logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

«سلمان فارسی» به خرابه‌های شام رسید/ تصاویر جدید سریال میرباقری

منبع
مهر
بروزرسانی
«سلمان فارسی» به خرابه‌های شام رسید/ تصاویر جدید سریال میرباقری
مهر/ فيلمبرداري سريال «سلمان فارسي» به کارگرداني داوود ميرباقري و تهيه‌کنندگي حسين طاهري که محصول جديد مرکز سيمافيلم است، به خرابه‌هاي شام رسيد.

پس از اينکه با پايان سال ۱۳۹۹، فيلمبرداري بخش اعظم فصل دريايي‌ها در شاهرود به پايان رسيد، با آغاز سال ۱۴۰۰، فيلمبرداري بخش ديگري از اين پروژه فاخر در شهرک سينمايي نور از سرگرفته شد.

در اين بخش، پس از ساخت دکورهاي خرابه‌هاي شام، فيلمبرداري در اين دکورها در حال انجام است.

«سلمان فارسي» به خرابه‌هاي شام رسيد/ تصاوير جديد سريال ميرباقري

همچنين از ابتداي سال جاري، گروه سازنده سريال «سلمان فارسي» به منظور لوکيشن‌يابي به چند کشور از جمله لبنان، سوريه، ترکيه و ارمنستان سفر کردند تا بعد از ارزيابي نهايي و با در نظر گرفتن همه جوانب، سفرهاي خارجي به منظور تکميل فصل بيزانس سريال در سال جاري انجام شود.

«سلمان فارسي» به خرابه‌هاي شام رسيد/ تصاوير جديد سريال ميرباقري

همزمان، به موازات فيلمبرداري در شهرک سينمايي نور و ساخت تجهيزات در شهرک سينمايي غزالي، ساخت دکورهايي در منطقه آبسرد دماوند نيز آغاز شده است.

بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته تا پايان سال جاري، فيلمبرداري بيزانس به اتمام مي‌رسد و فيلمبرداري فصل ايران دوران ساساني آغاز خواهد شد.

«سلمان فارسي» به خرابه‌هاي شام رسيد/ تصاوير جديد سريال ميرباقري

سريال «سلمان فارسي» که به زندگي و زمانه يار ايراني پيامبر اسلام مي‌پردازد، سه فصل دوران ايران ساساني، امپراتوري بيزانس و حجاز صدر اسلام را روايت مي‌کند. فيلمبرداري اين سريال، اواخر آذر ۱۳۹۸ در کوير شهداد کرمان آغاز شد و با رعايت تمام شيوه نامه‌هاي بهداشتي به هفدهمين ماه ساخت خود رسيده است.

سريال «سلمان فارسي» به سفارش مرکز سيمافيلم و توسط موسسه زلال فيلم ساخته مي‌شود. تاکنون بازيگراني همچون فرهاد اصلاني، محمدرضا هدايتي، مرحوم چنگيز جليلوند، علي دهکردي، رامونا شاه، احترام برومند، مهدي فقيه، عليرضا مهران و همچنين چند بازيگر خارجي جلوي دوربين رفته‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar