کوثری: دوست داشتم در «مختارنامه» نقش منفی بازی کنم
مهر/ فریبا کوثری، از نقشآفرینی خود در سریالهای «مختارنامه» و «معصومیت از دست رفته» گفت. فریبا کوثری، از نقشآفرینی خود در سریالهای «مختارنامه» و «معصومیت از دست رفته» ساخته داوود میرباقری گفت.
کوثری در بخشی از برنامه سریالیست درباره ماندگاری برخی نقشها گفت: درباره اینکه چرا نقش ها ماندگار می شود باید بگویم چون هم وجوه تاریخی دارند، هم اینکه شما در قبال کار به لحاظ حساسیت نقش، وظیفه و بار مسئولیتی بر دوش دارید و دینتان نسبت به نقش را باید ادا کنید. مردم باید نقش را باور کنند. نقشهای تاریخی که داشتهام، به جز «یلدا» و یا «معصومیت از دست رفته» به هر جهت در طول تاریخ بودهاند. مثلا در «مختارنامه» عمره شخصیت تاریخی است و من دینی داشتم که باید به نحو احسن ادا می کردم. این مسئولیت پذیری بسیار سختتر است.
بازیگر سریال «مختارنامه» با بیان اینکه زمانی که «معصومیت از دست رفته» را فیلمبردای می کردیم، صحبت از ساخت «مختارنامه» بود، یادآور شد: استاد میرباقری آنجا به تیم گفتند اگر خدا بخواهد بعد از این کار سراغ مختار می رویم. مختار شرایطش خیلی فرق می کرد. پروداکشن قویتر و بزرگتری داشت، ساخت و سازهایی داشت و دوستانی به مجموعه بازیگران اضافه شدند. کار سنگینتر و وزینتری نسبت به «معصومیت از دست رفته» بود که کار استودیویی به حساب می آمد.
وی ادامه داد: آقای میرباقری شخصیتها را توضیح دادند و من گفتم نمی خواهم نقش مثبت بازی کنم، نقش جاریه یا نقشی را که خانم مقانلو بازی کرد مدنظر داشتم. گفت نه. این نقش خیلی فراز و فرود دارد و اصلا نمی توانم تصور کنم نقش دیگری کار کنی، چون این نقش برای شماست. کار را شروع کردیم دیدم مثبت کامل نبود. عمره بانو خیلی فراز و فرود داشت، با همه جریاناتی که اتفاق می افتاد خیلی فراز و فرود داشت و نقش سختی بود.
بازیگر «مختارنامه» تاکید کرد: اولین سکانسی که من و خانم مقانلو می خواستیم کار کنیم زمانی بود که هر دو هوو داشتیم با هم غذا می کشیدیم. آقای میرباقری ما را صدا کرد. گفت چون در اعراب رسم است دو تا یا سه تا زن دارند. اینطور نبودند که فکر کنید برای هم دندان قروچه بروند و چشم و ابرو بیایند، نباید مثل امروزیها با هم برخورد کنید چراکه اینجا رسم بوده و عادی است.
این بازیگر باسابقه در پاسخ به این پرسش که با کدام هنرمند در سریال «مختارنامه» راحتتر بودید، تصریح کرد: اصولا با کسی مشکلی ندارم. از نظر حسی هم خیلی راحت هستم. وقتی با آدمهای حرفهای کار می کنی باید حرفهای عمل کنی. جا دارد از عظیم جوانروح که این تصاویر زیبا را به تصویر کشید یاد کنم، زمانی که فوت کردند انگار پدر دومم را از دست دادم. سکانس های سختی با آقای عرب نیا داشتیم. در نهایت تیم بسیار خوبی بود. از اینکه به کارهای تاریخی سنجاق شدهام به خودم افتخار می کنم.