برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ساترا «روبیکا» را بدون مجوز اعلام کرد!

منبع
صبا
بروزرسانی
ساترا «روبیکا» را بدون مجوز اعلام کرد!

صبا/ ساترا ضمن ارسال پرونده روبيکا به کميته رسيدگي به تخلفات، اعلام کرد اين پلتفرم داراي مجوز رسمي از ساترا نيست.
  
پيرو انتشار تيزر موزيک ويديوي هنجارشکنانه يکي از خوانندگان غيرمجاز خارج از ايران در برخي رسانه‌ها و ابراز نگراني خانواده‌ها، ساترا با استناد به مقررات محتوايي و نقض صريح دستورالعمل حفاظت از حقوق کودکان، روز گذشته ۱۲ اسفند طي ابلاغيه‌اي، انتشار آن را به هر نحو در رسانه‌هاي صوت و تصوير فراگير ممنوع اعلام کرد.
 
پرونده رسانه روبيکا به عنوان رسانه داخلي با بيشترين تخلف و بدون مجوز که علي‌رغم تذکر پيشيني، اقدام به انتشار تيزر کرده است به کميته رسيدگي به تخلفات ساترا ارجاع شد.
به جز رسانه‌هاي خارجي از جمله اينستاگرام که برخلاف قوانين بين‌المللي ناظر به حفاظت از حقوق کودکان اقدام به انتشار اين موزيک ويديو کرده‌اند، از روز گذشته، با تذکر ساترا موارد تخلف از معدود رسانه‌هاي داخلي به صورت فوري حذف شد.

 
کاربران در صورت مشاهده هرگونه تخلف مي‌توانند با مراجعه به سامانه پايش مردمي sapra.ir نسبت به ارائه گزارش تخلفات اقدام کنند.
 
پيگيري هاي ما حاکي از آن است که پلتفرم «روبيکا» که در هفته‌هاي اخير حواشي مختلفي نيز درباره محاسبه محتواي داخلي با ترافيک بين‌الملل داشته است، داراي مجوز رسمي از سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير (ساترا) نيست و البته در خبر رسمي بالا هم به بدون مجوز بودن آن اشاره شده است ولي مشخص نيست مجوز روبيکا چه زماني باطل شده است، زيرا در گذشته اين پلتفرم از ساترا مجوز گرفته بود و در سايت ساترا اسم اين پلتفرم هنوز هست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره