برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

یادی از تیتراژ سریال خاطره انگیز «از سرزمین شمالی»

منبع
بروزرسانی

فیلم امروز/  تیتراژ سریال «از سرزمین شمالی»، علاوه بر این‌که برای چند نسل خاطره‌انگیز است، یادآور دورانی‌ست که انگار ریتم زندگی آرام‌تر بود؛ فرصت بیشتری برای مکث روی پدیده‌ها، دیدن منظره‌ها، شنیدن موسیقی و لذت بردن از تصویر داشتیم.

اما حالا غول‌های فضای مجازی مانند یوتیوب، اسپاتیفای، اینستاگرام و تیک‌تاک عرصه شتابی جنون‌آمیز برای بسته‌بندی اطلاعات در ظرف‌های کوچک هستند. مثلا در اسپاتیفای مدام توصیه می‌شود که آهنگ با مقدمۀ طولانی شنونده ندارد و بهتر است آهنگ‌ساز و خواننده خیلی سریع سراغ کلام و ملودی اصلی بروند. در مورد ویدئوهای فضای مجازی هم همین‌طور است؛ همه می‌شنویم و به یکدیگر می‌گوییم هرچه طول ویدئو کوتاه‌تر و «فست‌فودی‌تر» باشد بیننده بیشتری دارد. حتی دیدن تیتراژهای طولانی از حوصله مردم خارج است. تیتراژهای اغلب سریال‌های نتفلیکس و آمازون کمتر از یک دقیقه با کات‌های سریع و موسیقی پرتحرک است و همگی فوری سراغ اصل مطلب می‌روند.
قطعۀ زیباى تیتراژ «از سرزمین شمالی» ساخته ماساشی سادا (خواننده، آهنگ‌ساز و ترانه‌سرای ژاپنی) یادآور زمانی آرام، با مردمانی باحوصله و زندگی‌هایى کمی دل‌انگیزتر از الان است.
بخشی از تغییر شرایط که اقتضای زمانه است. اما به نظر می‌رسد این جنون شتاب‌زدگی و میل بیشتر به زندگی «فست‌فودی»، حاصل انتخاب و اشتباه‌های خودمان هم باشد.
شما براى دورانى که حوصلۀ بیشترى داشتید دلتنگ نمى‌شوید؟ 

From the North Country (1981-2002)

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar