نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

تصاویری از ساخت سریال تاریخی «جشن سربرون»

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تصاویری از ساخت سریال تاریخی «جشن سربرون»
ايسنا/ معاون سيما با تاکيد بر ضرورت پژوهش در نگارش و ساخت سريال هاي تاريخي، تصريح کرد: کارگردان سريال تاريخي بايد بداند روايت وقايع بايد مبتني بر حقيقت باشد و آن را با زبان موثر هنر بازگو کند.

حميد شاه آبادي با حضور در محل تصويربرداري سريال «جشن سربرون» در منطقه سولقان استان تهران در جريان روند توليد اين مجموعه نمايشي قرار گرفت.

معاون سيما در اين بازديد با اشاره به اينکه سريال هاي تاريخي نقش مهمي در معرفي سرنوشت و سرگذشت يک کشور دارند، بيان کرد: بازه زماني در سريال جشن سربرون، دوره مشروطه است. اين سريال، اتفاقاتي را که آن مقطع در شهر شيراز و برخي ديگر از مناطق کشور رخ مي دهد و به حاکميت رضاخاني منجر شد روايت مي کند. اين داستان، که با قلم نويسنده و فيلمساز توانمند کشورمان آقاي مجتبي راعي به تحرير درآمده و با هنرمندي ده ها تن از بازيگران تواناي کشورمان در حال تصويربرداري است، نويد توليد اثري فاخر مي دهد.

وي ادامه داد: ماه ها است که عوامل اين مجموعه، متعهدانه و به عشق مردم، در شرايط سخت و اين هواي سرد، و با رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي در شرايط کرونايي منطقه حضور دارند تا ان‌شاءالله اين اثر را هرچه زودتر براي مخاطبان رسانه ملي به آنتن برسانند.

وي با اشاره به ضرورت پژوهش در نگارش و ساخت مجموعه هاي تاريخي تصريح کرد: سريال هاي تاريخي، از حساسيت و نگاه ويژه اي برخوردارند و نيازمند نگاه ژرف و پژوهش در روايت هستند. کارگردان سريال تاريخي بايد بداند روايت وقايع تاريخي بايد مبتني بر حقيقت باشد و آن را با زبان موثر هنر بازگو کند.

شاه آبادي اظهار کرد: مردم ما به سريال هاي تاريخي علاقه مند هستند و مي خواهند بدانند که سرگذشت و رويدادها در گذشته چگونه بوده و چه آبشخوري داشته اند و اميدواريم توليد آثار فاخر و ارزشمند در رسانه ملي پاسخ مناسبي به اين نياز باشد.

معاون سيما افزود: بناي ما در دوره جديد، تداوم کارهاي خوب گذشته است به انضمام ساخت سريال هاي موثر و جريان ساز ديگر، تا به ياري خداوند آنتن تلويزيون با سريال هاي فاخر و ارزشمند بدرخشد.

در اين بازديد، مهدي فقيه، لاله اسکندي، نادر فلاح و ديگر بازيگران اين سريال، همراه با مجتبي راعي نويسنده و کارگردان و حسن نجاريان تهيه کننده «جشن سربرون» حضور داشتند و يک سکانس از اين سريال در حضور معاون سيما تصويربرداري شد.

۷۰ درصد از تصويربرداري «جشن سربرون» تمام شد

تهيه کننده سريال «جشن سربرون» از تصويربرداري ۷۰ درصد از اين سريال خبر داد.

حسن نجاريان با اشاره به اين که از سال گذشته تصويربرداري اين مجموعه آغاز شده است، گفت: از مهر ۹۸ تصويربرداري اين اثر در منطقه شهريار شروع شد و از اوسط ارديبهشت امسال در جاده امامزاده داوود مستقر شده ايم و در حال تصويربرداري هستيم و سکانس هاي فضاي باز را مي گيريم، نزديک به ۷۰ درصد اين سريال را تصويربرداري کرده ايم.

تهيه کننده جشن سربرون با اشاره به سختي هاي توليد اين مجموعه اظهار کرد: بعد از شروع اين مجموعه متاسفانه با بيماري کرونا مواجه شديم و علي رغم رعايت پروتکل ها اما چند نفر از بازيگران و عوامل به اين بيماري مبتلا شدند و متاسفانه ضايعه درگذشت زنده‌ياد کريم اکبري مبارکه موجب تاثر همه عوامل شد.

وي کار در شرايط سخت آب و هوايي را از ديگر مشکلات ساخت اين سريال برشمرد و گفت: همه عوامل و بازيگران با تمام توان خود براي ارائه يک اثر فاخر در حال تلاش هستند.

وي ادامه داد: اميدواريم در نيمه دوم سال ۱۴۰۰ اين سريال آماده پخش از آنتن باشد چون هم زمان کار تدوين و کارهاي فني آن را انجام مي دهيم.

نجاريان درباره موضوع اين مجموعه نمايشي افزود: اين سريال پنج بخش دارد که اکنون در مرحله بخش اول هستيم که شرايط و فضاي ايران را در زمان مشروطه و به قدرت رسيدن رضا خان مي بينيم و ان شا الله به مرور وارد سال ۱۳۲۰ و رخدادهاي تاريخي آن دوره مي شويم.

کار در پروژه «جشن سربرون» پرزحمت اما با ارزش است

مهدي فقيه، بازيگر نقش «پيروز» در سريال «جشن سربرون» گفت: امام (ره) در جمله اي فرموده اند کار خوب سخت است. من هيچ گاه اين را فراموش نمي کنم. اين سريال هم زحمت دارد اما ارزشش را دارد و مطمئن هستم مردم آن را خواهند پسنديد.

او درباره نقش خود در جشن سربرون ادامه داد: پيروز يکي از ريش سفيدهاي ايل است. در ايل ها از بچه هاي کوچک تا سالمندان هر کدام وظايفي دارند. دخترها و حتي پيرزنان وظايف مشخص و سلسله مراتبي دارند. من هم جزو ريش سفيدان ايل هستم که بايد مسائل ايل را به يک صورت حل کنم.

وي اظهار کرد: خيلي خوشحالم که در کار آقاي راعي و آقاي نجاريان حضور پيدا کردم و اين کار را به عهده ام گذاشتند. مي دانم مردم خوبمان به آثاري که مربوط به زندگي عشاير است علاقمند هستند. ما هنرهاي دستي عشاير را ديده ايم و در خانه هايمان با اين هنرها از جمله گليم و گبه زندگي مي کنيم.

وي درباره لزوم اهميت به تصوير درآوردن نحوه و سبک زندگي عشاير گفت: اين تفکر که عشاير عزيز کشورمان به واسطه نوع زندگي خود شايد در عرصه هاي مختلف علمي و آموزشي موفق نيستند بسيار اشتباه و به دور از واقعيت است. ما متخصصان و افراد موفقي از قبايل مختلف عشايري در کشورمان داريم که به درجات عالي موفقيت دست يافتند. يکي از مصداق هاي افراد موفق از ميان عشاير استان فارس دکتر ملک حسيني جراح است که مايه مباهات و افتخاري براي کشورمان است.

حتي در عرصه هنر گبه بافي که يکي از خاستگاه هاي آن نزد قبايل مختلف عشايري است شاهد تنوع و زيبايي در طرح ها، رنگ بندي و شاهکار بافت هنرمندان عشاير عزيز هستيم.

فقيه درباره شرايط سخت کار در سرما و کرونا گفت: ما شب تا صبح در شرايط سخت آب و هوايي کار مي کرديم شرايط طوري بود که وقتي مي‌خواستيم ديالوگ ها را بگوييم سرماي هوا غير قابل تحمل مي شد.

جشن سربرون، يکي از زيباترين مجموعه هاي تاريخي تلويزيون است

لاله اسکندري ايفاگر نقش «بي بي کتا» در مجموعه «جشن سربرون» درباره داستان اين سريال گفت: داستان درباره صد سال پيش و برهه تاريخي مشروطه است، خوشبختانه اين مجموعه فيلمنامه بسيار قوي دارد.

وي درباره نقش خود افزود: نقش من با نام «بي بي کتا» زني دانا و قوي است، زني که سواد خواندن و نوشتن ندارد، اما انساني داناست که از تجربيات خود براي راهنمايي ايل استفاده مي کند، يک زن تاثيرگذار که هر چه سريال جلو مي رود نقش او پررنگ تر مي شود و در جايي از قصه مديريت ايل را هم بر عهده مي گيرد.

اسکندري ادامه داد: اين مجموعه يکي از زيباترين مجموعه هاي تاريخي تلويزيون است، که همانند ساير کارهاي تاريخي مورد توجه بينندگان قرار خواهد گرفت.

اسکندري درباره شرايط ساخت اين سريال گفت: شرايط کار در اين سريال خصوصا به خاطر وضع آب و هوا و بيماري کرونا خيلي سخت بود، ما زمان هايي با سرماي منفي ۱۰ درجه در فضاي باز کار کرده ايم، تمام تلاش من و ديگر عوامل اين مجموعه اين بوده که سريال خوبي براي بينندگان عزيزمان داشته باشيم.

«سرخو» منفي ترين کاراکتري است که تا به حال بازي کرده ام

نادر فلاح بازيگر سريال «جشن سربرون» گفت: نقش سرخو منفي ترين کاراکتري است که تا به حال بازي کرده ام.

نادر فلاح، بازيگر نقش «سورخو» در سريال «جشن سربرون» گفت: در لوکيشن بُهون بهادر هستيم. يعني مجموعه اي از سياه چادرهاست، طايفه اي که بهادر کدخدايشان است اينجا هستند.

وي در ادامه درباره منفي با مثبت بودن کاراکتر سورخو گفت: يکي از منفي ترين شخصيت هايي است که تا به حال بازي کرده ام. اين سريال دوران تاريخي زمان مشروطه را به تصوير مي کشد و در حدود ۳۵ يا ۳۶ قسمت پخش خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar