برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
سینما و چهره ها

بازگشت نوروزی رامبد جوان پس از 2 سال غیبت

منبع
خراسان
بروزرسانی
بازگشت نوروزی رامبد جوان پس از 2 سال غیبت

خراسان/ برگ‌هاي برنده و چالش‌هاي سري جديد «خندوانه» چيست؟
پس از انتشار اخبار مختلف درباره توليد سري جديد «خندوانه»، طبق خبري که مهر منتشر کرده، رامبد جوان بالاخره رسما ضبط برنامه را آغاز کرده است که اواخر اسفند و در آستانه نوروز به پخش برسد و تا بعد از ماه رمضان، روي آنتن شبکه نسيم باشد. بازگشت رامبد جوان به تلويزيون در شرايط فعلي، چالش‌هايي را پيش روي او گذاشته است که اين چالش‌ها کارش را نسبت به قبل سخت‌تر خواهد کرد. گذر جوان از اين چالش‌ها، تجربه جديدي را در متفاوت‌ترين سري «خندوانه» براي او رقم خواهد زد.
فعاليت در تلويزيون و نمايش خانگي
اولين چالش رامبد جوان براي ساخت سري جديد «خندوانه»، فعاليت او به طور همزمان در نمايش خانگي و ساخت سريالش به نام «مردم معمولي» است. ضبط «خندوانه»  روند سخت و پرزحمتي دارد و از طرفي ساخت سريال هم نيازمند حضور دايمي جوان در مقام کارگردان است و زمان مي‌برد، بنابراين همزماني توليد اين دو پروژه، کار او را به ويژه براي توليد «خندوانه» سخت خواهد کرد. اگر رامبد جوان بتواند «خندوانه» و «مردم معمولي» را همزمان بدون لطمه خوردن به کيفيت يکي از پروژه‌ها پيش ببرد، از اين چالش سربلند بيرون خواهد آمد. هنوز اخبار رسمي درباره جزئيات مجموعه «مردم معمولي» منتشر نشده است.
تزريق اميد و شادي در روزهاي سخت
يکي ديگر از مهم‌ترين چالش‌هاي سري جديد «خندوانه» شيوع کروناست. سال‌هاي قبل، اين برنامه در شرايط عادي توليد مي‌شد و روي آنتن مي‌رفت، اما امسال براي اولين بار «خندوانه» در شرايطي ضبط خود را آغاز کرده که شيوع ويروس کرونا بسياري از کسب و کارها را با مشکل مواجه کرده است، بسياري از مردم عزادار عزيزان يا آشنايان خود هستند و جو حاکم بر جامعه، جوي شاد يا حتي عادي نيست. در اين وضعيت برنامه‌اي مانند «خندوانه» که هدفش تزريق اميد و شادي به مردم و بهتر کردن روحيه آن‌هاست، بايد مسير بسيار سختي را طي کند تا بخشي از اهدافش محقق شود. رامبد جوان سال گذشته به دليل وجود نگراني‌هايي درباره اين موضوع تصميم گرفت، توليد سري جديد «خندوانه» را به زمان ديگري موکول کند.

کم شدن تعداد تماشاچيان
يکي از برنامه‌هايي که تماشاگران در آن حضور فعالي دارند و صرفا «تماشاچي» نيستند، «خندوانه» است، بنابراين حذف آن‌ها به دليل شيوع کرونا، قطعا در جذابيت برنامه تاثيرگذار خواهد بود. طبق خبري که مهر درباره ضبط سري جديد برنامه منتشر کرده است، تماشاگران کاملا از برنامه حذف نمي‌شوند. قرار است حدود 40 نفر تماشاگر با ماسک و رعايت فاصله فيزيکي در استوديو حضور داشته باشند. «خندوانه» تا به حال با حضور تعداد کمي تماشاگر ضبط نشده بود و اين موضوع نيز چالش ديگري است که رامبد جوان براي اولين بار با آن مواجه شده است، از طرفي هم حفظ سلامتي تماشاگران، مسئوليت مهمي‌ است که برعهده تيم «خندوانه» قرار دارد.
حواشي ادامه‌دار سفر کانادا
هرچند که تقريبا يک سال و نيم از ماجراي سفر پرحاشيه رامبد جوان و نگار جواهريان به کانادا و تولد فرزندشان در اين کشور گذشته، اما تاثيرات اين حواشي هنوز از بين نرفته است. طبق آن چه در واکنش‌ها به خبر توليد دوباره «خندوانه» ديده مي‌شود، حاشيه‌ها هنوز فراموش نشده است و عده‌اي از مخاطبان همچنان به جوان انتقاد مي‌کنند. در نظر مخاطبان منتقد، اکنون جايگاه رامبد جوان نسبت به قبل متفاوت و محبوبيتش کمي خدشه‌دار شده است. بنابراين چالش ديگر بر سر راه او، بازگرداندن محبوبيت و اعتبار سابق در اولين حضور در تلويزيون پس از سفر کاناداست که بايد ديد جوان چگونه از پس آن برمي‌آيد.
برگ برنده «خنداننده‌شو»
با وجود همه چالش‌ها و کمبودها، يکي از اميدهاي «خندوانه» براي جلب توجه مردم، مسابقه «خنداننده‌شو» است که در دو سري قبل به خوبي مورد استقبال قرار گرفت. رامبد جوان قرار بود «خنداننده‌شو» را در فضاي مجازي و در قالب يک برنامه اينترنتي به نام «استندآپ‌شو» توليد کند، اما اين پروژه تعطيل شد و اين برنامه با تغييراتي به جزئي از سري جديد «خندوانه» تبديل شد. اکنون جوان قرار است پروژه ناتمام خود را در تلويزيون به اتمام برساند. در «خنداننده‌شو 3» 24 شرکت‌کننده با يکديگر رقابت خواهند کرد. مشارکت مردم در انتخاب برگزيدگان مسابقه، راه خوبي براي تعامل «خندوانه» با مخاطبان خواهد بود.
«خندوانه» در غياب رقيبان مهم
سري چهارم «دورهمي» کم‌کم رو به پايان است و پرونده «عصر جديد» هم تا پايان سال بسته خواهد شد، بنابراين احتمالا سري جديد «خندوانه» در شرايطي روي آنتن مي‌رود که رقيبان مهمي ندارد و در غياب اين دو برنامه، شانس زيادي براي پربيننده شدن دارد. پس از پايان پخش 20 قسمتي که از سري چهارم «دورهمي» باقي مانده است، دست شبکه نسيم براي پخش برنامه‌اي پربيننده خالي مي‌ماند، در اين شرايط پخش «خندوانه» مي‌تواند کاملا به نفع اين شبکه باشد و نسيم جزو پربيننده‌ترين شبکه‌هاي تلويزيون قرار بگيرد.
 
نويسنده : مائده کاشيان
  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره