نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه کیک‌ ملکه بادام پف دار و عالی به روش قنادی

منبع
پارسي دي
بروزرسانی
طرز تهیه کیک‌ ملکه بادام پف دار و عالی به روش قنادی

پارسی دی/ کیک ها بین ما ایرانی ها تنوع بسیاری دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف آن ها را تهیه کنید. ما در آموزش های قبلی شیرینی ملکه بادام را به شما یاد دادیم که یکی از شیرینی های پرطرفدار بود این کیک از یک بافت ساده تشکیل شده است ولی رویه بسیار جذابی دارد و برای مهمانی ها و تنوع در کیک ها بی نظیر است. 
مواد لازم برای رویه کیک
کره ۷۰ گرم
بادام ۱۵۰ گرم
عسل ۴ ق غذا خوری
شکر ۴ ق غذا خوری

مواد لازم
تخم مرغ 4 عدد
عصاره وانیل چند قطره یا وانیل پودری نوک ق چای خوری
شکر ۱ و ۱/۴ پیمانه (۲۵۰ گرم)
ماست ۱ پ سرصاف (۲۲۰ سی سی)
روغن ۱ پیمانه سرپر (۲۲۰ سی سی)
آرد 2 پیمانه (280گرم)
بکینگ پودر ۲ ق م سرصاف
نشاسته ذرت 1/2 پیمانه (60گرم)
طزر تهیه کیک‌ ملکه بادام
1مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. فر را با دمای 180 روشن کنید تا داغ شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. قالب مورد نظر را چرب کنید.

2مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ
در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و در حین هم زدن دورگیری کنید تا بوی تخم مرغ گرفته شود و بعد ماست و روغن مایع را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.
3مرحله سوم: پخت کیک
در ادامه مخلوط آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و با لیسک فولد کنید و در انتها نشاسته را نیز اضافه کنید و هم بزنید و کف قالب گرد یک کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه گرفته شود و بعد در فر گرم شده به مدت 45 دقیقه بگذارید پخت ابتدایی کیک صورت بگیرید و در مرحله بعد باید مواد رویه را تهیه کنید و روی کیک بریزید.
4مرحله چهارم: تهیه مواد رویه
در ادامه باید کره و عسل و شکر را داخل قابلمه بریزید و زمانی که کره ذوب شد بادام را نیز اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید، کیک را از فر خارج کنید بعد از اضافه کردن مواد رویه دوباره حدود ۱۵-۱۰ دقیقه میره تو فر تا کاملا بپزد. اگررویه کیک طلایی نشد حدود ۵ دقیقه المنت بالا را روشن کنید ولی خیلی حواستون باشد چون بادوم ها سریع میسوزند. نوش جان
فوت و فن های دستور پخت کیک‌ ملکه بادام 
مواد رویه را بصورت داغ روی کیک نیمه پخته که از فر اومده بیرون بریزید و پخت نهایی کیک دوباره انجام شود.
کیک در هنگام پخت اول هنوز بصورت کامل نپخته و روی تون هم هنوز طلایی نشده و پخت نهایی بعد از اضافه کردن رویه انجام می شود.

برای پخت در فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ و ۱۵۵ قرار دهید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره