نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه پنینی مرغ و رزماری  

منبع
بروزرسانی
طرز تهیه پنینی مرغ و رزماری  

چی شی/برای تهیه پنینی مرغ و رزماری، ابتدا سینه‌های مرغ را با روغن زیتون، رزماری، نمک، و فلفل طعم‌دار کرده و برای ۳۰ دقیقه در یخچال می‌گذاریم. سپس سبزیجات را تفت داده، مرغ را گریل کرده و با پنیر موتزارلا بر روی نان باگت قرار می‌دهیم. در نهایت، پنینی‌ها را در دستگاه پنینی پرس کرده تا گریل و پرس شوند. این ساندویچ گرم و خوشمزه، یک انتخاب عالی برای ناهار یا شام سبک است.
موادلازم:
نان باگت برش داده شده ۸ برش
سیر خرد شده ۸ حبه
گوجه خشک شده خرد شده ۱/۴ پیمانه
روغن زیتون ۴ قاشق سوپخوری

پنیر موتزارلا ۱/۲ پیمانه
رزماری تازه خرد شده ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز و فلفل سیاه به میزان لازم
اسفناج تازه ۱۵۰ گرم
سینه مرغ ۲ عدد
نمک به میزان کافی
طرز تهیه پنینی مرغ و رزماری
مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ
ابتدا سینه‌ مرغ را خوب بکوبید تا ضخامتشان به حدود ۱ سانتی‌متر برسد. دو قاشق سوپخوری روغن زیتون، رزماری، نمک، و فلفل سیاه را با سینه‌های مرغ در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار بزرگ مخلوط کنید. کیسه را ببندید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا طعم‌دار شود.
مرحله ۲: تفت دادن سبزیجات
یک تابه تفلون بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید و باقی روغن زیتون را به آن اضافه کنید. گوجه فرنگی خشک، فلفل قرمز، و سیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه سرخ کنید. سپس اسفناج را اضافه کرده و ۲ دقیقه دیگر تفت دهید. در پایان کمی نمک به مخلوط اضافه کنید.
مرحله ۳: گریل کردن مرغ

تابه گریل یا چدنی را چرب کرده و روی حرارت تقریباً زیاد گرم کنید؛ سپس مرغ‌های طعم‌دار شده را از یخچال خارج کرده و روی گریل قرار دهید. هر طرف مرغ را حدود ۴ تا ۵ دقیقه یا تا زمانی که کاملا پخته شود، گریل کنید.
مرحله ۴: آماده‌سازی نان
روی هر یک از ۴ برش نان، ۱ قاشق سوپخوری پنیر موتزارلا بپاشید. این کار را با دقت انجام دهید تا پنیر به طور یکنواخت پخش شود.
مرحله ۵: ترکیب کردن پنینی
روی پنیر ، یک تکه سینه مرغ گریل شده قرار دهید. سپس لایه‌ای از مواد تفت داده شده (گوجه، اسفناج، و سیر) را روی مرغ ریخته و برش دیگری از نان را روی آن قرار دهید.
مرحله ۶: گریل و پرس کردن پنینی
ساندویچ‌های آماده شده را درون ساندویچ‌ساز یا دستگاه پنینی پرس قرار دهید. بگذارید ساندویچ‌ها تا زمانی که کاملا گریل و پرس شوند و پنیر آب شود، بپزند. این مرحله معمولاً بین ۳ تا ۵ دقیقه زمان می‌برد.
مرحله ۷: سرو کردن
پس از پخت، پنینی‌ها را به دقت از دستگاه خارج کنید و قبل از برش زدن چند دقیقه‌ای صبر کنید تا حرارت آن‌ها کمی کم شود. پنینی‌ها را به دلخواه برش زده و سرو کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره