logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه برنج فوری مجلسی برای مهمون سرزده

منبع
نمناک
بروزرسانی
 طرز تهیه برنج فوری مجلسی برای مهمون سرزده

نمناک/ ایران و ایرانی در مهمان‌نوازی و مهمان‌پذیری سابقه دیرینه‌ای دارد و خوان و سفره ایرانی همیشه برای مهمانان آماده است چرا که ما ایرانی‌ها معتقدیم مهمان حبیب خداست و همه دوست داریم از مهمانانمان گرچه ناخوانده باشند،به خوبی پذیرایی کنید. در این بخش ترفندی به شما می‌آموزیم که اگر سرزده برایتان مهمان سررسید، خیلی زود برنج را برای پذیرایی از او آماده نمایید. با این روش برنج در چند دقیقه دم می‌کشد و می‌توانید آن را با انواع خورشت و کباب، مرغ، تن ماهی و... سرو کنید.
برنج یکی از غذاهای اصلی ایرانی می‌باشد که به روش‌های متنوعی چون بخارپز یا کته، دمپخت و آبکش پخته می‌شود. اگر مهمان سرزده دارید، نگران نباشید،شما می‌توانید در عرض چند دقیقه یک برنج خوب و خوش طعم برای او آماده نمایید، فقط کافیست به روش زیر عمل کنید:
برنج را بشویید و با مقداری نمک داخل قابلمه بریزید.
مقداری آب به آن اضافه کنید.
کف روی برنج را بردارید.
اگر می‌خواهید بدانید، برنج را چه زمانی باید آبکش کنید، یک دانه از برنج را با دو انگشت فشار دهید، دانه برنجی را که امتحان می‌کنید باید نرم شده باشد اما در عین حال نباید خیلی لطیف و شکننده باشد طوری که به راحتی بین دو انگشت له شود.

وقتی به این حد رسید برنج را در یک صافی آبکش کنید و با آب بشویید.
درون قابلمه به اندازه یک سوم آب بریزید و برنج را با آبکش فلزی درون قابلمه جای دهید،مقدار آب نباید به حدی باشد که برنج به آب برخورد نماید و کف آبکش نباید با کف قابلمه برخورد کند.
درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا 10 دقیقه برنج با شعله متوسط دم بکشد.
با این روش می‌توانید خیلی سریع یک برنج بدون ته دیگ درست کنید.
برنج دم کشیده را در بشقاب ریخته و بر روی آن مقداری کره یا روغن بریزید.
از این روش بسیاری از سرآشپزان رستوران‌ها استفاده می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره