برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهيه شارلوت انار

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
طرز تهيه شارلوت انار

باشگاه خبرنگاران/ در گزارش زير قصد داريم شما را با طرز تهيه شارلوت انار آشنا کنيم.

مواد لازم کيک:
تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۱۵۰ گرم
آرد ۱۵۰ گرم
بيکينگ پودر ۱ قاشق چايخوري
آب جوش ۳ قاشق سوپخوري

وانيل ۱/۸ قاشق چايخوري

مواد لازم:

پنير خامه‌اي ۴۰۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
خامه فرم گرفته ۳۵۰ گرم
پودر ژلاتين ۳ قاشق چايخوري سر پر
آب ۸۰ ميلي ليتر (۱/۳ پيمانه)
انار دون شده ۲۰۰ گرم

مواد لازم تزيين:
خامه فرم گرفته حدود ۲۰۰ گرم
پودر کيک قرمز حدود ۲ پيمانه

طرز تهيه:
زرده و سفيده تخم مرغ را جدا کنيد. زرده تخم مرغ و شکر را با همزن برقي بزنيد و بلافاصله آب جوش را اضافه کنيد و در حدي بزنيد که زرده‌ها سبک و سفيد شود. سفيده تخم مرغ را با همزن برقي بزنيد تا فرم بگيرد. سفيده فرم گرفته را به زرده اضافه کرده و با ليسک به صورت دوراني هم بزنيد.

آرد، بيکينگ پودر را مخلوط کرده و روي مواد الک کرده و به صورت دوراني هم بزنيد. مواد را داخل قالب شارلوت که کاغذ انداخته ايد ريخته و در فر از پيش گرم شده با دماي ۱۷۵ درجه سانتي گراد به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقيقه قرار دهيد.

پس از پخت کيک را داخل قالب خنک کنيد. سپس از قالب خارج کرده و کاغذ را از قالب جدا کرده و مجدداً به داخل قالب برگردانيد. روي کيک را به اندازه يک دايره ۵ سانت بريده و از رويش بردانيد سپس داخل کيک را خالي کنيد.

طرز تهيه مواد مياني:
پودر ژلاتين را روي آب پاشيده و کنار بگذاريد تا اسفنجي شود سپس روي بخار آب قرار دهيد تا شفاف شود. پنير خامه‌اي و شکر را با همزن برقي بزنيد تا شکرحل شود. ژلاتين حل شده خنک را اضافه کرده و با دور کند همزن مخلوط کنيد و در آخر، خامه فرم گرفته را اضافه کرده با ليسک به حالت دوراني هم بزنيد. در آخر انار را اضافه کرده و مخلوط کنيد.

مواد آماده را داخل کيک خالي شده ريخته و تکه کيک جدا شده از روي کيک را روي آن قرار داده و قالب را به مدت ۴ ساعت در يخچال قرار دهيد. سپس شالوت را داخل ظرف برگردانده و با خامه زده شده تزيين کنيد و پودر کيک قرمز را رو دور تا دور کيک بپاشيد.

نکته:
براي پخت کيک قرمز، از مواد کيک اسفنجي قرمز استفاده کرده و تمام مراحل کيک اسفنجي را انجام داده فقط پس از خوب زدن زرده تخم مرغ و شکر رنگ قرمز خوراکي را به اندازه دلخواه داخل زرده ريخته و مخلوط کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره