logo

روش عالي براي خوراک مرغ و سيب زميني مجلسي و جا افتاده

منبع
بروزرسانی
روش عالي براي خوراک مرغ و سيب زميني مجلسي و جا افتاده

کتاب کاله/ در گزارش زير طرز تهيه خوراک مرغ و سيب زمينيرا به شما آموزش مي‌دهيم.
شايد خوراک مرغ يک غذاي ساده و نسبتا دم‌دستي به نظر برسد، اما اگر آن را به روشي حرفه‌اي تهيه کنيد، مي‌تواند يکي از غذاي سفره مهماني‌هايتان هم باشد. خوراک رنگارنگ مرغ، يکي غذاي خوشمزه است که هر سليقه‌اي با آن کنار مي‌آيد. همه اين بهانه‌ها کافي است تا طرز تهيه خوراک مرغ و سيب زميني مجلسي و جا افتاده را به شما آموزش دهيم. با ما همراه باشيد.

مواد لازم براي تهيه خوراک مرغ

سينه مرغ دو عدد

سيب زميني چهار عدد
پياز يک عدد
هويج دو عدد
پودر آويشن يک قاشق چايي خوري
رب گوجه دو قاشق غذاخوري
سير سه حبه
برگ بو يک عدد
فلفل قرمز يک عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم


طرز تهيه خوراک مرغ و سيب زميني مجلسي


يک کاسه با سايز متوسط انتخاب کنيد، سيب زميني‌ها را درشت خرد کنيد و درون آن بريزيد سپس چند قاشق روغن، نمک، فلفل و پودر آويشن به آن‌ها اضافه کنيد و خوب هم بزنيد تا موادي که اضافه کرده‌ايد کاملا به خورد سيب زميني‌ها برود.

يک تابه را روي حرارت قرار دهيد و روغن درون آن بريزيد و اجازه دهيد تا روغن داغ شود. پياز و سير رنده شده را داخل روغن بريزيد و آن‌ها را تفت دهيد تا نرم و کمي طلايي شوند. هويج‌ها را خرد کنيد و آن را به سير و پيازتان اضافه کنيد و با هم تفت دهيد تا هويج‌ها نيز نرم شوند.

سينه مرغ را به اندازه‌هاي مورد نظرتان خرد کنيد و داخل قابلمه بريزيد و کمي روغن به آن اضافه کنيد و آن‌ها را تفت دهيد و پس از چند دقيقه که رنگ مرغ‌ها کمي تغيير کرد فلفل دلمه‌اي خرد شده و مخلوط سير و پياز و هويج را به آن اضافه کنيد.

به مواد فرصت دهيد تا کاملا با هم ترکيب شوند و مرغ طعم مواد را به خود بگيرد سپس رب گوجه فرنگي، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه کنيد و کمي تفت دهيد و سيب زميني‌هايي را که از قبل آماده کرده بوديد را به آن‌ها اضافه کنيد و حدود سه ليوان آب روي آن بريزيد و برگ بو را داخل آن بيندازيد و در قابلمه را بگذاريد و اجازه دهيد که خوراکتان بپزد.

حواستان باشد که حرارت را زياد نکنيد و قابلمه را روي حرارت کم قرار دهيد تا کم کم آب غذا کم شود و خوراک مرغ خوشمزه‌تان را سرو کنيد.

خوراکتان را به ظرف سروتان انتقال دهيد و به همراه خانواده آن را ميل کنيد و از طعم عالي آن لذت ببريد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar