نماد آخرین خبر

مردم «سینما» را از سبد تفریحات نوروز حذف کردند/ پیش‌بینی یک باخت!

منبع
مهر
بروزرسانی
مردم «سینما» را از سبد تفریحات نوروز حذف کردند/ پیش‌بینی یک باخت!
مهر/ جواد نوروزبيگي تهيه‌کننده فيلم سينمايي «خون شد» به کارگرداني مسعود کيميايي و از فيلم‌هاي اکران نوروز ۱۴۰۰ تاکيد کرد پيش‌بيني مي‌کردند از اين فيلم استقبال خوبي نشود، ولي نه در اين حد!

جواد نوروزبيگي تهيه‌کننده فيلم سينمايي «خون شد» به کارگرداني مسعود کيميايي که اين روزها روي پرده سينماست، درباره وضعيت نمايش اين فيلم گفت: در شرايطي که قرار بود چند فيلم براي نوروز ۱۴۰۰ اکران شوند، «خون شد» هم در ميان آثار اکران نوروزي قرار گرفت. البته با توجه به وضعيت کرونا ما پيش‌بيني مي‌کرديم که استقبال چنداني از فيلم نشود ولي نه اين‌قدر پايين!

وي ادامه داد: تمام فيلم‌ها به همين وضعيت دچار شدند، حتي مشاهده کرديد که فيلمي مانند «شناي پروانه» ساخته محمد کارت موفقيتي در اکران سينمايي به دست نياورد اما در اکران آنلاين در دو روز اتفاقات ويژه‌اي براي آن رقم خورد. بنابراين به نظرم مقداري قواعد بر هم ريخته است. براي مثال در حالي که فکر مي‌کنيم اکران آنلاين بد است، چنين نمايشي روي يک فيلم جواب مي‌دهد. بايد يک کارشناسي و بررسي درستي صورت بگيرد تا سينما را نجات بدهيم و مخاطب دوباره به سينما بازگردد. چون عدم ورود مخاطب به سينما صدمات زيادي دارد.

خون شد از فيلم‌هاي شکست‌خورده اکران نوروز ۱۴۰۰

وي افزود: آثاري که روي پرده هستند جزو فيلم‌هاي خوب سينمايي هستند. از سوي ديگر آثار آقاي کيميايي هم همواره در اکران موفق بوده، هميشه طرفداران خود را داشته و توانسته است مخاطباني را به دست بياورد. آقاي مجيدي کارگردان «خورشيد» هم هميشه جزو فيلمسازان موفق در اکران بوده است. اما اکران نوروزي امسال نشان داد که مردم در تعطيلات نوروزي تفريحي به نام سينما را از ميان برنامه‌هاي خود حذف کرده بودند و به سمت سينما نرفتند، يعني هرچند به تفريحات ديگر و مسافرت پرداختند اما سينما را در ميان سبد تفريحي خود قرار ندادند از اين رو بايد وضعيت سينماها تقويت شود.

نوروزبيگي اظهار کرد: اگر تنها هدف ما اکران «خون شد» در ايام نوروز بود، که بايد سال گذشته اين فيلم را به نمايش مي‌گذاشتيم اما شرايط فعلي ايجاب کرد که به همراه شوراي صنفي چنين تصميمي بگيريم. يعني ما هم يکي از کساني بوديم که با اين تصميم موافقت کرديم به هر حال فيلم‌هاي ديگري هم در اين پکيج قرار دارند. بنابراين در شرايط فعلي «مسأله» اين نيست که آيا «خون شد» مناسب اکران نوروزي بود يا نه چون شرايط سينما بسيار بغرنج شده است. البته اين وضعيت براي تمام فيلم‌ها وجود دارد و من تنها درباره فيلم خودم حرف نمي‌زنم.

اين تهيه‌کننده توضيح داد: گرچه تيزرهايي از فيلم‌ها از تلويزيون پخش شد اما رسانه ملي به آن اندازه‌اي که بايد، به فيلم‌ها تبليغات نداد. آثار هميشه چيزي حدود ۲۵۰ نوبت پخش تيزر تبليغاتي دارند اما اين اتفاق امسال رخ نداد و اين مسأله هم به فيلم‌ها ضربه زد. ضمن اينکه اين تعطيلاتي که گه‌گاه براي سينماها پيش مي‌آيد هم آسيب‌زننده است اين اتفاق نه تنها به فيلم ما که به همه آثار روي پرده صدمه زد.

وي در پايان درباره اکران ديگر فيلم خود در مقام تهيه‌کننده يعني «بي‌همه چيز» به کارگرداني محسن قرايي بيان کرد: ما هنوز هيچ تصميمي براي اکران اين فيلم نداريم.

سعيد آقاخاني، سيامک انصاري، ليلا زارع، نسرين مقانلو، هومن برق نورد، سيامک صفري، اکبر معززي، مريم عباس‌زاده و… در فيلم سينمايي «خون شد» به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar