برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مزایای داوری ۱۰۰ سینماگر برای اهدای جایزه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مزایای داوری ۱۰۰ سینماگر برای اهدای جایزه

ایسنا/یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی از دوازدهمین دوره جوایز آکادمی ایسفا می‌گوید: آکادمی ایسفا به دور از نگاه‌های ممیزی و با اتکا بر دانش فیلمسازی آثار را گزینش می‌کند و فیلمسازان مستقل را مورد حمایت قرار می‌دهد.
عاطفه خادم‌الرضا نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه که با فیلم «تولد» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم تجربی از دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران(ایسفا) است، با اشاره به مشخصه‌های این رویداد سینمایی بیان کرد: آکادمی ایسفا به دور از نگاه‌های ممیزی و با اتکا بر دانش فیلمسازی آثار را گزینش می‌کند و فیلمسازان مستقل را مورد حمایت قرار می‌دهد. جمع شدن فیلمسازان فیلم کوتاه کنار هم و به اشتراک گذاشتن آثار موفقشان در آکادمی ایسفا اتفاق مهمی در جهت ارزیابی روند فیلمسازی در میان فیلمسازان ایرانی است. 

وی درباره اهمیت‌های جوایز آکادمی ایسفا به واسطه داوری توسط بیش از ۱۰۰ سینماگر در رشته‌های تخصصی مختلف افزود: در جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران آثار از طریق بیش از ۱۰۰ داور متخصص در رشته‌های مختلف فیلمسازی، مورد بررسی قرار می‌گیرند و رای‌گیری به روش آکادمی است. در نهایت نامزدها اعلام می‌شوند. به عقیده من، همین روش، حضور در این مجموعه را برای فیلمسازان دارای اهمیت می‌کند.

این فیلمساز ادامه داد: کسانی که موفق به دریافت جایزه آکادمی فیلم کوتاه ایران می‌شوند ، فیلمسازانی هستند که اکثریت متخصص فیلمسازان در آکادمی ایسفا اثرشان را برگزیده اند و این خود نشانه اعتبار این جایزه است.

روند انتخاب آثار، داوری و در نهایت دریافت جایزه باعث ارتباط بیشتر فیلمسازان با یکدیگر می شود. همچنین دستاوردهای جدید فیلمسازی، ایده‌های خلاقانه، شیوه‌های متفاوت داستان‌پردازی به اشتراک گذاشته می‌شوند و منتخبین و کسانی که موفق به دریافت جوایز شده‌اند شاید شانس بیشتری برای جلب اعتماد تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران برای فیلم‌های بعدی‌شان داشته باشند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره