logo

واکنش سه صنف سینمایی به طرح صیانت از فضای مجازی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش سه صنف سینمایی به طرح صیانت از فضای مجازی
ايرنا/ سه صنف سينمايي در بيانيه‌اي اعلام کردند: طرح صيانت از فضاي مجازي محدودکننده اصل آزادي و محکوم به شکست است و چنين طرحي نتيجه مجلسي است که پشتوانه مردمي ندارد.

سه صنف کانون کارگردانان سينماي ايران، انجمن تهيه کننده - کارگردانان سينما و انجمن‌ تهيه کنندگان مستقل سينماي ايران در بيانيه اي مشترک طرح صيانت از حقوق کاربران فضاي مجازي را محدودکننده اصل آزادي و محکوم به شکست دانستند.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: «طرح حمايت از حقوق کاربران و خدمات پايه کاربردي فضاي مجازي» که اخيرا در مجلس شوراي اسلامي به بحث گذاشته شد و در نهايت در ذيل اصل ۸۵ قانون اساسي قرار گرفت، تضعيف کننده حقوق اساسي ملت ايران و محدود کننده‌ي اصل آزادي است. اين طرح که در صورت تصويب نهايي، قصد دارد مردم ايران را از جريان آزاد اطلاعات و ارتباطات محروم سازد، از همان ابتدا محکوم به شکست است. سير تاريخي اين طرح يادآور همان اشتباهات محافظه کاران در مواجهه با پديده‌هاي مدرني چون راديو، تلويزيون، سينما، ويديو و ماهواره است. 

در ادامه اين بيانيه آمده است: «بايد خيال مردم ايران خصوصا اهل فرهنگ و هنر را آسود که هيچ جريان متعصبي نمي‌تواند جلوي سونامي تمدن بشر معاصر را بگيرد. در اين باره مي‌شود به اينترنت ماهواره‌اي بين المللي اشاره کرد که عنقريب تمامي فضاي جغرافياي ايران را فرا خواهد گرفت و اين «سبو را خواهد شکست و اين پيمانه را خواهد ريخت»!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره