به بهانه درخشش الناز شاکردوست در فیلم سینمایی ابلق
فيلم نيوز/ يکي از ويژگي هاي مهم در بازيگري، خلق کردن است. اين که بازيگر از ذهن خود براي خلق شخصيت بهره بگيرد؛ يک اصل اوليه و ساده ترين نکته اي است که بايد آن را به کار بگيرد و همين نکته ساده مي تواند نجات دهنده باشد.
خلاقيت ذهني در جان بخشيدن به شخصيت مبتني بر موقعيت هايي که کاراکتر با آن مواجه مي شود يک تيتر و عنوان و سرفصل نيست، بلکه نيازمند يک درک عميق و شگرف است. اگر بازيگر بتواند اين اصل را رعايت کند و در گام هاي بعدي، علاوه بر خلاقيت ذهني؛ از نبوغ و تکنيک هاي لازم که به ويژگي هاي فردي بستگي دارد، استفاده کند به يک بازيگر توانا بدل خواهد شد که مي شود به طور جدي به او نگاه کرد. در مديوم سينماي ايران کمتر بازيگري وجود دارد که به اين درک درست از وجود خود رسيده باشد.
الناز شاکردوست در تازه ترين فيلم نرگس آبيار؛ اين توانايي و دانش و درک درست خود را به رخ مي کشد. شخصيت راحله در ابلق براي هر بازيگري يک چالش جدي است و هرکسي به غير او با اين نقش مواجه مي شد، نمي توانست آن را از آن خود کند اما شاکردوست با دانش و آگاهي و درک درست نسبت به شخصيت؛ راهله را خلق مي کند.
لهجه و گويش آذري زباني به کار مي گيرد که تماشايي است. در موقعيت هاي گوناگون و فراز و فرودهاي شخصيت و موقعيت هايي که با آن مواجه مي شود، در لحظه از بدن و بيانش بهره مي گيرد و خود را به يک بازيگري تبديل مي کند که به شدت فوق تکنيکي است. پيشرفت اعجاب برانگيز و تحسين شده او بعد از فيلم خفگي فريدون جيراني آغاز شد، با شبي که ماه کامل شد به اوج پختگي و تکامل رسيد و در ابلق جايگاه خود را تثبيت کرد و اين نکته را به رخ کشيد به شدت بازيگر هوشمندي است، جهان بيني دارد و اين درخشش ذهن خلاقش شايد ابدي باشد.
شاکردوست در اين نقطه اي که ايستاده است يک بازيگر تکامل يافته، فوق تکنيکي و همه چيز تمام است. او يک ستاره به تمام معنا است که هم در ميان عوام قابل احترام است هم منتقدان و خواص را به تحسين وادار مي کند و اين يعني يک موفقيت جاودانه براي يک بازيگري که از هوش، نبوغ و ذهن خلاقش بهره مي گيرد.