نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه ترشی هفت رنگ؛ یک چاشنی خوشمزه و چشم‌نواز!

منبع
فرارو
بروزرسانی
طرز تهیه ترشی هفت رنگ؛ یک چاشنی خوشمزه و چشم‌نواز!

فرارو/ ترشی هفت رنگ یکی از انواع ترشی‌های مخلوط است که به دلیل داشتن سبزیجات رنگی مانند کلم قرمز، هویج، فلفل دلمه‌ای، بادمجان و... بسیار خوشمزه و خوش‌رنگ است.
 ترشی‌ها ازجمله مخلفات خوشمزه‌ای هستند که در کنار وعده‌های غذایی سرو می‌شوند و تنوع بالایی دارند. فصل اصلی تهیه ترشی معمولا پاییز است؛ ولی برخی از ترشی‌ها هستند که می‌توان مواد مورد استفاده آن‌ها را در همه فصول سال تهیه کرد. ترشی هفت رنگ یکی از انواع ترشی‌های خوشمزه ایرانی است که به دلیل داشتن سبزیجات رنگارنگ در ترکیباتش بسیار زیبا است و همچنین طعم فوق‌العاده‌ای دارد. این ترشی از ترکیب بادمجان با فلفل، سیر، هویج، کلم قرمز، فلفل دلمه‌ای و... تهیه می‌شود و عطر و طعم و رنگ فوق‌العاده‌ای دارد. اگر عاشق خوردن ترشی‌جات و چاشنی‌های متنوع در کنار غذا هستید، در ادامه این مطلب با آموزش درست کردن ترشی هفت رنگ به روشی آسان در منزل همراه ما باشید.
مواد لازم
بادمجان: ۲ کیلو
فلفل سبز تند: ۳ عدد
کلم قرمز کوچک: ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای رنگی: ۲ عدد
هویج: ۲ عدد
سیر: ۶ حبه
سرکه انگور قرمز: یک و نیم لیتر
نمک: ۲ قاشق غذاخوری
نبات: ۳ شاخه کوچک
گشنیز و ریحان تازه: از هر کدام یک دسته
ادویه ترشی: ۱ قاشق غذاخوری
سیاه دانه: ۱ قاشق چای‌خوری
طرز تهیه
برای درست کردن این ترشی خوشمزه ابتدا بادمجان‌ها را خوب بشویید، سپس با پوست به صورت مکعبی خرد کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید. فلفل سبز تند را خرد کنید و همراه با سرکه و نمک به قابلمه بادمجان اضافه کنید. اجاق گاز را روشن کنید تا سرکه کم کم به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید تا بادمجان با سرکه بپزد و له شود. ۱۵ دقیقه آخر پخت، سه شاخه نبات داخل قابلمه بیندازید تا تیزی سرکه را بگیرد. بعد از اینکه بادمجان پخت، اجاق گاز را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا خنک شود. در این فاصله هویج، کلم قرمز، سیر و فلفل دلمه‌ای را داخل دستگاه میکسر یا غذاساز بریزید و یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا سبزیجات کاملا خرد شوند. وقتی بادمجان خنک شد، سبزیجات خرد شده را همراه با سیاه دانه، سبزیجات معطر خرد شده و ادویه ترشی به قابلمه اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. بعد از اینکه ترشی کاملا سرد شد، ترشی خنک را داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید و درب شیشه را ببندید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. این ترشی یک هفته بعد قابل استفاده است، نوش جان.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره