برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سانسور فیلم «عشایر» در پی اعتراض ملی‌گرایان چینی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سانسور فیلم «عشایر» در پی اعتراض ملی‌گرایان چینی

باشگاه خبرنگاران/ فيلم سينمايي «عشاير» ساخته کلويي ژائو چند روز بعد از اعتراض ملي گرايان چين به جمله‌اي که ژائو يک دهه پيش در يک مجله آمريکايي گفته بود، بي سرو صدا از وب‌هاي چيني حذف شد.

اين حرکت ناگهاني نشان مي‌دهد که اکران اين فيلم درام با بازي فرانسيس مک دورمند در چين، در خطر لغو شدن قرار گرفته است. اين در حالي است که فيلم سينمايي «عشاير» در گلدن گلوب موفق بود و ژائو با دريافت جايزه بهترين کارگرداني در اين رويداد تاريخ ساز شد. در ماه فوريه اعلام شده بود با اکران محدود اين اثر در چين در تاريخ ۲۳ آوريل موافقت شده است.

ژائو کارگردان يک فيلم ابرقهرماني براي کمپاني مارول به نام «ابدي ها» نيز هست که گيشه چين براي آن در بين بازار‌هاي جهاني بسيار حياتي خواهد بود. در اين فيلم ستارگاني مثل آنجلينا جولي، سلما هايک و کميل نانجياني نقش آفريني مي‌کنند که براي اکران آمريکا در ۵ نوامبر تنظيم شده است.

کارگردان «عشاير» که زاده پن است، در سال ۲۰۱۳ در گفت و گو با مجله Filmmaker در مورد دوران نوجواني اش در چين گفته بود و آنجا را مکاني توصيف کرد که در همه جاي آن دروغ است. اين مجله قبل از اعلام تاريخ اکران اين فيلم در چين، اين بخش از مصاحبه ژائو را حذف کرد. ادعا شده او در مصاحبه‌اي ديگر با رسانه استراليايي گفته بود که اکنون کشورش آمريکاست.

اين نظرات در بين کاربران چيني دست به دست شده و عده‌اي او را خائن ناميده اند. گفته مي‌شود از روز شنبه در برنامه «ويبو» که بين کاربران چيني محبوب است، جست و جو در مورد فيلم سينمايي عشاير غيرممکن شده است.

سينما‌هاي چين بعد از موفقيت اين کشور در کنترل مبتلايان، تقريباً به حالت عادي بازگشته اند؛ بر خلاف سينما‌هاي آمريکا که اکنون تعطيل هستند و يا با محدوديت ظرفيت به کار خود ادامه مي‌دهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره