برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
سینما و چهره ها

8 عنصر ضروری در فیلم‌های ترسناک برای ایجاد وحشت

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
8 عنصر ضروری در فیلم‌های ترسناک برای ایجاد وحشت

باشگاه خبرنگاران/ فيلم‌هاي ژانر وحشت هميشه از آثار محبوب سينما بوده‌اند و گاهي در بين سود آورترين فيلم‌ها قرار مي‌گيرند.
  فيلم‌هاي ترسناک يکي از مورد استقبال‌ترين ژانر‌هاي فيلم هستند؛ به اين دليل که معمولاً با مجموعه خاصي از قوانين ساخته مي‌شوند.

فيلم «داستان‌هاي ترسناک براي گفتن در تاريکي» محصول سال ۲۰۱۹ نيز از اين قاعده مستثني نيست. شخصيت‌هاي نوجوان اين فيلم اقتباسي از کتاب داستاني به همين نام به نويسندگي آلوين شوارتز، خواهند فهميد يک کتاب وجود دارد که بعد از باز کردن آن رويداد وحشتناکي رخ خواهد داد؛ و مانند هر داستان خوب، عناصر خاصي نيز وجود دارد که يک فيلم ترسناک را به عنوان عضوي از اين ژانر طبقه بندي کنيم.

ما در اين گزارش، قصد داريم ۱۰ عنصري را که هر داستان ترسناک نياز دارد تا مخاطب را بترساند، معرفي کنيم.

تهديدي به ياد ماندني اما ترسناک

۸ عنصري که فيلم هاي ژانر وحشت براي ترساندن مخاطب نياز دارند
اگر مي‌خواهيد خودتان را با ديدن يک فيلم ترسناک بترسانيد، حداقل بايد توسط تهديد و مخاطره‌اي باشد که واقعاً وحشتناک است. مي‌توان از يک شخصيت شرور ترسناک واقع گرايانه مانند نورمن بيتس يا مثل فيلم «داستان‌هاي ترسناک براي گفتن در تاريکي» از موجوداتي عجيب و غريب استفاده کرد. اگر اين شخصيت‌هاي شرور فقط با نگاه کردن به کاراکتر‌هاي فيلم يا ذکر نام آن‌ها بتوانند وحشت را القا کنند، داستان آغاز خوبي داشته است.

قوانين را براي زندگي پاک کنيد

۸ عنصري که فيلم هاي ژانر وحشت براي ترساندن مخاطب نياز دارند
هر کسي در يک فيلم ترسناک مي‌داند که بايد يکسري قوانين وجود داشته باشد. اينکه داستان به اين قوانين و پايبند باشد يا با آن‌ها قهرمانان داستان را به دام بيندازد، اين دستورالعمل‌ها به ما مي‌گويد چه موقع فرياد بزنيم و چه موقع با آرامش باشيم. اگرچه براي فيلم «داستان‌هاي ترسناک» کمي دير اين اتفاق مي‌افتد، اما شخصيت‌هاي اصلي با پيدا کردن کتاب داستان‌هاي ترسناک، يک نيروي شرور بسيار قدرتمند را بيدار کرده اند.

شخصيت‌هاي زيادي که هر لحظه مي‌توانند ناپديد شوند

۸ عنصري که فيلم هاي ژانر وحشت براي ترساندن مخاطب نياز دارند
بعضي از داستان‌ها مي‌توانند با تعداد انگشت شماري از شخصيت‌ها پيش بروند و هرگز شخصيت‌هاي بيشتري احتياج نداشته باشند. اما داشتن ترکيبي محکم از افرادي که هر لحظه مي‌توانند در فيلم ناپديد شوند، باعث ايجاد تنش و انتظار در مخاطب مي‌شود. اگر تيم بازيگري از افراد معروف باشد، اين تنش دو برابر مي‌شود زيرا مخاطبان احتمال مي‌دهند که شانس زنده ماندن آن‌ها از همه بيشتر است، اما وقتي با گم شدن يا مرگ آن‌ها مواجه مي‌شوند، شوکه خواهند شد.

عنصر غافلگيري

۸ عنصري که فيلم هاي ژانر وحشت براي ترساندن مخاطب نياز دارند
در حالي که داشتن دانش قبلي هميشه براي ديدن يک فيلم ترسناک خوب است، اما اتفاقات غيرمنتظره هم براي ترساندن مخاطب لازم هستند. قوانين قرار است راهنما باشند، اما وقتي آن‌ها شکسته شوند، هر چيز ديوانه واري ممکن است اتفاق بيفتد و اين امر داستان را تازه نگه مي‌دارد. در مورد فيلم «داستان‌هاي ترسناک براي گفتن در تاريکي»، هيولاي تازه ايجاد شده معروف به «Jangly Man» ترکيبي از چندين هيولا است که به يک سورپرايز وحشتناک براي طرفداران اين اثر تبديل شده است.

اتمسفر و جو فيلم

۸ عنصري که فيلم هاي ژانر وحشت براي ترساندن مخاطب نياز دارند

نور کم، راهرو‌هاي عريض و پرده‌هاي پرتلاطم مي‌توانند جذابيت يک ماجراجويي ترسناک را دو چندان کنند. حتي چيز‌هايي در حد تخته‌هاي چوبي که اصلا ترسناک نيستند، اگر به شکل مناسب از آن‌ها استفاده شود مي‌تواند باعث ايجاد لحظات ترسناکي در فيلم‌ها شوند.

سلاح قاتل

۸ عنصري که فيلم هاي ژانر وحشت براي ترساندن مخاطب نياز دارند
از بين شخصيت‌هاي ترسناک سينما، فِرِدي کروگر پنجه خاص خودش را داشت. مايکل مايرز چاقوي آشپزخانه اش را دارد و ميتوان گفت که هر شخصيت شرور سلاح نمادين و روش مورد علاقه خودش را براي کشتن طعمه هايش دارد و اين براي فيلم‌هاي ترسناک يک برگ برنده است.

موسيقي مناسب

يک فيلم ترسناک خوب به آهنگي به همان اندازه وحشتناک احتياج دارد که نشان دهنده وجود خطر باشد؛ براي مثال صداي فرياد و جيغ وقتي که با آهنگ ورود شخصيت شرور هماهنگ شود بسيار ترسناک‌تر خواهد بود. هرچه موسيقي به يادماندني‌تر باشد، افرادي که فيلم را ديده اند بيشتر تحت تاثير لحظات وحشتناک فيلم قرار خواهند گرفت.

ساخت دنباله

۸ عنصري که فيلم هاي ژانر وحشت براي ترساندن مخاطب نياز دارند

شخصيت شرور هميشه در انتظار فرصتي ديگر براي بازگشت است. اگر در حال ساخت يک فيلم ترسناک هستيد، ممکن است که با سکانسي ترسناک در آخر فيلم، اثر خود را به پايان برسانيد تا به مخاطبان اطلاع دهيد که هميشه اين احتمال وجود دارد که شخصيت شرور بازگردد و هنوز کابوس به پايان نرسيده است.

منبع: AMC Theaters

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar