نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

آنالیز بازی و کاراکتر الناز حبیبی در نقش دختر روستایی فیلم «شه‌سوار»

منبع
فيلم نيوز
بروزرسانی
آنالیز بازی و کاراکتر الناز حبیبی در نقش دختر روستایی فیلم «شه‌سوار»

فیلم نیوز/ الناز حبیبی سال‌هاست در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف در نقش‌های کمدی موفق ظاهر شده و توانسته جایگاهش خودش را در سینما تثبیت کند. او امسال با دو فیلم کمدی «شه‌سوار» و «تمساح خونی» در جشنواره حضور پیدا کرده است. در «شه‌سوار» به کارگردانی حسین نمازی، ایفاگر نقش اصلی است و بخش مهمی از ماجراهای فیلم را پیش می‌برد. نگاهی داریم به ابعاد مختلف این نقش.
 حسین نمازی بعد از فیلم «شادروان»، «شه‌سوار» را در حال‌وهوای همان فیلم پیش برده است. در «شادروان» بار اصلی ماجراها روی دوش سینا مهراد و نازنین بیاتی بود و اینجا تمرکز اصلی روی بازی مهرداد صدیقیان و الناز حبیبی است.
درباره بازیگر |  الناز حبیبی از اواسط دهه هشتاد در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی حضور پیدا کرده بود اما اولین‌بار سال 1392 بازی‌اش در سریال «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی به چشم آمد. بعد از آن بود که در سریال «دردسرهای عظیم» به کارگردانی بروز نیک‌نژاد بازی کرد و بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. برزو نیک‌نژاد بعد از «دردسرهای عظیم» از او برای بازی در «زاپاس» دعوت کرد و همراهی او با جواد عزتی، یک بار دیگر  در یک اثر کمدی جواب داد. حبیبی در کمدی‌های مختلفی مثل «دشمن زن»، «خجالت نکش»، «ژن خوک»، «دوپینگ»، «مردم معمولی»، «روزی روزگاری مریخ» و … حضور پیدا کرد و امسال برای بازی در فیلم موفق «فسیل» یکبار دیگر در مرکز توجه‌ها قرار گرفت. او با اینکه در فیلم‌های اجتماعی هم حضور پیدا کرده اما بیشتر در آثار کمدی مورد توجه است.
مختصات نقش | در فیلم «شه‌سوار» الناز حبیبی را در قالب یک دختر روستایی می‌بینیم. دختری که از یک طرف نگران بهم خوردن مراسم عروسی برادرش است و از سوی دیگر می‌خواهد هرطور شده به نامزدش کمک کند تا در شرایط بحرانی، از مرگ عموی بزرگشان برای درآمدزادیی استفاده کنند. او مدام تلاش می‌کند دل همه را به دست بیاورد اما وقتی پای لو رفتن نقشه به میان می‌آید پای موضعش می‌ایستد. با اینکه مهربان و دلسوز به حساب می‌آید اما مانع نقشه کشیدن نامزدش برای جنازه نمی‌شود و تلاش می‌کند پدر و عمویش را راضی کند که جنازه را مفت و مسلم از دست ندهند. بازی او کنار مهرداد صدیقیان قابل‌قبول از آب درآمده است.
مختصات طراحی چهره | الناز در این فیلم با موهای وزوزی و صورتی آفتاب‌سوخته و لک‌دار به‌خوبی در قالب یک دختر روستایی که زندگی‌اش با کار در طویله و غذا دادن و شیر دوشیدن از الاغ‌ها گره خورده باورپذیر از آب درآمده است. او را در طول فیلم با لباس‌هایی گلدار با رنگ‌هایی تند می‌بینیم که با گریم صورتش همخوانی دارد و در تکمیل ویژگی‌های این شخصیت به کمکش می‌آید.
احتمال موفقیت | الناز حبیبی یکی از عوامل موفقیت فیلم «شه‌سوار» است اما اینکه بین بازیگران نقش اصلی زن سایر فیلم‌ها بتواند داوران جشنواره را مجاب کند هنوز مشخص نیست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره