نماد آخرین خبر

گردوهاتو خودت خشک کن

منبع
جام جم
بروزرسانی
گردوهاتو خودت خشک کن

جام جم/ این روزها فصل گردوی تازه است و می‌توانیم گردو را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنیم. با این حال گردوی تازه آب زیادی دارد و اگر به درستی خشک نشود ممکن است کپک بزند‌. این‌گونه نه فقط صرفه‌جویی نداشته‌ایم بلکه کلی هزینه هم روی دست خودمان گذاشته‌ایم و زحمتی بیهوده کشیده‌ایم.
 

برای خشک کردن گردوی تازه باید نکاتی را رعایت کنیم تا خیال‌مان از کیفیت و سلامت آن راحت باشد. در کنار این‌که این گردوی تازه برایمان خوش‌قیمت‌تر هم تمام‌می‌شود.خشک کردن گردوهایی که به تازگی چیده شده‌اند کمی سخت است چون گردوها باید در دو مرحله خشک شود. خشک کردن گردوها پس از برداشت باعث ثابت ماندن وزن گردو و جلوگیری از کپک زدن آن می‌شود و علاوه بر این مغز گردوها هم سفید باقی می‌ماند. اگر گردو کاملا خشک شود و در پوسته چوبی خود بماند تا ۳ سال ماندگاری دارد.‌ خشک کردن مغز گردو دارای مراحلی است که باید طی کنید.

پوست کندن 

ابتدا باید پوسته‌های گردو را از مغز آن جدا کنید. معمولا پوست کندن گردو کار سختی است و اکثر افراد در این زمینه مشکل دارند چون اگر این کار به صورت صحیح انجام نشود، باعث خرد شدن مغز گردو و پایین آمدن کیفیت محصول خواهد شد. برای این کار چند روش پیشنهاد می‌شود:
می‌توانید گردوها را به مدت دو ساعت در آب خیسانده و بعد برای یک شب در ظرفی در پوشیده نگهداری کنید. این کار باعث می‌شود پوسته سخت گردو نرم‌تر شده و راحت‌تر مغز و پوسته را از هم جدا کرد.
روش دیگر خشک کردن گردو، این است که گردو‌ها را در کیسه یا حوله تمیزی قرار دهید و با چکش کمی به آنها ضربه وارد کنید. ضربات و فشارها نباید درحدی باشد که باعث شکستن پوسته و خرد‌شدن مغز گردو شود.

خشک کردن مغز گردوها
بعد از این‌که تمامی گردوها پوست کنده شد، نوبت خشک کردن مغز گردو است.برای این کار باید مغزها را به مدت دو ساعت در معرض هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود. مغز گردو نباید کوچک‌ترین رطوبتی داشته باشد، زیرا باعث از دست رفتن کیفیت آن خواهد شد. می‌توانید مغز گردوها را چک کنید و درصورتی که احساس کردید نیاز به خشک‌شدن بیشتر دارد یا خیس است، آنها را جمع نکنید و اجازه دهید مدت بیشتری در معرض هوا قرارداشته باشد.پس از خشک‌کردن گردوی تازه، نوبت ذخیره و انبار‌کردن مغز گردو‌هاست. باید گردوها در ظرفی سرپوشیده نگهداری شود و بهتراست محل نگهداری هم خنک و سرد باشد که معمولا انباری یا یخچال محل مناسبی به نظر می‌رسد. حتی می‌توانید کمی مغز گردوها را تفت بدهید تا کاملا رطوبت آنها گرفته و با کیفیت بهتری ذخیره شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره