نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه ته‌چین آلو اسفناج؛ پلوی مخلوط خوشمزه و لذیذ

منبع
فرارو
بروزرسانی
طرز تهیه ته‌چین آلو اسفناج؛ پلوی مخلوط خوشمزه و لذیذ

فرارو/ ته‌چین آلو اسفناج یکی از انواع ته‌چین‌های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که از ترکیب پلو با اسفناج، مرغ، پیازداغ، آلو و... تهیه می‌شود.
 ته‌چین یکی از غذا‌های اصیل و محبوب ایرانی است که در منوی رستوران‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. ته‌چین در انواع مختلف گوشت، مرغ و یا سبزیجات تهیه می‌شود و به دلیل ظاهر منسجمی که دارد، غذایی بسیار مجلسی محسوب می‌شود. ته‌چین آلو اسفناج یکی از انواع ته‌چین‌های بسیار خوشمزه و مجلسی است که از ترکیب برنج با اسفناج تازه، آلو، مغز گردو، سینه مرغ، پیاز داغ و... تهیه می‌شود و طعم شگفت‌انگیزی دارد. اگر عاشق اسفناج و غذا‌های خوشمزه‌ای که با آن درست می‌شود هستید، در ادامه این مطلب با طرز تهیه ته چین آلو اسفناج همراه ما باشید.
مواد لازم
برنج: ۲ پیمانه
اسفناج تازه و خردشده: ۴۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد

سیر: ۱ حبه
مغز گردو: ۵ عدد
سینه مرغ: ۱ عدد
آلو خورشتی: ۱۰ عدد
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
ماست چکیده: ۳ قاشق غذاخوری
روغن: ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم
طرز تهیه
برای درست کردن این ته‌چین خوشمزه ابتدا اسفناج‌ها را خرد کنید و داخل یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب اسفناج کشیده شود. پیاز را خرد کنید و همراه با کمی روغن به صورت جداگانه سرخ کنید و در آخر سیر رنده شده را اضافه کنید و مقداری زردچوبه و فلفل و نمک بریزید. سینه مرغ را با پیاز و ادویه بپزید و به صورت ریش‌ریش خورد کنید. در مرحله بعد برنج را که از ۴ ساعت قبل با آب و نمک خیس داده‌اید، آبکش کنید. زرده‌های تخم مرغ را داخل یک کاسه بشکنید و زعفران، ماست چکیده، روغن مایع، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. برنج آبکش شده را اضافه کنید و هم بزنید تا برنج کاملا با مواد ته‌چین آغشته شود. کف قابمه موردنظرتان مقداری روغن بریزید و نیمی از برنج را داخل قابلمه بریزید. وسط قابلمه اسفناج تفت داده شده، پیاز داغ، آلو بخارا خیس داده، مغز گردوی خرد شده و سینه مرغ پخته و خرد شده را بریزید و بقیه برنج را روی مواد بریزید و سطح برنج را صاف کنید. مقداری روغن روی برنج بریزید و دمکنی بگذارید و روی حرارت اجاق گاز به مدت ۴۵ دقیقه قرار بدهید تا دم بکشد. بعد از اینکه برنج دم کشید، ته‌چین را داخل دیس سرو برگردانید و نوش جان.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره