نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

7 نوع از بهترین غذاهای تابستانی که روحتان را تازه می کند!

منبع
بروزرسانی
7 نوع از بهترین غذاهای تابستانی که روحتان را تازه می کند!

بازتاب آنلاین/ در این مطلب قصد داریم انواع غذاهای خوشمزه تابستانی را معرفی کنیم. همچنین طرز تهیه غذاهای تابستانی خوشمزه و آسان را به شما خواهیم گفت. تابستان به فصل غذاهای خوشمزه معروف است. از میوه های رنگارنگ با انواع مختلف گرفته تا نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه. در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را با مجموعه ای از این دسرها و غذاهای خوشمزه آشنا کنیم که با مواد تابستانی تهیه شده اند تا در روزهای گرم تابستان از خوردن یک غذا یا دسر خوشمزه لذت ببرید.
1. دیپ ماست خیار، یک پیش غذای خنک برای روزهای گرم تابستان
یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین غذاهای تابستانی ایرانی دیپ ماست خیار است. دیپ ماست و خیار را می توان با چیپس، نان پیتا و غیره سرو کرد. یا می توان آن را با غذاهای اصیل ایرانی مانند قورمه سبزی خورد.
مواد لازم برای تهیه این دیپ ماست و خیار خوشمزه:
ماست غلیظ، بهتر است از ماست یونانی استفاده کنید: ۴ فنجان
خیار درشت رنده شده: ۲ پیمانه
نعنا خشک: ۲ قاشق چایخوری
گل سرخ بنا به سلیقه شما: مقدار کم در حد ۱ قاشق چای‌خوری
کشمش سیاه، نمک و فلفل: ۱/۲ پیمانه
ابتدا با خیار شروع کرده و آن را به اندازه دلخواه خورد می‌کنیم، البته هرچه بزرگتر باشد، بیشتر در دیپ دیده شده و زیباتر می‌شود. سپس ادویه‌جات و سایر مواد را اضافه کرده و در یخچال قرار می‌دهیم تا در زمان سرو کاملا خنک باشد.
2. بورانی اسفناج بسیار غنی
یکی دیگر از غذاهای لذیذ بورانی اسفناج است که در تمام فصول یکی از محبوب ترین پیش غذاهاست. بورانی در واقع ترکیبی از اسفناج و ماست است که اگر مقداری سیر به آن اضافه کنید طعم فوق العاده ای خواهد داشت. البته شایان ذکر است که بورانی اصیل ایرانی شامل بادمجان و سیر بوده و انواع مختلفی بورانی وجود دارد که بسیار هم محبوب هستند، مانند بورانی کدو سبز یا سبزیجات دیگر.
مواد لازم برای تهیه بورانی اسفناج:
۶ فنجان اسفناج
۲ حبه کوچک یا حتی کمتر سیر رنده شده (برای افرادی که طعم سیر را دوست ندارند، پودر سیر جایگزین خوبی است)
۲ و نیم فنجان ماست (چکیده و یا یونانی)
کمی نمک و فلفل
در ابتدا باید اسفناج‌ها را در داخل قابلمه بر روی حرارت گاز قرار داده و زمانیکه کمی اسفناج‌ها نرم شدند، سیر را به آن اضافه کنید. سپس بعد از ۵ دقیقه تا حدود ۱۵ دقیقه زمانیکه آب اسفناج خارج شده و بخار شود، آن را از روی حرارت برداشته و پس از خنک شدن، سایر مواد را به آن اضافه کنید. حتما قبل از سرو بورانی اسفناج، آن را در داخل یخچال بگذارید.

3. سالاد پانزنلا
پانزنلا یکی از غذاهای لذیذ ایتالیایی است و در واقع سالادی متشکل از آرد سوخاری، پیاز و گوجه فرنگی است که در تابستان طرفداران زیادی دارد. در دستور تهیه این سالاد اغلب از خیار و گاهی ریحان با روغن زیتون و سرکه استفاده می کنند. به طور کلی مواد مورد نیاز برای تهیه پانزنلا شامل نان، پیاز قرمز، گوجه فرنگی، روغن زیتون، سرکه، نمک و فلفل و گاهی خیار و ریحان است.
سایر موادی که می توانید به این سالاد اضافه کنید عبارتند از کاهو، زیتون، پنیر موزارلا، کرفس، هویج، ماهی تن، جعفری، تخم مرغ آب پز، نعناع، ​​فلفل دلمه ای، آبلیمو و سیر.

4. بروشتا
بروشتا یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و محبوب ایتالیایی است که از نان کبابی با سیر و روغن زیتون تشکیل شده است. مواد مختلفی مانند گوجه فرنگی، سبزیجات، لوبیا، گوشت پخته شده یا پنیر را نیز می توان به بروشتا اضافه کرد. البته اگر کمی ریحان هم به این دستور محبوب اضافه کنید فوق العاده می شود. بروشتا معمولا به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می شود.

5.سالاد سزار
از جمله غذاهای محبوب تابستانی، سالاد سزار است. این سالاد به دلیل داشتن کلسترول کمتر نسبت به سالادهای دیگر بسیار محبوب است و اگر می خواهید این سالاد را برای ناهار میل کنید، می توانید تکه های مرغ کبابی را به آن اضافه کنید. باید گفت برای تهیه این سالاد تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید.
مواد لازم برای تهیه این سالاد خوشمزه شامل ۲ عدد کاهو، مقداری گردو به دلخواه، ۲ قاشق غذاخوری ارده، آبلیمو، سرکه بالزامیک و روغن زیتون، ۱ عدد کنسرو ماهی، ۴ حبه سیر ریز رنده شده، نمک و فلفل هم به مقدار دلخواه است. برای تهیه این سالاد ابتدا کاهو‌ها را خورد کرده و سپس تمام مواد را با کاهو مخلوط کنید. در انتها نیز با روغن زیتون و گردو تزیین کنید.
6. نان تست سبزیجات و مرغ برای تابستان
توستادا یک کلمه اسپانیایی به معنای برشته شده است. در مکزیک و سایر نقاط آمریکای لاتین، این نام در میان غذاهای مختلف محلی وجود دارد. یک غذای سرخ شده با خمیر به عنوان پایه اصلی است که به راحتی آماده می شود. برای تهیه توستادا به موادی مانند آرد مکزیکی، زیره، مرغ، کدو تنبل و پنیر نیاز دارید. تهیه این غذای خوشمزه ۱۵ دقیقه زمان می برد و در نهایت می توانید آن را با سالسا یا خامه ترش سرو کنید.
7. سالاد میوه تابستانی
قطعا یکی از جذاب‌ترین غذا‌های تابستانی، ترکیب میوه‌های تابستان است. برای تهیه این سالاد میوه کافی است که میوه‌های ترش مزه همچون آلو را با هم ترکیب کرده و کمی روغن بادام و پنیر به آن‌ها اضافه کنید. البته اگر می‌خواهید برای ناهار از این سالاد استفاده کنید، می‌توانید از سینه مرغ تکه شده و یک نوشیدنی خنک تابستانه نیز استفاده کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره