نماد آخرین خبر

اعتراض آسیایی ها به «باب اسفنجی» رسید!

منبع
فارس
بروزرسانی
اعتراض آسیایی ها به «باب اسفنجی» رسید!

فارس/ قسمت «خرچنگ قرنطينه شده» با موضوع آنفلوآنزاي پوستي به دلايل محتوايي که احتمال تنفرافزايي ضد آسيايي در آن وجود دارد، از پلتفرم هاي پخش و فروش حذف شد.

قسمت «خرچنگ قرنطينه شده» با موضوع آنفلوآنزاي پوستي به دلايل محتوايي که احتمال تنفرافزايي ضد آسيايي در آن وجود دارد، از پلتفرم هاي پخش و فروش حذف شد.
 
به دنبال قتل ۶ آسيايي در حادثه اي طي هفته گذشته در آمريکا، اعتراضات ضد نژادپرستي در آمريکا شدت گرفته است. حالا انيميشن معروف «باب اسفنجي» به خاطر داشتن صحنه ها و مضاميني که به عنوان مصداق توهين نژادي تعريف مي شود از پلتفرم هاي عمده جهاني حذف مي شود. ازينرو فروشگاههاي مجازي ازجمله «آمازون پرايم» قسمت هاي انيميشن مذکور با عنوان «خرچنگ قرنطينه شده» را از دسترس فروش خارج کردند.
 
«باب اسفنجي شلوار مکعبي» کارتون محبوب کودکان براي دو قسمت قبلي مورد انتقاد قرار گرفته است که از آن زمان تاکنون از سرويس هاي پخش مجازي خارج شده است.
 
اعتراض آسيايي ها به «باب اسفنجي» رسيد!
 
اين تصميم در حالي اتخاذ مي شود که افزايش تبعيض و خشونت ضد آسيايي ها مربوط به بيماري همه گير ويروس کرونا در ايالات متحده را شامل مي شود، که يکي از اين دو قسمت انيميشن داراي محتوايي بحث برانگيز است.
 
در انيميشن باب اسفنجي در اپيزودهاي «خرچنگ قرنطينه شده» در فصل ۱۲، بسياري از شخصيت هاي اصلي توسط بازرس بهداشت در «Krusty Krab»(رستوران خرچنگ) قرنطينه مي شوند و باعث مي شود شخصيت ها بفهمند چه کسي به اين بيماري مبتلا است.
 
اين اپيزود در اين دوران شيوع کوويد ۱۹ که به اصطلاح «آنفولانزاي پوستي» را نشان مي دهد، به تقويت احساسات منفي نسبت به افراد مختلف کمک کند و کساني که مظنون به بيماري هستند در فريزر محبوس مي شوند.
 
سخنگوي «نيکلودئون» کمپاني سازنده «باب اسفنجي» به سي ان ان گفت: ما تصميم گرفته ايم که آن را به دليل حساسيت هاي پيرامون همه گيري جهاني کرونا پخش نکنيم.
 
قبلا در سال ۲۰۱۸ نيز نمايش فصل سوم انيميشن «باب اسفنجي» توسط کمپاني نيکلودئون، به دلايل اعتراضات ضد نژادپرستانه لغو شد.
 
البته مشکل محتوايي فصل سوم «باب اسفنجي» علاوه بر توهين به يک زن، از سوي نيکلودئون با عنوان نامناسب بودن برخي عناصر محتوايي براي گروه سني کودکان اعلام شد.
 
حالا بنابر اعلام رسانه هاي جهاني، اين انيميشن از پلتفرم هاي پارامونت و آمازون حذف شده است.
 
البته مخاطبان واکنش هاي متفاوتي به حذف اين قسمت ها نشان داده اند. برخي با اين اقدام موافق و برخي مخالف هستند. 
 
ادگار مارتين در اين مورد گفت: اصلا فکرش را نمي کردم که يک روز پاکسازي فرهنگي از «باب اسفنجي» آغاز شود! 
 
کاربر ديگري نوشت: باب اسفنجي اکنون يک نمايش قديمي است، جامعه دائماً تغيير مي کند و باب اسفنجي همچنان مرتبط است. اگر چيزي در اين نمايش وجود داشته باشد که نويسندگان فکر مي کنند امروز مناسب نيست، فکر مي کنم عادلانه است که آن را حذف کنند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره