برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهيه بورک ترکي مرغ و قارچ در ۴ مرحله ساده

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه بورک ترکي مرغ و قارچ در ۴ مرحله ساده

مجله کوروش/ بورک يک غذاي خوشمزه ترکيه‌اي و در برخي موارد عربي با ريشه مديترانه‌اي است که قدمت آن به دوران امپراطوري عثماني باز مي‌گردد و محبوبيت زيادي در سراسر دنيا دارد. از طرف ديگر نزديک بودن عطر و طعم غذا‌هاي ترکي به غذا‌هاي ايراني موجب شده تا غذا‌هاي اين کشور جايگاه ويژه‌اي در سفره ما ايراني‌ها داشته باشد. بورک را به روش‌هاي مختلف در ماهيتابه يا فر و مايکروفر و با انواع سبزيجات مثل بادمجان و اسفناج و گوشت و مرغ و قارچ درست کرد. بورک مرغ و قارچ يکي از خوشمزه‌ترين بورک‌هاي ترکيه‌اي و پيش غذا و فينگرفودي ساده و لذيذ است که با استفاده از خمير يوفکا يا فيلو درست مي‌شود و هم به صورت سرخ شده و هم در فر تهيه مي‌گردد. در اين مقاله مي‌توانيد طرز تهيه بورک ترکي مرغ و قارچ را بخوانيد.


مواد لازم براي ۲۰ عدد بورک

مرغ خرد شده ۲۵۰ گرم

پياز متوسط: ۱ عدد

فلفل دلمه‌اي کوچک: ۱ عدد

قارچ: ۱۰۰ گرم

نمک: ۱ قاشق چاي‌خوري

فلفل سياه: نصف قاشق چاي‌خوري

پونه کوهي: نصف قاشق چاي‌خوري

دارچين: نصف قاشق چاي‌خوري

خمير ورقه‌اي فيلو يا اسپرينگ رول (يوفکا): ۱۰ عدد در اندازه ۲۱ در ۲۱ سانتي‌متر

تخم مرغ: ۱ عدد

پنير چدار رنده شده: ۱۰۰ گرم

دانه کنجد: به مقدار لازم براي تزئين

طرز تهيه بورک ترکي مرغ و قارچ در ۴ مرحله ساده

طرز تهيه
در اولين مرحله از طرز تهيه بورک ترکي مرغ و قارچ بايد در يک ماهيتابه بزرگ به اندازه ۲ قاشق غذاخوري روغن بريزيد و با شعله متوسط روي گاز قرار دهيد تا داغ شود. سپس پياز را به صورت نگيني خرد کنيد و به ماهيتابه اضافه کنيد. پياز‌ها را هم بزنيد و براي چند دقيقه تفت دهيد تا رنگ آن کمي طلايي شود. سپس مرغ‌هاي خرد شده را به آن اضافه کنيد. مواد را با هم ترکيب کنيد و هم بزنيد تا مرغ نيز به خوبي پخته شود.

طرز تهيه بورک ترکي مرغ و قارچ در ۴ مرحله ساده

در مرحله بعدي بايد فلفل دلمه‌اي و قارچ را صورت نگيني و ريز خرد کنيد و به مخلوط مرغ و پياز اضافه کنيد. مواد را خوب هم بزنيد و براي چند دقيقه تفت دهيد تا آب قارچ خارج شود. مقداري زردچوبه، نمک، فلفل سياه، پونه کوهي و دارچين به مواد بزنيد و هم بزنيد. بعد از اينکه مواد به خوبي پخته و آماده شد، پنير چدار رنده شده را به مواد اضافه کنيد و براي ۱ دقيقه مواد را هم بزنيد تا پنير کاملاً ذوب شود. سپس حرارت را خاموش کنيد و مواد داخل بورک مرغ و قارچ را کنار بگذاريد.

در مرحله سوم از بورک مرغ و قارچ بايد فر را با دماي ۱۷۰ درجه سانتي‌گراد روشن کنيد. ورقه‌هاي فيلو را که به صورت مرغ هستند روي تخته قرار دهيد و از وسط به صورت مثلثي برش دهيد. طوري که به دو مثلت تقسيم شود. سپس يک قاشق از مواد مرغ و قارچي که تهيه کرده‌ايد را برداريد و آن را به فاصله يک سانتي‌متري از لبه‌هاي ورق فيلو داخل آن بريزيد. حال گوشه سمت راست ورقه فيلو را بلند کنيد و تا کنيد. سپس گوشه چپ را تا کنيد تا شکل پاکتي شود که درب آن باز است.

طرز تهيه بورک ترکي مرغ و قارچ در ۴ مرحله ساده

در اين مرحله بايد تخم مرغ را به کمي روغن ترکيب کنيد و به خوبي با چنگال يا همزن دستي بزنيد. با استفاده از برس ترکيب تخم مرغ را به لبه‌هاي پاکتي که درست کرديد، بزنيد و خمير را به صورت لوله ببنديد. سپس مقداري از ترکيب تخم مرغ و روغن را روي خمير بورک بزنيد و کمي کنجد روي آن بپاشيد. اين کار را براي همه ۱۹ بورک ديگر نيز تکرار کنيد. در نهايت بورک‌ها را داخل يک قالب مناسب که کف آن را چرب کرده‌ايد، قرار دهيد. قالب بورک‌ها را براي ۲۰ دقيقه با دماي ۱۷۰ درجه سانتي‌گراد در فر قرار دهيد تا سطح آن کمي طلايي شود. در صورت تمايل مي‌توانيد اين بورک‌ها را در روغن نيز سرخ کنيد. در انتها بورک‌ها را داخل ظرف مناسب بگذاريد و به صورت گرم سرو کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره