نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سینما و چهره ها

نامه مدرسان دانشگاه؛ بابک خرمدین را زودهنگام قضاوت نکنید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نامه مدرسان دانشگاه؛ بابک خرمدین را زودهنگام قضاوت نکنید

ايسنا/ جمعي از مدرسان دانشگاهي در رشته هاي سينما و تئاتر در نوشتاري در پي درگذشت بابک خرمدين (کارگردان و استاد دانشگاه ) مطرح کردند که "از آحاد جامعه¬ ايراني استدعا داريم با پايان دادن به قضاوت هاي زودهنگام، به آرامش روح انساني که به دردناک ترين و فجيع ترين شکل ممکن عالم خاکي را ترک کرد، کمک کنند."
در اين نامه که اسامي امضا کنندگان آن، نزد اين خبرگزاري محفوظ است، آمده است:
"به نام خالق هستي بخش
ما امضا کنندگان اين متن، به عنوان همکاران دانشگاهي مرحوم آقاي بابک خرّمدين اعتراض خود را نسبت به نشر اتهاماتي عليه وي که موجب ترسيم چهره اي منفي از ايشان در جامعه ملتهب از مواجهه با اين فاجعه شده است، اعلام مي داريم.
ما به عنوان همکاران دانشگاهي ايشان اعلام مي کنيم شخصيتي که از بابک خرّمدين مي شناختيم انساني متين، مؤدب، بي حاشيه، منطقي و متعهد بود. ايشان فردي انديشمند و مدرّسي مجرّب و بسيار محبوب بود. لذا هرگز در انديشه مان چنين تصويري که از وي ساخته شده، جاي نمي گيرد.
در واقع نمي توانيم بر اساس صحبت هاي پدر ايشان، باور کنيم که اين مرد محجوب دانشگاه، آن هتّاکِ جفاپيشه خانه و خانواده باشد. آناني که وي را در محيط خانواده مي شناختند نيز اين تصوير را مردود مي انگارند. مگر او به عشق خانه و خانواده ترک غربت نکرد و به وطن بازنگشت؟ پس چگونه در مخيّله آدمي مي گنجد که او براي آزار والدين اش رجعت کرده باشد؟

حرف ما اين است، حتّي در صورتي که به فرض محال، آنچه راجع به مرحوم خرّمدين ذکر شده درست باشد، باز هم اشاعه اين اخبار در اين حال و احوال، دونِ شأن انساني است و تنها روح آزرده اين دوستِ فقيد را آزرده تر مي کند. چگونه به اين راحتي اجازه  انتشار خصوصي ترين مسائل زندگي آدم ها، آن هم برگرفته از تحقيقات مقدماتيِ چنين پرونده پرشبهه اي داده مي شود؟ آيا جميع مسؤولان محترمي که بي شک با دقت در حال واشکافي ماجرا هستند، نبايد حافظ اين اطلاعات مي بودند و مانعِ نشرشان مي شدند؟ يا رسانه ها نبايد تعهدي در اين زمينه احساس مي کردند؟
لذا با عنايت به آنچه ذکر شد، ضمن اعتراض به اين شيوه خبرپراکني که چهره اي منفي از اين مرد خوبِ دانشگاهي در بين مردم ساخته، از آحاد جامعه ايراني استدعا داريم با پايان دادن به قضاوت هاي زودهنگام، به آرامش روح انساني که به دردناک ترين و فجيع ترين شکل ممکن عالم خاکي را ترک کرد، کمک کنند.
خداوند به داد همه ما برسد..."
بابک خرمدين هفته قبل آن طور که پدر و مادرش اعتراف کرده اند، به دست آنها کشته شده است و پدر  و مادر پس از دستگيري به قتل دختر  و دامادشان در چند سال قبل تر هم اعتراف کرده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar