نماد آخرین خبر

کوفته غذاي اصيل ايراني و ترکي

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
کوفته غذاي اصيل ايراني و ترکي

آخرين خبر/ کوفته يکي از غذاهاي اصيل ايراني و ترکي است که با روش هاي مختلف و مواد مختلف تهيه مي شود. يکي از اين کوفته ها، کوفته بلغور است. بلغور از برنج ارزان تر است و طعم خوبي دارد. همچنين در مواردي مي تواند خاصيت بيشتري نسبت به نان و برنج داشته باشد. در اين دستور، کوفته هاي بلغور در سس گوجه پخته مي شود. اين کوفته ها چون ساده هستند و مغز داخل آن ها وجود ندارد، کوچک تهيه مي شود که راحت تر پخته شود.

مواد لازم براي ۴ نفر
بلغور گندم۲ ليوان
آب گرم۲ ليوان
رب گوجه فرنگي۱ قاشق غذا خوري
تخم مرغ۲ عدد
آرد۲ فنجان
گوجه فرنگي۵ عدد
سير۳ حبه
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
جعفري کمي
دستور پخت کوفته بلغور
مرحله اول
براي تهيه کوفته بلغور در ابتداي کار بلغور را درون يک کاسه مي ريزيم. آن را با آب مي شوييم. سپس دو ليوان آب داغ به آن اضافه مي کنيم و روي آن را با يک بشقاب يا در مي پوشانيم و حدود ۱۵ دقيقه مي گذاريم تا استراحت کند و نرم شود.
 
مرحله دوم
در اين مرحله يک کاسه بر مي داريم. در ادامه بلغور ها را درون آن مي ريزيم، سپس آرد و نمک و تخم مرغ را به آن اضافه مي کنيم و اب دست خوب ورز مي دهيم تا منسجم شود. اين کار را مي توان با استفاده از غذا ساز نيز انجام داد.

مرحله سوم
سپس با دست به اندازه توپ هاي کوچک درست مي کنيم و کنار مي گذاريم. يک قابلمه با مقداري آب روي حرارت قرار مي دهيم تا بجوشد. سپس توپ ها را درون آب جوش مي ريزيم تا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقيقه بجوشد و پخته شود.


مرحله چهارم
در اين فاصله که توپک ها در حال پخت هستند، سس آن را تهيه مي کنيم. براي تهيه سس، گوجه فرنگي ها را شسته و رنده مي کنيم. سپس يک تابه را با کمي روغن روي حرارت قرار مي دهيم. سير را رنده کرده و درون روغن تفت مي دهيم.
 
مرحله پنجم
در اين مرحله رب گوجه فرنگي را به آن اضافه کرده و به خوبي تفت مي دهيم تا رنگ باز کند و طعم خامي رب گوجه فرنگي به طور کامل گرفته شود. گوجه هاي رنده شده را به آن اضافه کرده و نمک و فلفل مي زنيم و درب تابه را مي بنديم تا بجوش آيد.
 
مرحله ششم
سپس کوفته ها را که در آّب جوش پخته شده، آبکش کرده و به سس اضافه مي کنيم. و با حرارت ملايم مي گذاريم تا بپزد. سپس در آخر پخت، جعفري ها را خرد کرده و به کوفته ها اضافه مي کنيم و در ظرف مناسب سرو مي کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره