برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

غذاي ملل/ کرپ مرغ و قارچ پنيري؛ فست فودي لطيف و سبک

منبع
پارسي دي
بروزرسانی
غذاي ملل/ کرپ مرغ و قارچ پنيري؛ فست فودي لطيف و سبک

پارسي دي/ کرپ مرغ و قارچ يکي از غذاهاي خوشمزه يوناني مي باشد. کرپ در واقع لايه نازکي از آرد و تخم مرغ و شير است که با پهن کردن آن داخل تابه و پر کردن کرپ يا انواع مواد مختلف تهيه مي شود. کرپ در قرن دوازدهم سير تکاملش را طي کرد و امروزه در رستوران ها و کافه ها سرو مي شود. واژه کرپ يوناني به معني تاب دار يا موج دار است. اما کرپ ها با پنکيک ها در يک دسته مي باشند ولي رسپي آنها با هم متفاوت است مثلا هر دو بدون همزن و فر تهيه مي شوند ولي در کرپ ها بيکنيگ پودر استفاده نمي شود. 

چي لازم دارم:
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سفيد ۳/۴ پيمانه
روغن مايع ۱ ق غذا خوري
شير ۱/۲ پيمانه
آب ۱/۲ پيمانه
پودر سير و نمک به مقدار لازم
مواد لازم براي تهيه مواد مياني کرپ
سينه مرغ ۴۰۰ گرم
قارچ ۳۰۰ گرم
آبليمو ۱ ق غذا خوري
پياز ۱ عدد
نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوري
خامه ۱۰۰ گرم
جعفري ساطوري شده ۲ ق غذا خوري
نمک و فلفل سياه به مقدار لازم
چطور بپزم:
مرحله اول : تهيه کرپ

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه کمي نمک و پودر سير با همزن بزنيد تا مخلوط شود سپس روغن و شير و آب را افزوده و هم زده و در انتها آرد را با الک کردن روي مواد طي ۳ مرحله اضافه کنيد تا مايه يکدستي بدست بياد سپس مواد کرپ را از داخل صافي رد کرده تا گوله آرد داخلش باقي نماند.
مرحله دوم : سرخ کردن کرپ
داخل تابه گرد بزرگ را کمي با روغن يا کره چرب کنيد سپس يک ملاقه از مواد کرپ را داخل تابه ريخته و بچرخانيد تا مواد تمام تابه را بگيرد وقتي کرپ حباب زد برگردانيد تا طرف ديگر هم پخته و طلايي شود. کرپ هاي حاضر شده را روي هم قرار بدهيد و يک کيسه فريزر روش انداخته تا نرم بماند.
مرحله سوم : تهيه مواد مياني کرپ
سينه مرغ را نگيني خرد کرده و با مقداري فلفل سياه و نمک و کمي سس خردل مزه دار کنيد و بمدت ۱ ساعت داخل يخچال قرار دهيد. قارچ ها را شسته و اسلايس کنيد و ۱ ق غذا حوري آبلميو را روي قارچ بريزيد. داخل تابه پياز را نگيني ريز خرد کرده و با مقداري روغن تفت دهيد تا سبک شود سپس مرغ مزه دار شده را به همراه سير رنده شده اضافه کنيد و هم بزنيد تا مرغ ها تغيير رنگ دهند سپس قارچ را اضافه و با حرارت بالا تفت دهيد نشاسته ذرت را افزوده و هم بزنيد در انتها از روي حرارت برداريد و خامه به همراه جعفري ساطوري شده اضافه کنيد و هم بزنيد تا مواد يکدست با هم مخلوط شوند.
مرحله چهارم : پخت کرپ ها
کرپ ها را باز کرده و از مواد مياني در مرکز کرپ ها مي گذاريد و کرپ را جمع کرده و داخل ظرف پيرکس از قبل چرب شده قرار دهيد سپس روي کرپ ها را پنير پيتزا ريخته و در فر ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقيقه تا وقتي که پنير آب مي شود قرار دهيد و در انتها روي کرپ را تزئين کنيد. نوش جان
نکات کليدي در تهيه کرپ مرغ و قارچ
براي تهيه کرپ همون بار اول که تابه را چرب مي کنيد کافيه و بارهاي ديگ لازم نيست وگرنه کرپ چربي خواهيد داشت.

نشاسته ذرت براي قوام دادن به آب قارچ و مرغ است پس حذف نکنيد.
مي توانيد روي کرپ را سس بشامل ريخته تا طعمي بي نظير بگيرد.
اگر نمک و پودر سير را از مواد کرپ حذف کنيد مي توانيد موز يا ميوه هاي ديگر براي مواد مياني کرپ ريخته و آن را به عنوان صبحانه ميل کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره