آيدا پناهنده) و «گيج‌گاه» (با عادل تبريزي) را به نگارش درآورده است.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar