برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمار جدید صداوسیما؛ 43 درصد مردم المپیک 2020 را از سیما دیدند

منبع
مهر
بروزرسانی
آمار جدید صداوسیما؛ 43 درصد مردم المپیک 2020 را از سیما دیدند

مهر/ با انتشار نظرسنجي مرکز تحقيقات رسانه ملي درباره آمار بينندگان المپيک، ۴۳.۱ درصد مردم المپيک ۲۰۲۰ را از سيما ديدند.
 به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، مرکز تحقيقات رسانه ملي آمار بينندگان المپيک ۲۰۲۰ را منتشر و اعلام کرد ۴۳.۱ درصد مردم بيننده «مسابقات المپيک توکيو ۲۰۲۰» بوده‌اند و از اين ميان ۶۲.۲ درصد هم از عملکرد شبکه‌هاي سيما در پخش اين رقابت‌ها در حد «زياد» رضايت داشته‌اند.
اين نظرسنجي نشان مي‌دهد، بر اساس جنسيت، مردان (۵۵.۱ درصد) بيشتر از زنان (۳۱.۱ درصد)، بر اساس سن افراد، ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها (۵۶.۹ درصد) بيشتر از ديگر گروه‌هاي سني و بر اساس تحصيلات، افراد داراي تحصيلات عالي (۵۱.۷ درصد) بيشتر از ساير گروه‌هاي تحصيلي، از شبکه‌هاي سيما بيننده المپيک توکيو ۲۰۲۰ بوده‌اند.
۰.۸ درصد از شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي، «همه مسابقات»، ۱۱.۲ درصد «بيشتر مسابقات»، ۲۹.۷ درصد «تعداد کمي از مسابقات»، ۰.۷ درصد «فقط افتتاحيه مسابقات و ۰.۷ درصد هم «فقط اختتاميه مسابقات» را تماشا کرده‌اند.
بر اساس اين نظرسنجي، ۷۳.۲ درصد بينندگان مسابقات المپيک، اين رقابت‌ها را از «شبکه سه» و ۲۲.۶ درصد هم از «شبکه ورزش» اين رويداد مهم ورزشي را تماشا کرده‌اند. ۴.۲ درصد هم از ديگر شبکه‌ها در جريان اين رقابت‌ها قرار گرفته‌اند.
نظرسنجي مرکز تحقيقات نشان مي‌دهد از ميان بينندگان المپيک، ۷۹.۳ درصد مسابقات «کشتي»، ۵۲.۹ درصد مسابقات «واليبال» و ۲۶.۱ درصد هم مسابقات کاراته را بيشتر از ديگر رقابت‌ها تماشا کرده‌اند. فوتبال ۱۴.۹ درصد، وزنه‌برداري ۱۳.۸ درصد، تکواندو ۱۱.۹ درصد، تيراندازي ۸ درصد، بسکتبال ۶.۹ درصد، دو و ميداني ۳.۱ درصد، شنا ۱.۹ درصد، ۱.۵ جودو، بوکس ۱.۵ درصد، دوچرخه سواري ۰.۸ درصد، ژيمناستيک ۰.۸ درصد، شمشيربازي ۰.۴ درصد و هندبال ۰.۱ درصد بيننده داشته‌اند. ديگر رشته‌هاي ورزشي هم در مجموع ۶.۱ درصد بيننده داشته است.

بر اساس اين نظرسنجي، ۵۸.۵ درصد از بينندگان المپيک توکيو عملکرد شبکه‌هاي سيما را در خصوص «کيفيت پخش به لحاظ دريافت صدا و تصوير مطلوب» موفق‌تر از ديگر زمينه‌ها ارزيابي کردند. ۵۲.۶ درصد هم از تسلط گزارشگران مسابقات (گزارش روان و دقيق)، ۵۰ درصد از اجراي مجريان برنامه‌هاي ويژه المپيک، ۴۸.۱ از پخش کامل مسابقات ورزشکاران ايراني در المپيک، ۴۳.۶ درصد از اطلاع‌رساني در مورد زمان پخش و نتايج مسابقات المپيک، ۳۹.۵ درصد از ارائه اطلاعات درباره تاريخچه و حواشي المپيک، ۳۸.۴ درصد از گفتگو با ورزشکاران المپيکي و خانواده آن‌ها در استوديوهاي تهران و توکيو و ۳۶.۹ درصد هم از تحليل‌هاي کارشناسي درباره مسابقات المپيک ارزيابي مثبتي داشته‌اند.
همچنين، ۴.۳ درصد از مخاطبان هم از راديو شنونده گزارش‌هاي مسابقات المپيک توکيو ۲۰۲۰ بوده‌اند. ۸.۶ درصد هم از طريق سايت‌هاي اينترنتي مانند تلوبيون اين رويداد ورزشي را تماشا کرده‌اند

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره